کد مطلب: ۷۲۵۱۲۸

کاهش هزینه کلاس خصوصی زبان انگلیسی به کمک پلتفرم‌ها

کاهش هزینه کلاس خصوصی زبان انگلیسی به کمک پلتفرم‌ها

تا چند سال پیش برای یادگیری زبان انگلیسی باید در کلاس‌های عمومی یا خصوصی ثبت نام می‌کردیم. اما در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اینترنت، پلتفرم‌های برگزاری کلاس‌های خصوصی زبان دسترسی ما را به آموزشِ باکیفیت، بیشتر کرده‌اند.

تا چند سال پیش برای یادگیری زبان انگلیسی باید در کلاس‌های عمومی یا خصوصی ثبت نام می‌کردیم. اما در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اینترنت، پلتفرم‌های برگزاری کلاس‌های خصوصی زبان دسترسی ما را به آموزشِ باکیفیت، بیشتر کرده‌اند؛ و مهم‌تر آن که هزینه‌های یادگیری را نیز تا حد زیادی کاهش داده‌اند.

در دنیای امروز مدل‌های آموزشی تغییر کرده‌اند و بر مبنای تعامل بیشتر بین معلم و دانش‌آموز طراحی شده‌اند. رویکردهای نوین آموزشی بر یادگیری با توجه به توانایی‌های فردی تکیه دارند. از سوی دیگر مشغله مردم هر روز بیشتر می‌شود و آن‌ها را به سمت استفاده از ابزارهای دسترس‌پذیرتر سوق می‌دهد. با در نظر گرفتن این شرایط ارائه‌دهندگان آموزش نیز به دنبال روش‌های جدیدتر، خلاقانه‌تر و مقرون‌به‌صرفه برای رضایت مشتریانشان هستند.

از آن‌جا که یادگیری زبان انگلیسی فعالیتی است که افراد کنار بقیه فعالیت‌های معمول روزمره‌شان انجام می‌دهند؛ پلتفرم‌های برگزاری کلاس خصوصیِ زبان فرصت مناسبی در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهند تا هزینه‌ها و زمانشان را بهتر مدیریت کنند.

مزایای پلتفرم‌های آنلاین تدریس خصوصی در مقایسه با روش سنتی

آموزش آنلاین و پلتفرم‌های آموزشی تحتِ وب نسبت به آموزش سنتی انعطاف‌پذیرترند، امکان تعامل بیشتری برای یادگیرنده و آموزگار فراهم می‌کنند و منابع آموزشی دیجیتال را در اختیار زبان‌آموز قرار می‌دهند؛ اما یکی از مهم‌ترین مزایای این پلتفرم‌ها که باعث شده زبان‌آموزان آن‌ها را بر روش سنتی ترجیح دهند، کاهش هزینه‌های آموزش است.

شاید در بازه زمانی کوتاه یا در نگاهی گذرا، سبک آموزش سنتی چندان پرهزینه به نظر نرسد. اما علاوه بر هزینه کلاس‌ها، این نوع آموزش هزینه‌های پنهان دیگری هم برایتان دارد که هر ماه مبلغ قابل توجهی خرج روی دستتان می‌گذارد. به همین دلیل زبان‌آموزان، هر روز بیشتر از پیش به استفاده از پلتفرم‌های کلاس خصوصی آنلاین روی می‌آورند. اجازه بدهید پلتفرم‌های آنلاین تدریس خصوصی را هم از نظر هزینه و هم از نظر امکانات بررسی کنیم.

1. تنوع اساتید و قیمت‌ها در پلتفرم‌های آنلاین

یکی از اولین و مهم‌ترین امکاناتی که پلتفرم‌های آنلاین تدریس خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهند، دسترسی به تعداد زیاد و متنوعی از اساتید باتجربه است. شما می‌توانید با توجه به هدفتان از یادگیری زبان و نیز بودجه‌ای که دارید، لیست اساتید کلاس خصوصی زبان انگلیسی را از نظر تخصص، قیمت و تجربه بررسی کنید و سپس کلاس مورد نظر خود را رزرو نمایید.

