کد مطلب: ۶۵۸۰۷۰

بایدن خواستار نگرانی همگانی درباره آبله میمون شد/ این بیماری واکسن دارد؟

بایدن خواستار نگرانی همگانی درباره آبله میمون شد/ این بیماری واکسن دارد؟

رئیس جمهور امریکا گفت که کشورش واکسن‌هایی برای درمان همه گیری احتمالی آبله میمونی در اختیار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه هم زمان با ادامه گسترش همه گیری آبله میمونی در جهان از همگان خواست نگران این بیماری باشند و گفت که کشورش واکسن‌های احتمالی در دسترس برای محافظت در برابر این بیماری را بررسی می‌کند.

ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت، بایدن در پایان دیدار از کره جنوبی افزود: ما به شدت برای درک کارهایی که می‌توانیم بکنیم و چه واکسن احتمالی در دسترس برای رویارویی با آن، تلاش می‌کنیم. زیرا ادامه احتمالی گسترش اخیر ابتلاء به بیماری نادر آبله میمونی که با وجود شناسایی شدن در دستکم ۱۲ کشور، هنوز فراگیر نشده، می‌تواند پیامدهای وخیمی داشته باشد.

به گفته بایدن؛ مشاوران بهداشت و سلامت تاکنون او را از سطح ابتلا به این بیماری در ایالات متحده آگاه نکرده اند، اما به هر حال همه باید نگران باشند. این نگرانی وجود دارد که گسترش یافتن این بیماری، پیامدهای وخیمی داشته باشد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در هنگام ترک کره جنوبی به همراه بایدن به سوی ژاپن با هواپیمای اختصاصی رئیس جمهوری، گفت که کشورش واکسن هایی برای درمان همه گیری احتمالی آبله میمونی در اختیار دارد و بایدن در جریان پیگیری نشانه‌های این بیماری در داخل و خارج کشور گذاشته شده است.

مرکز مهارو پیشگیری از بیمارهای ایالات متحده اعلان کرد که بر اساس بررسی ها، میزان تاثیر واکسن آبله میمونی ۸۵ درصد است و تاکنون برای ۲ واکسن برای جلوگیری از این بیماری، مجوز صادر شده که یکی از آنها ویژه این بیماری است.

تاکنون سازمان جهانی بهداشت گزارش هایی در باره ۹۲ مورد تائید شده و ۲۸ مورد مظنون به ابتلا به این بیماری کمیاب در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و دیگر کشورهای اروپایی دریافت کرده است. دانشمندان به سرعت به بررسی علل و عوامل ابتلاء به این بیماری عفونی و چگونگی گسترش آن پرداخته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.