خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۴۸۴۶

خرید لباس کار / نکات مهم در خصوص خرید لباس کار

خرید لباس کار / نکات مهم در خصوص خرید لباس کار

لباس کار به لباسی گفته می‌شود که بر اساس پارامترهای محیط کاری در اختیار پرسنل قرار داده می‌شود. لباس کار انواع مختلفی داشته و به شکل سفارشی نیز تهیه خواهد شد.

لباس کار یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ادوات مورد نیاز به منظور افزایش ایمنی و معرفی صنف مورد نظر است. امروزه انواع مختلف لباس‌های کار، از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و متناسب با شرایط و خطرات موجود در محیط کار افراد، طراحی و تهیه خواهد شد. پیشنهاد می‌شود به منظور آشنایی بهتر و بیشتر با انواع مختلف لباس کار و ملاک‌های انتخاب آن، با ما همراه باشید.

لباس کار چیست؟

به شکل کلی لباس کار ، به لباسی گفته می‌شود که بر اساس پارامترهای مهمی مانند نوع مشاغل، فعالیت‌های انجام شده توسط ارگان‌های مختلف، شرایط آب و هوایی، خطرات موجود در حیطه شغلی افراد و سلیقه کارفرما توسط افراد متخصص در این زمینه طراحی شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. ایجاد نظم و انضباط در پرسنل و کادر متخصص، معرفی صنف مورد نظر، کمک به تشخیص پرسنل از سایر افراد و از همه مهم‌تر افزایش ریسک ایمنی محیط کار، از مهم‌ترین اهداف استفاده از انواع مختلف لباس کار به شمار می‌آید. خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت چشمگیر در زمینه صنعت چاپ و نساجی داخل کشور، درج لوگو و چاپ نشان‌های مرتبط با صنف مورد نظر توانسته است نوعی بازاریابی و تبلیغ موثر در حوزه فعالیت مورد نظر بوده و قابلیت گسترش خدمات را برای کاربران فراهم آورده است.

IMG 20201128 105247

طراحی و دوخت لباس کار

یکی از مهم‌ترین پارامترهای موثر در طراحی و دوخت انواع مختلف لباس کار، به‌ویژه لباس کارهای مرتبط با مشاغل فنی، مهندسی، تولیدی و صنعتی، در نظر گرفتن جنس پارچه، میزان استحکام، مقاومت و دوام آن در برابر ضربات، مواد شیمیایی، آسیب به‌وسیله تجهیزات برنده و تغییرات آب و هوایی محیط کار است. انتخاب جنس مناسب پارچه به منظور دوخت لباس کار پرسنل سازمان‌های مختلف اهمیت بسیار زیادی داشته و علاوه بر افزایش ریسک ایمنی افراد، منجر به صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های اضافی در خصوص خرید دائمی لباس خواهد شد.

لباس کار مهندسی

معمولا لباس کارهای صنعتی، مهندسی و فنی به دلیل وجود خطرات دائمی در محیط کار، با استفاده از پارچه‌های ضخیم و مقاوم در برابر خطرات احتمالی طراحی شده و قابلیت استفاده در تمامی کارگاه‌های صنعتی، پروژه‌های عمرانی، ساختمانی و کارخانجات تولیدی را خواهند داشت. معمولا نوع دوخت لباس و استفاده از تجهیزاتی مانند جیب، زیپ و دکمه در این سبک از لباس، تفاوت بسیار زیادی با انواع دیگر لباس کار در محیط‌های کم‌خطر داشته و یکی از پارامترهای بسیار مهم به منظور افزایش ریسک ایمنی محیط کار به شمار می‌آید.

لباس کارهای محیط درمانی و بیمارستانی

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد انتخاب نوع پارچه در طراحی و دوخت لباس‌های محیط بیمارستانی نیز اهمیت بسیار زیادی داشته و معمولا در برابر نفوذ ذرات آلوده، میکروب و عوامل بیماری‌زا کاملا ایزوله بوده و از استحکام و دوام بسیار زیادی در مواجه با شوینده‌های شیمیایی و مواد ضد عفونی کننده برخوردار می‌باشد.