2. یک جلسه آزمایشی

اغلب پلتفرم‌های تدریس خصوصی امکان استفاده از جلسه آزمایشی رایگان یا با قیمت بسیار پایین را برای شما فراهم می‌کنند. در این جلسه شما بهتر با معلم خصوصی زبان انگلیسی خود آشنا می‌شوید و فرصت تصمیم‌گیری دارید. در شیوه سنتی به ندرت چنین امکانی وجود دارد.

8 5

به ویژه اگر قصد داشته باشید برای کودکتان معلم زبان انگلیسی بگیرید، داشتن یک جلسه آزمایشی اهمیت بیشتری دارد. هزینه کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی کودکان متنوع است؛ اما پیش از آن که بخواهید هزینه یک یا چند جلسه کامل را پرداخت کنید، می‌توانید از ارتباط کودک خود با معلم زبانش مطمئن شوید.

3. دسترس‌پذیری بیشتر در پلتفرم‌های آنلاین

وقتی از پلتفرم‌های تدریس خصوصی استفاده می‌کنید و در کلاس آنلاین شرکت می‌نمایید، دیگر اهمیتی ندارد که محل زندگی شما کجاست. از هر جایی که باشید به تعداد زیادی معلم زبان انگلیسی باتجربه دسترسی دارید. حتی اگر بخواهید چند روزی به سفر بروید هم دیگر نگران کلاستان نیستید. هر جا که هستید می‌توانید در کلاس خود حاضر شوید.

4. حذف هزینه اجاره و مکان

پلتفرم‌های تدریس خصوصی آنلاین، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که در کلاس‌های آنلاین شرکت نمایید. از آن‌جا که استفاده از پلتفرم‌های آنلاین، نسبت به اجاره مکان هزینه کمتری دارد، کلاس‌های آنلاین برایتان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. البته برخی از پلتفرم‌ها این امکان را نیز در نظر می‌گیرند که بتوانید از کلاس خصوصی حضوری استفاده کنید.

5. حذف هزینه پرینت و لوازم التحریر

در کلاس‌های آنلاین شما باید تکالیف‌تان را به صورت دیجیتال تحویل دهید، اما در کلاس‌های سنتی احتمالاً هر ترم مقدار زیادی هزینه کپی، پرینت و لوازم‌التحریر می‌دهید. حتی اغلب منابعی که از معلمتان در کلاس آنلاین دریافت می‌کنید نیز دیجیتال است. بنابراین با استفاده از کلاس آنلاین هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌نمایید، هم به طبیعت کمک می‌کنید.

6. مدیریت و ارزیابی پیشرفت

استفاده از پنل کاربری که پلتفرم تدریس خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد نیز به مدیریت هزینه‌هایتان کمک می‌کند. اگر تجربه شرکت در کلاس خصوصی را داشته باشید، می‌دانید که باید دقیق باشید تا حساب جلسات از دستتان در نرود. بنابراین شاید نتوانید پیشرفتتان را به درستی ارزیابی کنید. اما با استفاده از پنل کاربری به آسانی مسیر یادگیری خود را بررسی می‌کنید، و اگر از پیشرفت خود راضی نبودید، می‌توانید موضوع را با معلمتان در میان بگذارید؛ یا حتی معلم خود را عوض کنید.

9 4

7. حذف هزینه‌ها و زمان رفت و آمد

از هزینه‌های رفت و آمد غافل نشوید. با شرکت در کلاس آنلاین همه زمان و هزینه‌ای که باید برای رفت و آمد به کلاس صرف کنید حذف می‌شود. به خصوص اگر در یک شهر بزرگ زندگی کنید، به خوبی ارزش زمانی را که در راه یا ترافیک تلف می‌شود می‌دانید. می‌توانید این زمان را صرف یادگیری و تمرین بیشتر زبان انگلیسی نمایید.
علاوه بر آن در زمان استراحت کلاس شاید بخواهید چیزی بخورید. این هم در واقع برایتان هزینه دارد؛ شاید به چشم نیاید اما جمع که بشوند مبلغ قابل توجهی خواهند داشت.

