کد مطلب: ۲۶۸۶۰۸

واردات برخی کالاهای آمریکایی برای پکن اجتناب‌ناپذیر است

واردات برخی کالاهای آمریکایی برای پکن اجتناب‌ناپذیر است

قرار است پکن طیف جدیدی از کالاهای آمریکایی را در 6 جولای مشمول تعرفه کند، درحالی‌که برخی از این کالاها برای این کشور ضروری‌ هستند.

با تداوم فضای پرتنش تجاری بین آمریکا و چین، قرار است پکن طیف جدیدی از کالاهای آمریکایی را در 6 جولای مشمول تعرفه کند، درحالی‌که برخی از این کالاها برای این کشور ضروری‌ هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بخشی از این تعرفه‌ها که طبق اعلام چین، قرار است بر وارداتی به ارزش 34 میلیارد دلار وضع شوند، چند کالای مهم آمریکا را هدف قرار می‌دهد که این شامل دانه سویا، خودروهای الکتریکی، غذای دریایی و گوشت خوک است.

در لیستی دیگر از تعرفه‌ها که قرار است در تاریخی پس از لیست اول اجرایی شود، نفت خام آمریکا هم گنجانده شده است.

تعجبی ندارد که قیمت پیش‌خرید بنچ‌مارک دانه سویای شیکاگو، با انتشار آخرین اخبار در مورد دور جدید تنش‌های تجاری، حدود 6 درصد سقوط کرد.

اما در واقع بدون بدون تامین صادرات دانه سویا از سوی آمریکا، صادرات این محصول از دیگر مناطق جهان نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای چین باشد. برزیل هم نمی‌تواند این حجم بزرگ از دانه سویا را برای چین تدارک ببیند چراکه خود برزیل برای صنعت دام و طیور خود نیازمند مقادیر بالایی از این محصول است.

طبق داده‌های دپارتمان کشاورزی آمریکا، چین درنظر دارد در سال بازاری آینده که از 1 سپتامبر آغاز خواهد شد، 103 میلیون تن دانه سویا وارد کند. اگر آمریکا را حذف کنیم تمام دنیا حدود 100 میلیون تن دانه سویا صادر می‌کنند. بنابر این چین همچنان مجبور است چند میلیون تن از 62 میلیون تن صادرات آمریکا را خریداری کند.

هرچند چین برای اولین بار در 15 سال اخیر، در ماه می اعلام کرد که واردات دانه سویا را در سال بازاری آینده به 96 میلیون تن کاهش خواهد داد و کشاورزان باید غذای دیگری برای احشام خود پیدا کنند.

در بخش انرژی هم درحالی که دولت چین به دنبال کاهش آلودگی هواست، تقاضا برای ال‌ان‌جی هر روز بیشتر می‌شود و در این زمینه هم در سال‌های 2018 و 2019 آمریکا عرضه خود را به صورت جهشی افزایش خواهد داد. هرگونه تعرفه بر ال‌ان‌جی آمریکا، باعث بالا رفتن قیمت‌ها و احتمال محدودیت عرضه این محصول در چین خواهد شد.

منبع: فصل تجارت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.