خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۵۷۶۳

۷ شرکت صنعتی که به دستگاه سختی‌گیر نیاز دارند

۷ شرکت صنعتی که به دستگاه سختی‌گیر نیاز دارند

بیشتر شرکت‌ها از دستگاه‌ سختی‌گیر اسپوتا استفاده می‌کنند. همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، این دستگاه به کمک رزین‌های تبادل یونی سختی آب را که شامل کلسیم و منیزیم می‌باشد را از آب جدا کرده و آب نرم تولید می‌کنند.

در بسیاری از صنایعی که به آب نرم نیاز دارند استفاده از دستگاه‌های سختی‌گیر رزینی یکی از مهم‌ترین فاکتورها محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها برای مقابله با مشکل سختی آب و از بین بردن این پدیده نیازمند چنین ابزارهایی هستند تا بتوانند به کمک این دستگاه‌ها مشکل سختی آب را مرتفع کنند.

بیشتر شرکت‌ها از دستگاه‌ سختی گیر اسپوتا استفاده می‌کنند. همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، این دستگاه به کمک رزین‌های تبادل یونی سختی آب را که شامل کلسیم و منیزیم می‌باشد را از آب جدا کرده و آب نرم تولید می‌کنند. سختی آب موجب رسوب کلسیم و منیزیم و سایر املاح معدنی در دیگ‌های بخار، مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک کننده و سیستم‌های سرد کننده شده و این عمل باعث می‌شود کارآیی سیستم پایین آید.

در این مقاله می‌خواهیم علت‌ استفاده شرکت‌ها از دستگاه سختی‌گیر رزینی و بیشترین شرکت‌هایی که به این دستگاه نیاز دارند را با یکدیگر بررسی کنیم.

مزایای دستگاه‌های سختی‌گیر رزینی:

  • انجام کلیه جوش‌ها با دستگاه‌های استاندارد توسط افراد مجرب
  • رنگ آمیزی دستگاه‌های سختی گیر با سه لایه رنگ اپوکسی زد زنگ
  • سرعت و دقت بالا در ساخت و تحویل در زمان مقرر و بدون تاخیر

دستگاه سختی‌گیر در کدام شرکت‌ها استفاده می‌شود؟

در ادامه سعی شده است تا برخی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که از دستگاه سختی‌گیر استفاده می‌کنند را به شما معرفی نماییم. اکثر شرکت‌های بزرگ از دستگاه سختی‌گیر بازرگانی اسپوتا استفاده می‌کنند که یکی از بهترین سختی‌گیرهای بازار محسوب می‌شود.

دستگاه سختی‌گیر در شرکت‌های چرم‌سازی:

تهیه و ساخت چرم مراحل نسبتا طولانی دارند که تقریبا بیش از ۲۱ مرحله برای تولید چرم نیاز است. از جمله از این مراحل پروردن پوست حیوانات، خیساندن درآب، رنگ کردن، آهک زدن و… است.

یکی از مراحل اولیه تولید چرم خیساندن پوست برای آبرسانی به پوست زدودن نمک و گرد و خاک است که باید ساعت‌ها پوست در آب خیسانده شود. مدت زمانی که پوست در آب است اگر آب دارای کلسیم و منیزیم یا مواد معدنی دیگر باشد، به کیفیت چرم تولید شده تاثیر می‌گذارد. ولی با استفاده از دستگاه سختی‌گیر این مشکل حل شده و چرم ساخته شده کیفیت مطلوبی را خواهد داشت.

دستگاه سختی‌گیر در شرکت‌های نساجی:

صنایع نساجی شامل ۴ مرحله است. مرحله اول تولید الیاف، مرحله دوم تبدیل الیاف به نخ، مرحله سوم تبدیل نخ به پارچه و مرحله آخر رنگرزی و چاپ روی پارچه است.

رنگرزی می‌تواند در مراحل اولیه انجام گیرد یعنی بعد از تبدیل الیاف به نخ، نخ‌ها با مخلوطی از رنگ و آب جوشانده می‌شود.

آب استفاده شده برای رنگرزی نخ‌ها به کیفیت پارچه تولید شده تاثیر مستقیم می‌گذارد. سختی موجود آب باعث می‌شود پارچه تولید شده رنگ کدری داشته باشد. به همین دلیل برای رنگرزی نخ‌ها از آبی که توسط دستگاه‌های سختی گیر رزینی تصفیه شده استفاده می‌کنند تا پارچه تولید شده کیفیت و رنگ مرغوبی داشته باشد.