IMG 20201128 105418

یکی از مهمترین و ضروری‌ترین پارامترهای در نظر گرفته شده به منظور طراحی و دوخت لباس کار محیط‌های آزمایشگاهی، توجه به مقاومت پارچه در برابر نفوذ مواد شیمیایی به‌ویژه ترکیبات اسیدی با قدرت خورندگی و سوزانندگی بالا است. از این‌رو بسته به نوع فعالیت آزمایشگاه مورد نظر در برخی از شرایط ویژه، آستری و یا کاورهای مخصوص نیز به عنوان ضمیمه لباس کار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

لباس کارهای آتش‌نشانی

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب لباس کار آتش‌نشانی، قابلیت مقاومت و استحکام در برابر آتش، مواد سوزاننده و حرارت ناشی از تجهیزات جوشکاری است. ایزوله بودن افراد و کاهش ریسک خطرات موجود در این زمینه، یکی از ضروری‌ترین اهداف طراحی و دوخت لباس کار در چنین محیط‌های پرخطری است.

لباس کارهای پرسنل شهرداری و پارکبانان

انتخاب صحیح رنگ، جنس پارچه و دوخت نوارهای افزایش دهنده دید در شب، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهای در نظر گرفته شده به منظور اجرای استانداردهای ضروری در طراحی و دوخت لباس کار پرسنل شهرداری و پارکبانان راهنمایی و رانندگی است، یکی از پرفروش‌ترین و پر استفاده‌ترین لباس کارها در این نوع کاپشن پلیسی مشکی می‌باشد.

لباس کارگاه‌های قنادی و آشپزی

رعایت بهداشت و نظافت در محیط‌های مرتبط با تولید و طبخ مواد غذایی یکی از پارامترهای حائز اهمیت در خصوص تاسیس و ادامه فعالیت این مراکز به شمار می‌آید. از این‌رو لباس کارهای در نظر گرفته شده در محیط‌های مذکور، از تجهیزاتی مانند کلاه، دستکش و پیشبند برخوردار می‌باشند.

معمولا لباس‌های مورد استفاده در چنین محیط‌هایی بسته به سلیقه کارفرما و مسئول اصلی پرسنل بخش‌های مختلف طراحی و در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

توجه به سایز لباس کارهای مختلف

سایز لباس یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم و قابل توجه در خصوص طراحی و دوخت یک لباس کار مناسب و رضایت‌بخش بوده و منجر به افزایش ریسک ایمنی و پیشگیری از بروز آسیب در محیط‌های کاری خواهد شد. از این‌رو توصیه می‌شود هنگام انتخاب، سفارش و خرید انواع مختلف لباس کارهای مورد استفاده در محیط‌های مختلف به‌ویژه محیط‌های صنعتی، به سایز مناسب لباس توجه نموده و از خرید لباس‌های تنگ، کوچک و یا بسیار گشاد اجتناب نمایید.

انتخاب لباس متناسب با شرایط آب و هوایی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در خصوص انتخاب و خرید انواع مختلف لباس کار، توجه به شرایط آب و هوایی فضا و محیط مورد نظر است. این نکته تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نوع لباس داشته و مانع از احساس ناراحتی و محدودیت در فعالیت پرسنل خواهد شد.

خوشبختانه امروزه بسیاری از مراکز و شرکت‌ها و تولیدی‌های عرضه کننده لباس کارهای مختلف، قادر به طراحی و دوخت انواع مختلف لباس‌های کار به سبک سفارشی، بسته به سلیقه کارفرما در تعداد کم و بسیار زیاد نیز بوده و توانسته است دغدغه‌های اعمال تغییرات در طراحی و دوخت لباس‌های مختلف را پوشش دهد. باید توجه داشت که قیمت انواع مختلف لباس کارهای تهیه شده از مراکز خرید، بستگی به نوع لباس، جنس پارچه و بسیاری از فاکتورهای دیگر داشته و کاملا متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می‌شود به منظور خرید انواع مختلف لباس کارهای مورد استفاده در محیط‌های کاری به وب‌سایت الو ایمنی مراجعه نموده و لذت یک خرید مطمئن و رضایت‌بخش را تجربه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی مرادی

    من گرفتم خدایی قیمتاشون خیلی خوب بود

  • mohamadhashemi

    لباس کار واقعا خیلی مهم هست