کد مطلب: ۵۶۸۶۱۸

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ / سرانجام رتبه‌بندی معلمان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ / سرانجام رتبه‌بندی معلمان

به گفته رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه، زمانی که لایحه‌ای از دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود، شورای نگهبان به دنبال تایید بار مالی آن نیست، زیرا بدون شک منابع مالی تامین شده است. لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز به مجلس ارسال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ یکی از مسائل مهم در ماه‌های گذشته، لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تأمین اجتماعی بوده است.

پس از آنکه با تعدادی از نمایندگان تشکل‌های فرهنگی و افراد بازنشسته هم‌اندیشی صورت گرفت، این امر ابتدا در خصوص بازنشستگان لشکری و کشوری و سپس برای تأمین اجتماعی از سازمان برنامه بودجه به دولت اعلام شد. این لایحه در دولت تصویب و با وجود موانعی، به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

تکلیف صندوق‌های بازنشستگی دیگر چه می‌شود؟

محمد باقر نوبخت در این خصوص گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر صندوق‌های بازنشستگی دیگری هم علاقه مند باشند، می‌توانند از این قواعد برخوردار شوند. بنابراین لایحه مذکور در حال حاضر در مجلس است و انتظار ما این است که نمایندگان عزیز این لایحه را که تمام مراحل قانونی خود را طی کرده است، به سرانجام برسانند.

رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه افزود: البته زمانی که یک لایحه از دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود، شورای نگهبان به دنبال تأیید بار مالی آن نیست. زیرا قطعاً منابع مالی آن تأمین شده است و در اصل طرح‌های خود مجلس نیازمند بررسی منابع مالی هستند. بنده می‌توانم بگویم درحالی دوره خدمت خود را به پایان می‌بریم که این مطالبه بازنشستگان پیگیری و به مجلس تقدیم شده است. البته از نظر ما نیازی به این لایحه نبود. کما اینکه در استعلام صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان برنامه و بودجه هم اعلام کردیم که اجرای این برنامه باید به شکل مستمر ادامه پیدا کند.

سرانجام لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

به گفته این مقام مسئول وقت، لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان نیز موضوع مهم دیگری است. از سال ۹۹ ابتدا در سازمان برنامه و بودجه و سپس در آموزش پرورش، پیش‌نویس این لایحه تنطیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

نوبخت افزود: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان نیز از دولت به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد. لیکن تغییراتی در مجلس رخ داد و از ما راجع به منابع احتمالی این لایحه سوال شد. ما نیز پاسخ کتبی آن را به مجلس تقدیم و تصریح کردیم که منابع مالی آن تأمین شده است.

به گفته وی، در خصوص پاداش بازنشستگی سال ۹۹ نیز تخصیص آن را در تاریخ سوم مرداد سال جاری به خزانه ابلاغ کردیم و همه دستگاه‌ها باید اسامی افراد مشمول را به عنوان خزانه اعلام می‌کردند تا روال آن انجام شود. بنابراین آن‌چه که سازمان برنامه و بودجه مکلف بود که قبل از رفتن انجام دهد، صورت گرفته است. همچنین طی جلساتی که با مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم، مقرر شد دو کمیسیون دیگر هم برای پیگیری این موضوع به کمیسیون آموزش عالی بپیوندند.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مشیری

    در خصوص معلمین آموزش و پرورش و دولت و مجلس میبایست اصلاحات انجام دهند با هفته ای ۲۰ تا ۲۴ ساعت کار ، تعطیلی ۴ ماه و بلکه بیشتر در سال ، انتظار حقوقی رو دارند که یک کارگر با ۷۰, ۸۰ ساعت کار در هفته به صورت سه شیفت و اضافه کار و …را انجام میدهد ، رو این اصل چنانچه خواهان اضافه شدن حقوق و مزایا می‌باشند بایستی ساعت کار بیشتری داشته باشند ( از تعداد دبیران و معلمان کم شود ، بار مالی زیادی دارند ) و حق بیمه و مالیات بیشتری پرداخت کنند

    • سعید

      مطمئنا در کاری نظر دادید که هرگز مطلع نیستید
      یا از معلمی در دوره تحصیلی ات خاطره بدی داری
      کارگر محترم است جانم و حقوقش باید زیاد باشد
      ولی مقایسه کارگری و معلمی و ساعات کار آنها مقایسه ای غلط است. بیشتر مطالعه کن

    • ناشناس

      آقای مشیری هر وقت توانستید ۳۰ دانش آموز را در یک اتاق آرام نگهداشته و به آنها درس بدهید حرف از مالیات بیشتر معلمان .تعطیلی آنها و … بکنید .وقتی توانایی ندارید بهتر است که چیزی نگویید
      اگر مرد میدانی بسم ا… وگرنه خاموش

