کد مطلب: ۲۱۴۲۶۵

«نمایشگاه لوور» در ایران عامل رشد گردشگری خارجی

«نمایشگاه لوور» در ایران عامل رشد گردشگری خارجی

رئیس موزه ملی کشور گفت: قطعا اگر کشوری امنیت نداشته باشد کشورهای دیگر آثار خود را به امانت در اختیار آن کشور نمی‌گذارند. امنیت کشورمان عامل اصلی برای برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران است.

جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی کشور با اشاره به اینکه امنیت کشور ایران در میان دیگر کشورهای منطقه باعث تمایل کشور فرانسه برای برگزاری «نمایشگاه موزه لوور» در تهران شده است، گفت:‌ اگر یک کشور امنیت کامل نداشته باشد کشور دیگر آثار خود را در اختیار آن کشور قرار نمی‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوکنده اضافه کرد: برای انتقال آثار یک کشور به کشور دیگر دولت‌ها مصونیت غذایی برای حفاظت از آثار می‌دهند و دو کشور بر سر امنیت آثار توافق می‌کنند. سپس یک نمایشگاه این چنینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازتاب جهانی این نمایشگاه تصریح کرد: حضور تعداد زیادی از رسانه‌ها در مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور خود دلیلی بر بازتاب جهانی این رخداد است. این اولین بار است که رسانه‌های همه کشورهای حاضر در ایران به این محل می‌آیند.

رئیس موزه ملی کشور اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه موجب می‌شود تا دیگر کشورها همکاری موزه ملی ایران با بزرگترین موزه جهان موزه لوور را دیده و تعامل دیگر کشورها با کشورمان تقویت شود.

نوکنده ادامه داد: به علاوه برگزاری این نمایشگاه موجب جذب گردشگران خارجی، افزایش توریست خارجی و رشد تعداد بازدیدکنندگان از موزه ملی و کشورمان خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.