کد مطلب: ۴۲۰۰۲۸

همتی:

نیاز ۲۹ میلیارد دلاری ایران برای واردات کالا / نیمی از ارزهای نیما برای پتروشیمی‌هاست

نیاز 29 میلیارد دلاری ایران برای واردات کالا / نیمی از ارزهای نیما برای پتروشیمی‌هاست

رئیس کل بانک مرکزی برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور 29 میلیارد دلار نیاز ارزی بود که پتروشیمی‌ها 20 درصد این رقم را تأمین کرده و در سامانه نیما نیز حدود 53 درصد سهم پتروشیمی‌ها بود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با فعالان صنعت پتروشیمی که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد، کفت: برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور 29 میلیارد دلار نیاز ارزی بود که رقمی قابل توجه است و توانستیم علیرغم فشار بی‌سابقه دشمنان آن را تأمین کنیم، پتروشیمی‌ها 20 درصد این رقم را تأمین کرده و در سامانه نیما نیز حدود 53 درصد سهم پتروشیمی‌ها بود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پتروشیمی‌های کشور در سامانه نیما پیشتاز هستند، افزود: خوشبختانه مدیران پتروشیمی‌ها در شرایط سخت فشار و تحریم در تأمین ارز سامانه نیما کمک‌های بسیار شایانی داشتند و با این روند در آینده می‌توانند در گردش تجارت کشور تأثیرگذار باشند.

همتی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها به خوبی به تعهدات خود عمل کرده‌اند، به گونه‌ای که 92 درصد تعهد صادراتی خود را تا پایان مرداد، تأمین کرده‌اند و این رقم از نظر بانک مرکزی رقمی قابل قبول است، اظهار کرد: صنایع پتروشیمی، پیشتازان تأمین ارز مورد نیاز کشور در این شرایط هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.