کد مطلب: ۱۹۴۶۹۱

نقش استراتژیکی منطقه مکران در کشور

نقش استراتژیکی منطقه مکران در کشور

معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت: مقام معظم رهبری به توسعه منطقه مکران توجه ویژه‌ای داشتند، این منطقه می‌تواند نقش استراتژیکی در کشور ما داشته باشد، باید ظرفیت‌های بالقوه این منطقه به طرفیت‌های بالفعل تبدیل شود.

علی اکبر سلیمانی در نشست خبری دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران، با توضیحاتی در باره وضعیت جغرافیایی منطقه مکران اظهار کرد: این منطقه می‌تواند نقش استراتژیکی در کشور ما داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: برای اولین بار مسئولین نظام تصمیم گرفتند ظرفیت‌های این منطقه را آشکارسازی کنند، بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۶ تصمیم گرفته شد تا مسئولین به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سلیمانی افزود: مسئولین دستور دادند با کمک وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به صورت جامع طرح توسعه این منطقه تصویب شود و پنل مورد نظر وزارتخانه‌ها ارائه گردد.

وی سپس خاطرنشان کرد: ستادی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و معاونینی از وزرا برای توسعه این منطقه تشکیل شده است.

معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با تشریح طرح جامع تولید که قرار است در این منطقه اجرایی شود، گفت: چهار کریدر در این منطقه تشکیل شده است.

وی افزود: ظرفیت کشاورزی، توسعه در دریا و ظرفیت صنعتی نیز وجود دارد. درحال حاضر فاز اول توسعه اسکله به دست ریاست‌جمهوری افتتاح شده است.

سلیمانی گفت: فرودگاه جاسک که قبلا فرودگاهی نظامی بوده با تعامل نیروی هوایی کشوری برای بهره‌‌برداری عمومی افتتاح شد. راه‌آهن از چابهار به زاهدان و مسیر زمینی چابهار به جاسک هم درحال پیگیری است.

سلیمانی در پایان یادآور شد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در این منطقه وجود دارد به سرعت به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل نمی‌شود.

وی افزود: همایشی که ترتیب دادیم برای این است که سرمایه‌گذاران داخل و خارجی در این منطقه حضور پیدا کنند.

سلیمانی گفت: در همایش دوم وزارت‌های مرتبط مثل جهاد کشاورزی و نفت نیز برنامه‌های خود را ارایه خواهند داد و امیدواریم با تفاهم‌نامه‌های خوبی که خواهیم داشت به سرعت فن‌آوری در این منطقه را بالا ببریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.