کد مطلب: ۴۶۷۲۴۳

همه چیز درباره چاپ هولوگرام، از تکنولوژی گرفته تا قیمت

همه چیز درباره چاپ هولوگرام، از تکنولوژی گرفته تا قیمت

برچسب هولوگرامی، نمایی زیبا از تصویری سه بعدی ارائه می‌دهد که علاوه بر زیبایی، برای مقاصد امنیتی استفاده می‌شود. چاپ برچسب هولوگرامی امری بسیار دشوار و پیچیده است و نیاز به تکنولوژی بسیار دقیق لیزر و پرینت دارد.

متاسفانه فروش محصولات تقلبی و قاچاق در کشور به صورت روزافزون در حال گسترش است و طبق آمار رسمی بیش از 50 درصد محصولات داخل بازار، اعم از پوشاک، لوازم ارایشی، موبایل و … جعلی و تقلبی هستند. راهکاری که ما در جهت جلوگیری از جعل محصولات به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از هولوگرام امنیتی است. در ادامه به تکنولوژی هولوگرام، انواع چاپی آن و قیمت هولوگرام می‌پردازیم.

تکنولوژی چاپ هولوگرام چگونه است؟

برچسب هولوگرامی، نمایی زیبا از تصویری سه بعدی ارائه می‌دهد که علاوه بر زیبایی، برای مقاصد امنیتی استفاده می‌شود. چاپ برچسب هولوگرامی امری بسیار دشوار و پیچیده است و نیاز به تکنولوژی بسیار دقیق لیزر و پرینت دارد. به همین جهت جعل هولوگرام و زدن آن روی محصولات تقلبی عملا امری غیر ممکن است. به همین دلیل است که برندهای مطرح لباس، تکنولوژی و لوازم جانبی مشتریان شماره یک خرید هولوگرام هستند.

لیبل هولوگرامی عموما از صفحه ترنسپرنت شیشه‌ای که با اکسید آهن پوشش داده شده است ساخته می‌شود. هنگام برخورد لیزر، فتون‌های نوری با این ماده واکنش شیمیایی انجام می‌دهند و این عمل باعث می‌شود هولوگرام‌ها مانند اثر انگشت اشخاص از یکدیگر متفاوت باشند. به همین جهت از هولوگرام در امور هویتی مانند کارت شناسایی، پاسپورت و یا هر چیزی که نیاز به محافظت در برابر جعل دارد، استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از هولوگرام برای محصولات

جلوگیری از جعل و کپی محصول

یکی از مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از هولوگرام، امنیت بسیار بالایی است که این برچسب‌ها به محصولات شما می‌دهند. امنیت این برچسب‌ها نیز به دلیل آن است که داده‌های تعبیه شده در هولوگرام‌ها را نمی‌توان تشخیص داد و جداسازی کرد. به همین دلیل هنگام خرید لوازم جانبی موبایل یا خودرو با مشاهده هولوگرام شرکت مدنظر، از اصل بودن کالایی که تهیه می‌کنید اطمینان دارید.

بالا بردن ارزش درک شده نزد مخاطب

همان‌طور که اشاره شد، هولوگرام ها علاوه بر کاربرد امنیتی که دارند، زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای به محصول شما می‌دهند. این امر سبب می‌شود مصرف کننده نهایی علاوه بر اطمینان بالا نسبت به محصولی که خریداری می‌کند، جذب زیبایی برچسب هولوگرامی نیز شود و احتمال خرید محصول را افزایش می‌دهد. به این امر ارزش درک شده توسط مشتری یا (perceived value) می‌گویند.

معرفی شما و برندسازی

در مباحث بازاریابی، شخصیت برند و ارزش ویژه برند را نباید دست کم بگیریم. این دو کلمه تخصصی در نهایت منجر به یک مقصود می‌شوند: فروش و شهرت بیشتر شرکت شما. استفاده از هولوگرام سال‌هاست میان بزرگترین شرکت‌های جهان و ایران مرسوم است و دلیل آن نیز شخصیتی است که به محصول اصل یک شرکت می‌دهد.

تاثیر مثبت در ذهن خریدار

هنگامی که شما محصولی دارای هولوگرام اصالت کالا را تهیه می‌کنید، این امر در ناخودآگاه شما تاثیر مثبتی از محصول خریداری شده می‌دهد. اغلب شرکت‌های بزرگ نیز برچسب هولوگرامی خود را با کیفیت و زیبا طراحی می‌کنند تا نظر مصرف کننده را به محصول خود جلب کنند.

راحتی در استفاده

برچسب هولوگرام بر خلاف لیبل شیت و رول که نیاز به دقت فراوان برای چسبانیدن روی محصول دارد، کاربری بسیار ساده‌ای را در اختیار شرکت ها قرار می‌دهد.

دوام بالا در برابر شرایط مختلف

هولوگرام‌های امنیتی مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی نظیر روغن، آلودگی و … را دارند و این امر سبب استفاده گسترده از آنها در صنایع مختلفی شده است که در ادامه به این صنایع نیز می‌پردازیم.

انواع هولوگرام کدامند؟

IMG 20200804 104935

لیبل‌ها از برچسب اموال گرفته تا برچسب‌های هولوگرامی دارای انواع گوناگونی هستند، از جمله این انواع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: (گفتنی است اکثریت این هولوگرام‌ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته در خارج از کشور قابلیت چاپ دارند و دلیل آن نیز کیفیت غیر قابل مقایسه هولوگرام سفارش خارج با داخل است.)

