کد مطلب: ۵۴۲۰۱۵

١.٣ میلیون واحد مسکن خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

١.٣ میلیون واحد مسکن خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح سامانه ثبت املاک، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی دوشنبه‌شب در پایان سفر به آذربایجان غربی گفت: این طرح برای این اجرا می‌شود که خانه خالی وجود نداشته باشد و مسکن از کالای سرمایه‌ای بودن خارج شود.

وی ادامه داد: باید به این امر توجه کرد که مسکن وقتی کالای سرمایه‌ای باشد، از آثار تورمی در بازار متاثر شده و موجب سوداگری می‌شود و به مردم فشار مضاعف می آورد و قیمت به صورت حباب آلود افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای منافع مردم و کشور است و آسیب پذیری مسکن را از تحولات اقتصادی بازار خارج می‌کند و تنها به عنوان کالای مصرفی نگریسته می‌شود و از سوی دیگر آمار مسکن را به صورت دقیق به دست می‌آوریم.

اسلامی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور گفت: سیاست ما این است که حداکثر تلاش را خود مردم داشته باشند تا به صورت گروهی واحد مسکونی را احداث کنند و در جایی که شهر محدودیت دارد، به صورت مجتمع احداث می کنیم.

وی افزود: در این مقطع زمانی بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در کشور فعال بوده که به ترتیب به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آذربایجان غربی ۶ هزار و ۴۰۰ واحد به صورت گسترده عملیات احداث آغاز شده است، تصریح کرد: در سطح استان ۴۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که هفت هزار نفر واجد شرایط بودند.

اسلامی با اشاره به اینکه محدودیت زمین برای احداث پروژه نداریم، اظهار کرد: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که مردم ظرفیت و توان را دارند و می‌توانند در خانه دار شدن خود نقش ایفا کنند که برای کمک به آنها، زمین لازم تامین می شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در سفر به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی ملی و استانی را افتتاح کرد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.