کد مطلب: ۲۵۸۲۰۴

هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری پولدارها برای سوخت‌های فسیلی

هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری پولدارها برای سوخت‌های فسیلی

در آستانه نشست گروه «جی ۷» در کانادا، یک گزارش نشان داد کشورهای صنعتی دنیا با وجود وعده‌ای که برای پایان دادن به یارانه‌های سوخت فسیلی تا سال ۲۰۲۵ داده‌اند، هر سال حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار برای مصرف نفت، گاز و زغال سنگ هزینه می‌کنند.

انگلیس، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و آمریکا که گروه «جی ۷» را تشکیل می‌دهند، در سال ۲۰۱۶ متعهد شدند تا سال ۲۰۲۵ به حمایتشان از سوخت‌های فسیلی پایان دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما یافته‌های مطالعات موسسه توسعه خارجی انگلیس (ODI) نشان داد این کشورها حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای حمایت از سوخت‌های فسیلی در داخل و خارج از کشور در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هزینه کرده‌اند.

محققان هر یک از این کشورها را در زمینه شفافیت، تعهدات و وعده‌هایش و همچنین پیشرفت به سوی پایان دادن به استفاده، حمایت و تولید سوخت‌های فسیلی مورد بررسی قرار داد.

فرانسه با ۶۳ امتیاز، بالاترین رتبه را کسب کرد و پس از این کشور، آلمان با ۶۲ امتیاز، کانادا با ۵۴ و انگلیس با ۴۷ امتیاز قرار گرفتند.

آمریکا به دلیل حمایت خود از تولید سوخت فسیلی و خروج از توافق جهانی ۲۰۱۵ پاریس برای مقابله با تغییرات جوی، از ۱۰۰ امتیاز، نمره ۴۲ را کسب کرد که پایین‌ترین امتیاز بود.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.