کد مطلب: ۴۰۴۵۸۳

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بورس

هفته تلخ بازار سهام و سقوط ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس

هفته تلخ بازار سهام و سقوط 13 هزار واحدی شاخص بورس

بازار سهام در سومین هفته از مرداد ماه سال جاری با افت قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 13 هزار واحد کاهش یافت و در کانال 313 هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در سومین هفته از مرداد ماه سال جاری با افت قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 13 هزار واحد کاهش یافت و در کانال 313 هزار واحدی قرار گرفت.

879

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز هفته جاری توانست با تغییرات مثبت شاخص ظاهر شود و به روند صعودی هفته گذشته ادامه دهد.

در پایان معاملات روز شنبه، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۳۷ درصدی، بیش از ۱۱۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار در ابتدای جریان معاملات توانست در سطح ۳۳۰ هزار واحد نیز ظاهر شود اما رفته رفته برخلاف شروع پر قدرت، شاهد عقب‌نشینی خریداران و متعادل شدن اکثریت نمادهای دارای صف خرید بود.

در میان گروه‌های مختلف گروه خودرو، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی با بیشترین حجم عرضه مواجه بودند.

بازار سهام در روز یکشنبه

از صبح روز یکشنبه، فعالان بازار کار خود را با عرضه‌ سهم‌های خود آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، شاخص کل بیش از چهار هزار واحد ریزش داشت. این روند تا پایان بازار ادامه یافت و شاخص کل بورس تا بیش از ۷۵۰۰ واحد منفی شد، اما در دقایق پایانی رفته رفته از حجم عرضه‌ها کاسته شد و دماسنج بازار با هفت هزار واحد افت، در کانال ۳۲۰ هزار قرار گرفت.

سهیل پورصادقی، مدیر عامل مشاور سرمایه‌گذاری کاریزما در خصوص شرایط روز یکشنبه بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: «مشکل خاصی در بازار مشاهده نمی‌شود و وضعیت بازار در حال حاضر تشابه زیادی به وضعیت دلار در سال گذشته دارد؛ در آن مقطع به صورت روزانه قیمت ارز نوسانات بسیار زیادی را تجربه می‌کرد. بنابراین با نگاه به آن شرایط می‌توان نتیجه گرفت که همان شرایط تکرار می‌شود و نباید نگران ادامه روند بود.»

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران روز دوشنبه متعادل ظاهر شد.

بازار سهام که روز قبل با فشار فروش عجیبی آغاز شد و در نهایت با ریزش هفت هزار واحدی شاخص مواجه شد در روز دوشنبه روند منطقی‌تری به خود گرفت و توانست در نهایت با تغییرات مثبت شاخص به کار خود پایان دهد.

بازار سهام در سومین روز کاری خود در این هفته، با افزایش نسبی عرضه در عمده نمادهای گروه‌های مختلف مواجه شد. در بازار این روز نمادهای گروه بانکی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه نفتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۲۲ درصدی، حدود ۷۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران در روز سه‌شنبه و در ادامه هفته نه چندان مطلوبی که تا اینجای کار پشت سر گذاشته‌ایم، افتی بیش از شش هزار واحد را تجربه کرد و در کانال ۳۱۴ هزار متوقف شد.

بیشترین تاثیر منفی بر نماگر بازار را در ابتدا گروه بانک و به ویژه نماد وبملت گذاشت و پس از آن اکثر نمادهای این گروه با فشار عرضه روبرو شدند.

در این بین گروه پالایشی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس گذاشت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس اوراق بهادار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری پس از سقوط چهار هزار واحدی خیره کننده خود در دقایق ابتدایی، توانست این روند را معکوس کند و با برگشتی سه هزار واحدی، در کانال ۳۱۳ هزار قرار گیرد.

بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص نمادهای وبملت، رمپنا و خودرو گذاشتند و بیشترین اثرگذاری مثبت بر دماسنج بازار بر شانه‌های نمادهای فخاس، شبریز و کگل بود.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با افت 13068 واحدی معادل چهار درصد از 326 هزار و 117 واحد به 313 هزار و 49 واحد کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا تلخ ؟ چرا شاخص مدام باید در حال افزایش باشد ؟ نوسان طبیعت بازار است. دریا همیشه جزر و مد دارد.