کد مطلب: ۶۸۰۰۰۱

هشدار برای دارندگان دلار

هشدار برای دارندگان دلار

در روز‌های اخیر پیامک‌هایی با مضامین ارزی به شهروندان ارسال شد که در آنها نسبت به حمل و نگهداری ارز فاقد صورت‌حساب رسمی اخطار داده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به سیاست‌های ترکیبی بانک مرکزی و نهاد‌های قضایی هشدراهایی در خصوص دلار از طریق پیامک به شهروندان گوشزد شد.

به نقل از دنیای اقتصاد ، در ماه‌های گذشته اخباری حاکی از دستگیری معامله‌گران غیر‌رسمی ارز توسط نهاد‌های انتظامی منتشر ‌‌شد که نشانگر همکاری قوه‌قضائیه و بانک مرکزی در زمینه کاهش نوسانات ارزی بود.

به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز سیاست‌های ترکیبی بانک مرکزی درحال نتیجه بخشی بوده و از حجم معاملات غیر رسمی ارز به میزان قابل توجهی کاسته شده است.

روز گذشته نرخ شاخص بازار ارز در مسیر ثبات کانال ۳۱ هزار تومانی باقی ماند و با حدود ۳۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم ۳۱ هزار و ۳۸۰ تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی نیز در بازار روز گذشته در سطح قیمتی ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان ثبت شد.

دیروز سه‌‌شنبه ۲۱ تیر ماه نرخ دلار در کریدور ثبات کانال ۳۱ هزار تومانی باقی ماند. پس از اجرای سیاست‌های تسهیلگرانه در زمینه خرید و فروش ارز با نرخ توافقی، از ابتدای تیر ماه تاکنون، از حجم معاملات غیر رسمی اسکناس‌های خارجی کاسته شده و همین امر توانسته به کمتر شدن نوسانات نرخ ارز کمک کند. روز گذشته هر برگ اسکناس دلار آزاد در حوالی سطح قیمتی روز دوشنبه یعنی رقم ۳۱ هزار و ۳۵۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

قیمت دلار چقدر است؟

با گذشت چند ساعت از معاملات بازار روز سه‌شنبه نوسان قابل توجهی در نرخ شاخص ارزی رخ نداد. اما در معاملات عصر این روز بود که قیمت دلار با نوسانات افزایشی اندک به رقم ۳۱ هزار و ۳۸۰ تومان رسید. این در حالی است که طبق مشاهدات به عمل آمده از روند قیمت این ارز در روز‌های گذشته این نهمین روز حضور نرخ دلار در کریدور قیمتی ۳۱ هزار و ۵۰ تا ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی است.

از جمله اتفاقات قابل توجه بازار ارز در روز‌های اخیر نیز می‌توان به هشدار‌های دستگاه قضا به دارندگان اسکناس‌های خارجی از طریق پیامک اشاره کرد.

در روز‌های گذشته برخی از هموطنان پیامکی تحت عنوان پیشگیری دریافت کرده‌اند که در آن به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه نوشته شده است که: عرضه، حمل یا نگهداری ارزِ فاقد صورت‌حساب خرید معتبر یا فاقد مجوز ورود توسط اشخاصی غیر از صرافی، بانک یا موسسه مالی اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی، قاچاق ارز محسوب می‌شود.

در ماه‌های پیشین نیز اخبار دستگیری تعدادی از معامله‌گران غیررسمی بازار ارز نشانگر حمایت نهاد‌های قضایی از سیاست‌های بانک مرکزی بود. به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز کاهش حجم معاملات غیر‌رسمی و عدم خروج نرخ شاخص ارزی از کریدور ثبات کانال ۳۱هزار تومانی نیز در راستای همین سیاست‌های ترکیبی نهاد‌های بازار‌ساز و قضایی صورت گرفته است.

روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با حدود ۲۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز دوشنبه به سطح قیمتی ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی با این کارها قیمت دلار پایین میاد یا تعدادی مردم ضعیف که از این راه امرار معاش میکنن رو از نون میاندازید.

  • ناشناس

    برید آنقدر ارزش ریال را بالا ببرید که دیگه کسی دنبال دلار نباشه …..

  • ناشناس

    سلام چرا به ریزش طلای جهانی و لبه معاملاتی شاخص دلار در جهان به نفع خودتون تموم میکنید اگه کسی تکنیکال و فاند بازار جهانی بلد باشه می‌دونه چه خبره و شما دولت مردان غیور دارین جوری جلوه میدین که اره شما باعث و بانیش هستین . شما که هوش و سیاه و دور زدن تحریم و کنترل دلار رو دارین پس چرا این اخبارتون بعد از دیدن بازارهای جهانی پدیدار میشن و منم منم میزنید. شاخص DXY الان به جای مهمی رسیده که اگه بتونه عبور کنه دلار قدرت میگیره و اگه بریزه و قدرت دلار در جهان کمتر میشه پس خیلی خودتون رو اذیت نکنید که بگین ما داریم فلان کار میکنیم که دلار رو ضعیف کنیم یا میتونیم قیمتشو بیاریم پایین . از اختلال در رهاورد و نمایش ندادن نرخ دلار آزاد و بالا رفتن قیمت تتر گویای همه چیز هست ولی بابت مجری بودن بابت طنزتون لذت بردم

  • ناشناس

    این تعداد مردمی که با این کار نون می خوردند کلا دلال هستند وضعیت نیستند و باعث گرانی دلار می شوند

  • اسماعیل

    بگیر و ببند اخرش اینه
    یه مدت تصنعی قیمت ثابت ، بعدش بوووووم
    ینی انقد تجربه تکراریه که نیاز ب یاد اوری نیست

  • ناشناس

    قبلاهم اینکارکردیدتاثیری نداشت.بجای اینکارواخبارکذب راه بندازیدکه داریم مذاکره میکنیم اینجوری بیشترتاثیرمیذاره

  • ناشناس

    تجربه نشان داده نهاد ها هر اقدامی میکنند کار خرابتر شده.

  • ناشناس

    کسی که داره مهاجرت می‌کنه چکار کنه؟ ارز چجوری تهیه کنه؟ از صرافی که فقط ۲۰۰۰ دلار سهمیه ارز مسافرتی رو میشه گرفت. بقیه رو باید از بازار تهیه کند دیگه. جالب اینکه نفری تا ۵۰۰۰ دلار می‌تونه ارز خارج کنه ولی فقط ۲۰۰۰ تا می‌تونه رسمی بخره!

  • پیمان

    بزنید دست بلند را دلار تو کانال۳۱۰۰۰ ثابت مونده چه کنیم با اینهمه دستاوردهای خوب و عالی

  • امیرخان

    ما که قبل ازین دلار خریدیم و نگه میداریم یه شبه تبدیل به مجرم و قاچاقچی شدیم؟!
    الان چکار کنیم ؟ اگه اجازه حمل بدید تا اداره شما بیاییم دودستی تقدیم تون کنیم ؟!
    اگه نه یواشکی ببریم توی سرویس بهداشتی زیرش کبریت بکشیم ؟!