کد مطلب: ۳۲۸۲۳۹

هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌ها همچنان فعال است

هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌ها همچنان فعال است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اذعان کرد تداوم پرواز‌های «ایران ایر» به مقصد‌های مختلف از جمله اروپا، بیانگر شکست سیاست تحریمی ترامپ برای منزوی کردن ایران است.

روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال در گزارشی تداوم پروازهای « ایران‌‎ایر » به مقصدهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی را نشانه شکست سیاست تحریمی دولت ترامپ برای منزوی کردن ایران خواند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این گزارش آمده است ادامه پروازهای ایران ایر به مقصد اروپا نشانه‌ای از به چالش کشیده شدن سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا (در وضع تحریم‌ها علیه ایران) است.

این گزارش می‌افزاید 29 اکتبر سال جاری میلای -یک هفته پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران- ایران ایر 11 پرواز بین المللی انجام داد. دو هفته پس از این تاریخ -بعد از وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران ایر- این شرکت هواپیمایی 13 پرواز بین المللی به مقصدهایی از جمله پاریس، لندن، هامبورگ و دوحه انجام داد.

نگارنده مطلب در ادامه اذعان می‌کند شکست تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در کاهش پروازهای ایران، بیانگر چالشی است که دولت ترامپ برای اجرای کارزار استفاده از انزوای بین المللی برای تحت فشار قرار دادن ایران، با آن مواجه شده است.

در ادامه گزارش وال استریت ژورنال با استناد به داده‌های پایگاه‌های اینترنتی معتبری که پروازهای بین المللی را رصد می‌کنند (از جمله فلایت رِیدار 24) آمده است به نظر می‌رسد تنها تعداد معدودی از متحدان آمریکا در جهان -از جمله متحدان اروپایی واشنگتن- همسو با تلاش‌های آمریکا برای زمین گیر کردن ایران ایر عمل می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید از سوی دیگر، اتحادیه اروپا می‌گوید کشورهای عضو این اتحادیه و سازمان ملل متحد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران ایر وضع نکرده‌اند. سخنگوی کمیسیون اروپا در این باره تأکید کرد بروکسل از تحریم‌های فراسرزمینی واشنگتن پیروی نخواهد کرد. این در حالی است که آمریکا تهدید کرده است شرکت‌های هواپیمایی را که با ایران ایر قطع همکاری نکنند، مجازات خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.