استفاده از دستگاه سختی‌گیر رزینی در قالی‌شویی:

در شرکت‌های قالی‌شویی آب نقش بسزایی دارد. بسیاری از این شرکت‌ها از آب چاه برای شستشوی قالی‌ها استفاده می‌کنند. آب چاه نیز مطمئنن دارای سختی زیادی است و استفاده از این آب موجب کدر شدن بعد از شستشو شده و همچنین بو گرفتن قالی‌ها می‌شود. استفاده از آبی که توسط دستگاه‌های سختی‌گیر رزینی تصفیه شده در قالی‌شویی موجب می‌شود در حین شستشو مواد شوینده کف بیشتری تشکیل دهند و بعد از شستشو قالی‌ها رنگ روشنی داشته و قالی‌ها هیچ بوی نامطلوبی نداشته باشند.

شرکت‌های رنگ سازی و رنگرزی:

اجزایی که رنگ را تشکیل می‌دهد عبارتند از رنگدانه (شامل اکسیدها، سولفید روی، سفیداب سرب، رنگدانه‌های الوان و…) و محمل رنگ (شامل آب و روغن) است. دسته‌بندی رنگ روغنی و رنگ آلی با توجه به محمل‌ها مشخص می‌شود. استفاده از آب تصفیه شده با دستگاه‌های سختی‌گیر موجب افزایش کیفیت و ماندگاری رنگ تولید شده می‌شود. البته در این شرکت‌ها از رزین سختی‌گیر نیز استفاده می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رزین سختی‌گیر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://spttrade.com/product/%d8%b1%d8%b2%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c/

شرکت‌های تولید کننده آب میوه:

در شرکت‌های تولیدی آب میوه دستگاه‌های گوناگونی به کار گرفته می‌شود که حتما باید این دستگاه‌ها استریلیزه و ضدعفونی شوند. ضدعفونی اغلب این دستگاه‌ها توسط بخار انجام می‌گیرد. آب استفاده شده در دیگ‌های بخار (بویلر) این شرکت‌ها حتما قبل از ورود به دیگ‌ها باید کلسیم و منیزیم آب توسط دستگاه‌های سختی‌گیر رزینی گرفته شوند تا از رسوب مواد معدنی در دیگ‌ها، تاسیسات و لوله‌ها جلوگیری شود.

اگر از آب سخت در دیگ‌های بخار استفاده شود بعد از مدتی کلیه تاسیسات و لوله‌ها رسوب کرده و انتفال بخار به کندی انجام می‌گیرد. و با ته نشینی رسوبات در داخل دیگ‌های بخار انرژی بیشتری برای جوشاندن آب و تولید بخار استفاده می‌شود. این امر سبب کاهش تولید می‌گردد.

شرکت‌های لاستیک‌سازی:

همان‌طور که می‌دانیم لاستیک‌های خودرو تنها قسمتی است که با زمین تماس دارد. و با حرکت خودرو و استحکاک به وجود آمده موجب حرارت در لاستیک‌ها می‌شود. به همین دلیل لاستیک‌ها باید تحمل مناسبی مقابل حرارت داشته باشد. در شرکت‌های لاستیک‌سازی برای مقاوم سازی تایرها از عمل گرمایش با حرارت بالا استفاده می‌کنند. این عمل با استفاده از بخار انجام می‌پذیرد.

برای ایجاد بخار در شرکت‌های لاستیک‌سازی نیز از دیگ‌های بخار استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه‌های سختی‌گیر رزینی آب در این شرکت برای جلوگیری از رسوب مواد معدنی آب و گرفتگی لوله‌ها و اتصالات امری ضروری است.

ساختمان‌سازی و بتن‌ریزی:

بتن مخلوطی از شن، ماسه، سیمان و آب است. آب استفاده شده در بتن اگر دارای سختی باشد باعث می‌شودزمان گیرش بتن بیشتر و استحکام بتن خیلی پایین ‌آید. به همین علت در آماده سازی بتن از آبی که توسط دستگاه سختی‌گیر تصفیه شده و سختی آن از بین رفته استفاده می‌کنند تا زمان گیرش بتن تسریع داده شده و بتن به استحکام مورد نیاز برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.