    • معلم آموزش و پرورش

      بنظر من که یک شخص فرهنگی هستم بهتر است تعداد زیادی دانش‌آموز و معلم را در اقیانوسی پهناور غرق کنند تا هم حقوق معلمین باقیمانده بیشتر شود هم کلاس‌های درس با دانش‌آموز کمتر بهبود و کیفیت پیدا کند.
      ضمنا از اختلاسگران و کسانی که با نادانی در همه‌ی امور کارشناسی می‌کنند هم تقدیر و تشکر ویژه‌ای صورت پذیرد.
      (فرهنگی آموزش و پرورش)

    • ناشناس

      شما اول برو فرق معلم وکارگر رو بفهم بعد نظر بده

    • ناشناس

      دوست عزیز بنده دبیر بازنشسته ۱۲ سال گذشته ام بنابر این فعلا ذینفع نیستم اما خدایی بگم معلمین واقعا در وضع اسفباری زندگی کرده اند بعضی میگویند کارشان کم است اما زمانی را که در خانه به کارهای محصلین از جمله طرح سوال تصحیح اوراق امتحانی وتهیه طرح درس و در صورت نیاز مطالعه و بخاطر احتیاج مالی اضافه کاری که گاه ب اندازه ۲معلم وگاه بیشتر مجبورن کلاس بگیرن وخدایی برای دریافت وجه بیشتر (که خیلی هم ناچیز است ) همه ساله درطول هفته تا ۶۰ساعت درس میدن و بعضی مجبورن کارهایی را که در شان یک معلم نیست را انجام دهند .تابستانها هم اکثرا در گیر کلاسهای متفرقه و کارهای غیره میباشن با این اوصاف واقعا باید بحال این قشر ی که باید آبرویش یک ملت باشد غبطه خورد ؟ قشری که صورتشان را باسیلی سرخ میکنن .ما که پیر شدیم ولی آرزوهای خود و خانوادهمان جوان مانده دریغ از خرید حتی یک گرم طلا در طول تمام خدمتم دریغ از از تفریح آبرومندانه حتی یک رو در تمام دوران خدمت اما اگه خانواده ای دو نفره کار کنن شاید وضعیتی بهتر داشته باشن الان من شاگردانی دارم که وضعیت زندگیشان خدا را شکر چندین برابر زندگی من است سوادشان از من هم کمتر است اما من حسود آنها نیستم

  • بازنشسته کشوری

    باسلام انشاا با انتصاب رییس سازمان برنامه و بودجه و همت ایشان مشکل لایحه حل شود

  • ناشناس

    مجلسی‌ها از جمله قالیباف که مشکل مالی مثل ما بازنشستها نداند و لایحه هم توسط قالیباف به گروگان گرفته شده و متاسفانه اعلام وصول نمی شود بابل مگر تو از دیگر نماینده‌ها نماینده تری؟ متوجه هستی که این لایحه است و از سوی دولت آمده است و تمام مراحل قانونی را گذرانده است تو چرا کاسه داغ تر از آش شدی.

  • ناشناس

    منتظریم مجلس چکار می خواهد بکند فراخوان داد می شود جلوی مجلس بازنشسته ها راضی نمی شوند تعدادی از نمایندگان با حقوقهای نجومی این وضیت به هم بزنند سیر از کرسنه خبر ندارد

  • ناشناس

    این 3 تا صندوق بهشون برسید صندوق های جدید پیشکشتون اخه چقدر شما رو دارید این بازنشستها دارن تو فلاکت زندگی میکنن مخصوصان باز نشستهای تامین اجتماعی

  • احمد حدادی

    نباید جامعه ی فرهنگی راباکارگری مقایسه کرد همانطوریکه جامعه ی پزشکی بادیگر صنوف قابل قیاس نمیباشد،تاخیربیش ازحد مجلس درتصویب طرحهای رتبه بندی معلمان وهمسانسازی بازنشستگان بیش ازاین جایز نمیباشد

  • معلم آموزش و پرورش

    ما فرهنگیان نمی‌دانیم مجلسیان دورغ می‌گویند یا دولت و نوبخت اما بهرحال ما فرهنگیان هنوز منتظر اجرایی شدن رتبه بندی هستیم و مقامات مسئوول زودتر توضیح بفرمایند که اگر قرار است این لایحه اجرایی نشود حداقل اجازه‌ی گردهمایی و تجمع صنفی را بفرهنگیان عزیز بدهند تا ما فرهنگیان آنجا دغدغه‌ها و بی معرفتی و ناعهدی‌های مسئولین را بگوش خودشان برسانیم.
    با سپاس