خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۳۲۰۹

خاندوزی: صف تقاضای خودرو در بورس کالا واقعی‌ است

خاندوزی: صف تقاضای خودرو در بورس کالا واقعی‌ است

وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت امروز در نشست خبری اعلام کرد که خرید خودرو از بورس کالا با قیمت پایین‌تر و به صرفه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری خود از مزایای عرضه خودرو در بورس کالا سخن گفت.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: عرضه خودرو در بورس، هم دسترسی بهتر به خرید، هم شفافیت و هم در مجموع منفعت مصرف‌کننده و تولیدکننده را به همراه دارد.

وی افزود: قبلا هم اعلام کرده‌ام اگر سازوکار موثرتری برای حفظ منافع مردم وجود دارد، دولت با آغوش باز از شنیدن پیشنهادها استقبال می‌کند. طی عرضه‌های انجام شده در بورس ۲۷۵۰ میلیارد تومان منفعت به مردم به عنوان خریدار خودرو از بورس رسیده است؛ صف خریداران خودور در بورس کالا واقعی است.

خاندوزی گفت: وزارت صمت در تلاش است تا عرضه با زمان‌بندی مشخص، منظم و قابل پیش‌بینی را در بورس دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم همگرایی مناسبی میان وزارت صمت و شورای رقابت شکل بگیرد تا خروجی مصوبه شورای رقابت، استفاده از سازوکار شفاف و مناسب برای تامین نیاز مردم و هزینه‌های تولیدکنندگان باشد. شیوه قبلی فروش خودرو، بخت آزمایی ناصواب و نادرستی بود.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: لزوما اینکه ما یک نهاد جدیدی تحت عنوان بورس مسکن داشته باشیم فعلا در دستور کار نیست. حراج واحدهای مسکونی در بورس کالا که شهرداری پیش قدم شد، کار قابل تقدیری بود؛ امیدواریم ما در حوزه مولدسازی دارایی این مسیر را ادامه بدهیم.

خاندوزی ادامه داد: امیدواریم در دو سه ماه آینده دو صندوق املاک و مستغلات دیگر هم به صندوق‌های دیگر اضافه کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم خروجی مصوبه شورای رقابت به نحوه‌ی باشد که ما همچنان یک ساز و کارشفاف و با منفعت نسبت به نیاز مردم و منفعت نسبت به هزینه‌ واقعی تولیدکنندگان در کشور شاهد باشیم.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط

  • ناشناس

    فقط خدا به دادطبقه ضعیف برسد