کد مطلب: ۵۵۶۱۹۱

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

واردات خودروهای خارجی با سوخت الکل!

واردات خودروهای خارجی با سوخت الکل!

گمانه‌زنی‌ها از واردات خودروهای الکلی و برقی حکایت دارد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر گفت: در دولت سیزدهم نگاه‌ها به واردات خودرو با انرژی‌های نو است. یعنی قرار است خودرو برقی، هیبریدی و خودروهایی که با سوخت الکل کار می‌کنند، وارد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی کشورها از جمله برزیل و ژاپن خودروهایی طراحی کردند که با سوخت الکل اتیلیک راه می‌روند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این مورد توضیح داده است: چند کشور با تولید خودروهایی که سوخت آن الکل است توانستند نظر مردم به مصرف این خودروها را جلب کنند. ما هم در دولت سیزدهم در نظر داریم، خودرو خارجی با سوخت الکل وارد کنیم.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: تا زمانی که بازار واردکنندگان خودروهای خارجی با انحصارگران یکی است ما هیچ‌گاه در واردات خودروهای بروز بنزینی به کشور موفق نمی‌شویم. بنابراین در دولت رئیسی قصد داریم فضای کار را تغییر دهیم.

او اظهار کرد: قطعا واردات خودروهایی که با انرژی تجدیدپذیر فعالیت دارند، برای سلامت شهر و شهروندان هم خوب است، چرا که میزان استفاده از آلاینده‌ها پایین‌تر است.

دادفر همچنان خودروسازان را مقصر اصلی عدم واردات خودروهای خارجی دانست و گفت: برای واردات خودروهای برقی، انرژی آن توسط بخش خصوصی تامین می‌شود. البته با این راهکارها دوباره خودروسازان مانعی برای واردات این خودروها می‌شوند.

استفاده از الکل به عنوان سوخت خودرو، ایده تازه‌ای نیست و از دهه ۱۹۷۰ میلادی، طرح‌هایی در این زمینه وجود داشته و اکثر خودروهای مدرن مجهز به سیستم « فلکس» هستند که صاحبان خودرو می‌توانند به سلیقه خود باک را با بنزین پر کنند یا با الکل.

دنیای اقتصاد هم در این باره نوشته است: برزیل به داشتن اتومبیل‌هایی مشهور است که با اتانول کار می‌کنند، در دهه ۷۰ برزیل به‌اندازه کافی نفت تولید نمی‌کرد و قیمت نفت خیلی بالا بود. هر واحد بنزین در برزیل با یک‌چهارم اتانول مخلوط می‌شود!

برای مطالعه بیشتر گزارش ماشین‌های برقی به ایران می‌آید ؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهران

    الکل که از بنزین گرون تره!!!!!!

    • ناشناس

      ولی گیرایش بیشتره

    • ناشناس

      والا??

    • ناشناس

      فردا تا خدای نکرده تصادف کردی اول از ماشینت تست الکل میگیرن میگن این ماشینش مست بوده بیمه بهش تعلق نمیگیره خخخخخخخ

  • ناشناس

    خدا رحمت کنه ذکریای رازی رو

    • ناشناس

      زکریای رازی

  • بنده خدا

    میگم الان ما ماشین دوگانه سوز ساختیم گاز و بنزین این بیاد ایران ایران دوگانه الکل بنزینش میکنه ?