هولوگرام آماده

استفاده از هولوگرام های آماده یا عمومی برای شرکت‌های کوچک و مشاغلی که نیاز به تثبیت برند دارند به کار می‌رود. مزیت این نوع نسبت به سایر برچسب‌های امنیتی، قیمت ارزان آن است که باعث جلب توجه بسیاری از افراد به این برچسب شده است. اما از طرفی شما نمی‌توانید فاکتور های امنیتی زیادی را وارد آن کنید و صرفا از کلمات عمومی مانند original قابلیت استفاده را دارید.

هولوگرام دو بعدی

هولوگرام دو بعدی نسبت به آماده، دارای فاکتورهای امنیتی بیشتری است که استفاده از این برچسب را بیشتر می‌کند. حالت رنگین کمانی هولوگرام دو بعدی به دلیل استفاده از دو تصویر درهم به‌صورت دایره‌ای، مستطیلی یا مربعی در این برچسب است.

هولوگرام سه بعدی

سابقه طراحی و چاپ هولوگرام های سه بعدی به حدود 10 سال پیش بازمی‌گردد. این دسته از برچسب‌ها، دارای امنیتی مثال زدنی هستند و ترکیبی از انواع رنگ‌ها و تصاویر با عمق های متفاوت را ارائه می‌دهند. از این دسته برچسب‌های امنیتی بیشتر در صنایعی با ضریب امنیتی بالا از جمله گارانتی محصولات و لوازم جانبی استفاده می‌شود.

فیلپ فلاپ

زیبایی بصری این دست از هولوگرام‌ها از جنبه امنیتی آنها بیشتر است. چاپ این هولوگرام‌ها اغلب با حساسیت طراحی بالا، فشار مناسب و تنظیم رنگ‌ها، بسیار زیبا می‌شود. در برچسب فیلپ فلاپ با تغییر زاویه دید می‌توان تصاویر متفاوتی از آرم برند یا نوشته شما مشاهده کرد.

هولوگرام دارای کیو آر کد

بارکد دار کردن هولوگرام امنیتی نیز مزیتی است که چند ساله به این برچسب‌ها افزوده شده است. این لیبل با قدرت چسبندگی بالا، بارکد نقش برجسته به همراه رابط کاربری آسان برای مخاطب برای استعلام اصل بودن کالا، جزو محبوب‌ترین‌ها شده است.

برچسب هولوگرامی دارای پوشش (Scratch hologram label)

هولوگرام خراشنده دارای پوشش کاملی برای مخفی نگه داشتن بارکدهای روی لیبل هستند. از این نوع برچسب‌ها به طور گسترده در بن‌های تخفیف، کارت‌های رمزدار، بلیط، سند بانکی و … استفاده می‌کنند.

هولوگرام حرارتی (hot stamping)

این دست از هولوگرام‌ها از طریق روش چاپی لیتوگرافی با دمای بالا ساخته می‌شوند. هات استمپینگ سبب می‌شود هولوگرام روی طیف گسترده‌ای از مواد از جمله کاغذ، پارچه، آهن و … بچسبد. هولوگرام حرارتی به سختی کنده می‌شود و بسیار مناسب برای فضاهایی با محیط آلوده و حتی روغنی می‌باشد.

هولوگرام ترنسپرنت یا شفاف

همان‌طور که از نامش هم مشخص است، این برچسب‌ها زمانی به کار می‌روند که نیاز به مشاهده مشخصات یا تصاویر زیر برچسب است. به این صورت هولوگرام شفاف مراتب امنیتی را در کنار حفاظت از محصول شما پیاده می‌کند. این نوع برچسب را معمولا روی شیشه ماشین‌ها، معاینه فنی و سایر محصولات مشاهده می‌کنید.

کاربردهای برچسب هولوگرامی

با توجه به انواع گسترده‌ای هولوگرام که گفتیم، به نظر می‌آید کاربرد این لیبل بسیار بالا باشد. همین‌طور است! از هولوگرام در صنایع مختلفی از جمله مواد غذایی، صنایع دارویی، پتروشیمی، لوازم جانبی موبایل، قطعات الکترونیکی، صنعت مد و پوشاک، صنعت چاپ و به‌خصوص بسته بندی، مواد سمی و شیمیایی، اسناد و مدارک دولتی و شهروندی، اتوماسیون و … استفاده گسترده می‌گردد.

قیمت و نحوه خرید هولوگرام

IMG 20200804 105005

با توجه به فاکتورهای ذکر شده اعم از تفاوت هولوگرام‌ها از نظر میزان تامین امنیت، زیبایی یا کاربرد خاص مد نظر شما، قیمت چاپ آنها نیز متفاوت است. بالا رفتن فاکتور امنیت در یک هولوگرام سفارشی شده امری طبیعی است و در حال حاضر خرید هولوگرام ارزان، نوع عمومی یا آماده این برچسب است.

طبق تخصص و تجربه ما، سیناپکینگ بهترین شرکت سفارش هولوگرام امنیتی در تهران است. چرا که رضایت مشتری را در نظر گرفته و با کیفیت‌ترین متریال خود را برای برچسب‌ها به کار میبرد. از دلایل دیگر انتخاب سیناپکینگ ، سابقه بالای 20 ساله این مجتمع در خدمات چاپی است. مجتمع چاپی سینا همچنین افتخار همکاری بلندمدت با برند های مطرحی از جمله داریا همراه، گلدیران، سم گرگان، شهرداری و… را در کارنامه خود دارد.

داشتن پشتیبانی بسیار قوی در این مجتمع چاپی، به همراه قیمت‌های منصفانه، دلیل اصلی قدرت این مجموعه شده است. برای کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های33118331 - 33118328 تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    بسیار عالی. واقعا اطلاعات کاملی در مورد هولوگرام داشت.