کد مطلب: ۱۸۷۹۹۲

نگرانی پنتاگون از فروش پهپاد به تروریست‌ها در بازار آزاد

نگرانی پنتاگون از فروش پهپاد به تروریست‌ها در بازار آزاد

پس از آنکه مسکو اعلام کرد پهپادهای استفاده شده در حمله به پایگاه‌هایش در سوریه تنها می‌تواند از سوی کشوری با فناوری و تکنولوژی پیشرفته تامین شود، پنتاگون نسبت به این مساله که تسلیحات به دست تروریست‌ها افتاده باشد، ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد: پایگاه هوایی حمیمیم و پایگاه لجستیکی دریایی در شهر طرطوس هدف حملات پیچیده‌ای قرار گرفتند که در آن تروریست‌ها برای اولین بار برای هدف گرفتن این تاسیسات از تکنولوژی پهپادی استفاده کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این حمله که شامل ۱۳ پهپاد بود با موفقیت توسط سیستم‌های دفاع هوایی روسیه و کارشناسان تجهیزات جنگی الکترونیکی خنثی شد.

طبق اعلام روسیه ارزیابی‌های اولیه نشان داد این پهپادها تنها می‌توانستند توسط کشوری که به تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله جهت‌یابی‌های ماهواره‌ای و تجهیزات انفجاری کنترل از راه دور مجهز است، تامین شده باشد.

اگرچه مسکو به هیچ عنوان اشاره نکرد که این کشور پیشرفته از لحاظ تکنولوژی چه کشوری می‌تواند باشد اما آدریان رانکین گالووی، سخنگوی پنتاگون در اقدامی پیشگیرانه برای رفع انتقادات احتمالی گفت: این تجهیزات و تکنولوژی‌ها می‌توانستند به راحتی در بازار آزاد تهیه شوند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما پیشتر شاهد بودیم که داعش از این نوع تکنولوژی پهپادی تجاری برای انجام ماموریت‌هایش استفاده کرده است. استفاده نظامی چنین تجهیزاتی توسط تروریست‌ها مساله نگران کننده است.

براساس گزارش‌ها روسیه هشدار داده که تدارکات نظامی آمریکا با هدف حمایت از «مخالفان سوری میانه‌رو» نهایتا به دست تروریست‌ها می‌رسد.

اما همزمان با اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا برای بازپس‌گیری شهر رقه تلاش می‌کردند گزارش شد که آمریکا علی‌رغم نمونه‌های واضح دال بر اینکه تروریست‌ها تدارکات نظامی را مصادره می‌کنند ارسال تسلیحات و تجهیزات از طریق هوایی برای «مخالفان سوری میانه‌رو» را افزایش داده است.

منبع: راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.