خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۸۴۴۱

نكته‌های كنكوری درباره مزدا ۳ و رقبای ریز و درشتی كه دارد

نكته‌های كنكوری درباره مزدا 3 و رقبای ریز و درشتی كه دارد

مزدا تری برای دنیای اتومبیل‌سواران ایرانی، یک اتومبیل لوکس محسوب می‌شود. با این حال، در کنار مزدا تری، خودروهای دیگری هم در این سطح قیمتی وجود دارند که می‌توانند رقبای سرسختی برای این ماشین باشند.

مزدا تری را باید یک خودروی لوکس بدانیم. دست‌کم برای دنیای اتومبیل‌سواران ایرانی، این خودرو یک اتومبیل لوکس محسوب می‌شود.

چند وقت پیش یکی از همکاران برای اعتراض به یکی از جریمه‌های خود و درخواست تجدید نظر به دفاتر پلیس به‌علاوه 10 رفته بود. وقتی از او پرسیده بودند که مدل ماشینت چیست، گفته بود مزدا تری. آن‌ها هم گفته بودند پس دیگر جای تجدید نظری نیست، شما وضع‌ات خوب است. نگاه به دارندگان مزدا تری، مخصوصا مدل‌های جدیدتر و نیو و … چنین است.

با این حال، در کنار مزدا تری، خودروهای دیگری هم در این سطح قیمتی وجود دارند که می‌توانند رقبای سرسختی برای این ماشین باشند. این شما و این هم نکته درباره رقابت نفس‌گیر این خودروها.

مزدا تری و گربه‌ سیاهی به اسم مگان

  1. یکی از سنتی‌ترین رقبای مزدا تری را باید رنو مگان بدانیم؛ یک ژاپنی در مقابل یک فرانسوی. البته این مقایسه خیلی برای علاقه‌مندان و عاشقان مزدا تری گران تمام می‌شود؛ همه‌اش می‌گویند چطور جرأت می‌کنید یک مزدا را با یک رنو مقایسه کنید؟
  2. طراحی بدنه مزدا نسبت به مگان وضعیت بهتری دارد؛ در واقع اسپرت‌تر درآمده است.
  3. فضای صندلی‌های عقب مگان نسبت به مزدا تری بهتر است، هرچند که کابین مزدا تری جذاب‌تر از رقیب فرانسوی‌اش ظاهر می‌شود.
  4. نسخه‌های فول آپشن مزدا تری، آپشن‌های بهتری نسبت به مگان دارند. مواردی مثل گرمکن صندلی‌های جلو، برف پاک‌كن خودکار، سامانه روشن و خاموش اتومات چراغ‌ها و …
  5. بد نیست بدانید که ارتفاع مزدا تری، کوتاه‌تر از مگان است، و البته سیستم تعلیقی خشک‌تری نسبت به مگان هم دارد.
  6. در این‌که مزدا تری پیشرانه قوی‌تر و بهتری نسبت به مگان دارد،‌ بحثی نیست، هست؟
  7. گفته می‌شود که مزدا تری بیشتر مناسب جوانترها و مگان بیشتر مناسب میانسال‌ها و افراد دنبال ماشین خانوادگی است. این موضوع را می‌توان از وضعیت آگهی‌های این دو خودرو در سایت دیوار دریافت.

از بهمن‌موتور تا سراتو

  1. هم مزدا تری و هم سراتو، هر دو از دور خارج شده‌اند ولی در ایران هنوز تولید می‌شوند. هر دو سدان هم، از برندهای قابل احترام جهانی هستند. البته این‌جا هم همان تعصب ژاپنی‌دوستان وجود دارد: هیچ وقت یک خودروی ژاپنی را با یک خودروی کره‌ای مقایسه نکن!
  2. سراتو، جزو خودروهایی است که نسل‌ها و تیپ‌ها و مدل‌های جدیدتر خودش را هم راهی بازار ایران کرده است. شاید از این بابت، بشود گفت کمی نسبت به مزدا تری، سایپا بدشانسی آورده است و بهمن‌موتوری‌ها خوش شانس‌تر بوده‌اند.
  3. البته هنگام مقایسه، خاطرتان باشد که باید نسخه آپشنال سراتو را با مزدا تری، مخصوصا مزدا تری نیو مقایسه کنید. نسخه‌های ابتدایی سراتو حسابیبی‌در و پیکر بودند و چنگی به دل نمی‌زدند و برای این‌که ارزان‌تر تمام شوند، حسابی از سر و ته آپشن‌های آن‌ها زده شده بود.
  4. از حیث امنیت، البته طبیعی و مبرهن است که وضعیت مزدا تری با پنج ستاره از یورو انکاپ، بهتر و قابل احترام‌تر خواهد بود.
  5. گفته می‌شود که وضعیت فنی کیا سراتو کمی بهتر است، خاصه این‌که از یک گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک هم سود می‌برد.
  6. ارتفاع سراتو بیشتر از مزدا تری است، پس دردسر کمتری در خیابان‌ها خواهید داشت.
  7. البته وضعیت تعلیق و رانندگی و چسبندگی به جاده مزدا تری بهتر است، خاصه در جاده‌ها و پیچ‌ها و … . هرچند که نرمی و هندلینگ سراتو وضعیت بهتری را به نمایش می‌گذارد.
  8. نکته کنکوری این‌که وضعیت هزینه‌تراشی قطعات مزدا تری، خرج بیشتری روی دست شما می‌گذارد تا سراتو.

مزدا تری و باقی رفقا

  1. برای مونتاژی‌های اول مزدا تری در بهمن‌موتور، می‌توان گزینه‌هایی چون سیتروئن زانتیا و ام‌جی 550 را هم در نظر داشت. در مورد سیتروئن زانتیا که همه حق را باید به مزدا تری داد. از حیث رانندگی و فنی و ظاهر و کابین و …، وضعیت مزدا تری کاملاً یک سر و گردن بالاتر است. اما ام‌جی550 با این‌که یک چینی دانسته می‌شود، اما در اصل اصالتی انگلیسی دارد و هنوز هم تحت نظر کارشناسان انگلیسی تولید می‌شود. پس کیفیت این خودرو از چینی‌ها بالاتر است. این دو، البته نزدیکی زیادی به هم دارد، ولی در نهایت این مزدا تری است که می‌تواند به واسطه کیفیت بهتر، دست برتر را داشته باشد.
  2. یک قدم جلوتر که بیاییم، مزدا تری‌های نیو صندوقدار، رقبای جدی‌تری مانند النترا و لنسر پیدا می‌کنند؛ یک رقابت کاملا خانوادگی ژاپنی. در این‌جاست که سلیقه‌ها ورود پیدا می‌کند و هر برندی، متعصبان خودش را دارد. هرچند که گفته می‌شود النترا وضعیت بهتری دارد و می‌تواند کمی تا قسمتی برنده این رقابت باشد. در بخش مزدا تری نیو هاچ‌بک نیز، پای رقبایی چون جیلی امگراند RV هفت و آلفارومئو و رنو اسکالا به میان می‌آید؛ البته به نسبت سال ساخت و تولید قدیمی‌تر.
  3. در نهایت این‌که می‌توانید قیمت مزدا ۳ در دیوار را مشاهده کنید تا ذهنیت بهتری نسبت به مقایسه‌ها پیدا کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.