8. حقوق کارکنان را فراموش نکنید

در روال سنتی هزینه‌ای که شما برای کلاس زبان انگلیسی پرداخت می‌کنید، باید حقوق پرسنل آموزشگاه را هم پوشش بدهد. از طرفی زمان و مکان آموزشگاه محدود است، بنابراین همه هزینه‌هایش را از همان تعداد دانش‌آموزی که دارد دریافت می‌کند. اما پلتفرم‌ها مخاطبان زیادی دارند و هزینه‌هایشان متفاوت است. به همین دلیل هزینه کلاس‌های شما نیز کاهش می‌یابد.

9. انعطلاف‌پذیری کلاس خصوصی آنلاین

کلاس‌های خصوصی آنلاین از نظر زمانی انعطاف‌پذیرترند. ضمن آن که شما روی پلتفرم‌های تدریس خصوصی به تعداد زیادی از مربیان دسترسی دارید که اگر زمانتان با یک معلم خصوصی هماهنگ نشود، می‌توانید سراغ گزینه‌های دیگر بروید. اما در روش سنتی معمولاً زمان‌ها خیلی محدودند، و شما ممکن است حتی ناچار شوید ساعاتی را برای شرکت در کلاس مرخصی بگیرید یا از کارتان بزنید. این می‌تواند برایتان به معنای کاهش درآمد یا به نوعی هزینه اضافه باشد.

10. امکانات پنل کاربری پلتفرم‌های تدریس خصوصی

پلتفرم‌های تدریس خصوصی، یک پنل کاربری در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید کلاس‌هایتان را مدیریت کنید. شاید امکانات پنل کاربری هر پلتفرمی با بقیه تفاوت‌هایی داشته باشد؛ اما معمولاً شما از طریق این پنل می‌توانید:
• معلم کلاس خصوصی خود را انتخاب و کلاستان را رزور کنید.
• با معلمتان و پشتیبانی در ارتباط باشید.
• در صورت نیاز کلاستان را لغو یا جابه‌جا کنید.
• در کلاس شرکت کنید یا اطلاعات و لینک شرکت در کلاس را از داخل پنلتان بردارید.
• در مورد معلم و کلاس‌تان نظر بدهید.
• در برخی موارد می‌توانید تکالیف خود را بارگذاری کنید و از استاد بازخورد بگیرید.
• ممکن است بتوانید با زبان‌آموزان دیگر در ارتباط باشید.

بنابراین پلتفرم‌های تدریس خصوصی نظیر (پلتفرم hitalki.org) علاوه بر آن که به شما کمک می‌کنند هزینه‌هایتان را کاهش دهید، مزایای دیگری نیز دارند. همان‌طور که اشاره کردیم، این پلتفرم‌ها دسترسی شما به امکانات آموزشی را گسترده‌تر می‌کنند، و بهره‌وری آموزشی را افزایش می‌دهند.

تجربه نشان داده است، پلتفرم‌های تدریس خصوصی سرعت پیشرفت شما را نیز بالا می‌برند؛ به ویژه اگر مصمم باشید که سریع‌تر و بهتر در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید. شاید برای شما سخت باشد که هر روز یا سه روز در هفته، در کلاس حضوری شرکت کنید. این کار زمان و انرژی زیادی از شما می‌گیرد. اما با کمک تدریس خصوصی آنلاین می‌توانید تعداد جلسات کلاستان را افزایش دهید و زودتر به هدفتان برسید.

با این توضیحات اگر هنوز استفاده از پلتفرم‌های تدریس خصوصی را امتحان نکرده‌اید، زودتر دست به کار شوید. این روزها مردم دنیا از همه روش‌هایی که به تولید کربن کمتر، آلودگی کمتر هوا و مصرف کمتر کاغذ کمک کنند احترام می‌گذارند. اگر شما هم برای طبیعت ارزش قائلید، و قصد دارید هزینه‌هایتان را بهتر مدیریت کنید، استفاده از پلتفرم‌ها می‌تواند روش مناسبی برایتان باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.