کد مطلب: ۵۴۸۰۴۰

زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

دولت باید در بورس هزینه کند نه کسب درآمد

دولت باید در بورس هزینه کند نه کسب درآمد

علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از رویکرد دولت به بازار سرمایه گفت: نباید نگاه درآمدی به بورس داشت بلکه دولت باید برای بورس هزینه کند. ما حتما شرایطی را پیش خواهیم برد که بورس به جایگاه مطمئن و با ریسک‌پذیری منطقی خود برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با حضور در برنامه انتخاباتی شبکه خبر سیما، به تشریح برنامه انتخاباتی خود پرداخت. گزیده‌هایی از سخنان وی را در ادامه می‌خوانید:

-۵۰ سال است که نرخ تورم در کشور ما دو رقمی است و تنها کشوری که در طول ۵۰ سال تورم دو رقمی داشته، ایران است. ما برای رفع این مشکل برنامه‌های کوتاه، میان و درازمدت داریم.

- در حال حاضر اراده‌ای برای نظارت بر قیمت‍ها وجود ندارد. شرایط همچون هواپیمایی است که دولت آن را تنظیم کرده و دیگر نمی‌خواهد تنظیمات آن را تغییر دهد. باید جلوی مفسدان و رانتخواران را گرفت که این با نظارت شدنی است. اکنون بی‌نظارتی و بی‌دقتی دولت باعث شده که فشار سنگینی بر گرده مردم وارد شود. ما در دولت کارشناسان با عاملان، آمران و نااهلان برخورد کرده و مشکل را مرتفع می‌کنیم.

-بازار مسکن به یک شرایط خاصی رسیده در حال حاضر اگر فردی در شهرستان بخواهد یک خانه ۷۵ متری بخرد باید در طول ۲۸ سال یک سوم پولش را کنار بگذارد. این وضعیت برای خرید خانه در تهران به ۵۸ سال می‌رسد. حال اینکه طبق قانون اساسی هر خانوار ایرانی باید یک مسکن داشته باشد. مشکل این است که ما به قانون اساسی عمل نمی‌کنیم و اشرافگری و کاخ‌نشینی را مسئولان در پیش گرفته و توجهی به کوخ‌نشینان ندارند.

-وضعیت اجاره هم خوب نیست. ۲۸ درصد هزینه سبد خانوار در شهرستان و ۵۸ درصد هزینه خانوار در تهران برای پرداخت اجاره صرف می‌شود. این ظلم بزرگی در حق مردم است. یکی از راهکارها برای تولید مسکن تسهیل در صدور مجوز و مقررات‌زدایی است. این پول و تکنولوژی که به دست رانتخواران می‌رسد را می‌توان با شفافیت با آن مقابله کرد.

-علاوه بر این دو میلیون مسکن خالی داریم که می‌توان با اجرای درست قانون مالیات بر خانه‌های خالی قدمی در تسهیل دسترسی مردم به مسکن ایجاد کرد. موضوع انبوه‌سازی مبتنی بر نوسازی شهری نیز یک برنامه دیگر بوده چون در حال حاضر شاهد ساخت خانه‌های کوچک با عمر مفید ۳۰ ساله هستیم که تنها سرمایه‌های کشور را از بین می‌برد. می‌توان از طریق تعاونی‌ها به درستی انبوه‌سازی کرد و همچنین بافت‌های فرسوده را اصلاح کرد تا تبدیل به سکونتگاه شود. در حال حاضر در این بافت‌ها بالغ بر ۲۳ میلیون نفر زندگی می‌کنند که می‌توان آنها را صاحب خانه کرد. باید خانه از سوداگری بیرون آمده و نسبت مالیات بر آن شفاف شود. خانه مقوله سوداگری نیست.

-بنده کاری که دولت آقای روحانی انجام داد را در بورس انجام نمی‌دهم. طبق گزارش وزارت اقتصاد در سال ۹۹ دولت از بازار سرمایه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسر کرد و ۳۴ هزار میلیارد تومان را در سال ۱۴۰۰ برای دولت آینده گذاشت که آن را جبران کند. نباید نگاه درآمدی به بورس داشت بلکه دولت باید برای بورس هزینه کند. ما حتما شرایطی را پیش خواهیم برد که بورس به جایگاه مطمئن و با ریسک‌پذیری منطقی خود برسد.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    و باز هم فیلم هندی .

  • ناشناس

    حتما باشه بهش میگم ???????

  • ناشناس

    حسن کلید هم اولش از این حرفهای قشنگ میزد….
    خدا ازش نگذره

  • ابوالفضل

    تو خوبی بشین جلو کنترل هم دست تو اونهایی که اقتصاد وسیاست بلد بودند چکار کردند که تو که اصلا اقتصاد بلد نیستی و هیچ سابقه کاری مهمی هم نداشتی چیکار میکنی چقدر حرف زدن اسان است کنتور هم نمیندازد امان از عمل کردن

  • بهروز زبل

    بورس خدا را شکر خوب شده و بدبخت اونایی که صبر نکردند و با ضرر سنگین فروختند ، من خودم حدود بیست و پنج تومان تو ضرر بودم الان ده تومان ضررم و ان شاءالله به زودی میرم تو سود.

  • ناشناس

    یکی این آقا را از خواب بیدار کند خیلی دچار توهم شده ممکنه سکته کند

  • ناشناس

    سس ماست

  • ناشناس

    حرفاش که قشنگه ببینیم عملش چجوریه؟

  • ناشناس

    همه شون قبل از انتخابات حرفهای قشنگ میزنن,,,