کد مطلب: ۷۴۷۵۸۹

واردات کیا در فاز جدید/ لوکس‌ترین خودروها در راه بورس کالا

واردات کیا در فاز جدید/ لوکس‌ترین خودروها در راه بورس کالا

افزایش تنش در قیمت خودرو در سال 1401 باعث شد تا دولت سیزدهم به فکر واردات خودرو بیفتد و با این کار نوسانات بازار خودرو را کنترل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام بورس کالا لوکس‌ترین خودروی وارداتی کیا به ایران رسید.

کیا k5 به نوعی لوکس‌ترین سدان این خودروساز کره‌ای است که اخیرا به ایران رسیده است.
در این گزارش آمده است این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر بهره می‌برد.

از جمله امکانات مهم k5 می‌توان به کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، ۶ ایربگ ده نقطه ای، تهویه اتوماتیک دوکاناله، تودوزی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و دنده پشت فرمان اشاره کرد.​

بر اساس اعلام بورس کالا اخیرا ۵۰۰ دستگاه از این خودرو در بورس پذیرش شد.

قیمت k5 حدود ۲۵ هزار دلار است که به پول ایران تقریبا ۱ میلیارد تومان می‌شود اما باید منتظر کشف قیمت آن در بورس باشیم.

زمان عرضه خودرو کیا اعلام شد

پس از انتشار تصاویری از ورود اولین محموله این خودروها، میان محصولاتی که از این شرکت کره‌ای قرار است پا به جاده‌های پر پیچ و خم ایران بگذارند سونت هم دیده می‌شود که یک خودروی اقتصادی اما خوش ساخت از کیا محسوب می‌شود.

کیا سونت یک خودروی کراس اوور جمع و جور شهری است که اتفاقا محصولی نسبتا جدید میان اعضای خانواده کیا است. این خودرو برای اولین بار در سال 2020 به صورت مفهومی رونمایی شد و چند ماه بعد نسخه تولید انبوه آن وارد بازارهای هند، آمریکای جنوبی، ویتنام و آفریقای جنوبی شد. البته سونت ابتدا تنها برای بازار هند تولید شد اما رفته رفته به دلیل عملکرد قابل قبول و قیمت مناسب وارد بازارهای دیگر شد.

مشخصات ظاهری کیا سونت

همانطور که گفته شد سونت یک خودروی جمع و جور شهری یا کامپکت کراس اوور است که ظاهری جذاب و بروزی دارد. این خودرو با استفاده از زبان طراحی جدید کیا طراحی شده که این مورد خصوصا در نمای جلوی آن کاملا مشهود است. سونت از نظر ظاهری دو نسخه معمولی و GT دارد که تنها تفاوت این دو نسخه استفاده از خطوط و المان‌های قرمز رنگ در اجزای بیرونی خودرو است. انتظار می‌رود نسخه معمولی به علت قیمت پایین‌تر وارد ایران شود.

در نمای جلوی این کراس اوور جمع و جور کره‌ای شاهد چهره‌ای خشن و اسپرت هستیم که جلوپنجره بزرگ آن از امضای طراحی کیا تحت عنوان پوزه ببر پیروی می‌کند. چراغ‌های اصلی متصل به جلوپنجره طراحی شده و بر روی سپر خودرو هم چراغ‌های مه شکن و یک دیفیوزر کرومی تعبیه شده است.

نمای عقب کیا سونت نیز طراحی نسبتا محافظه کارانه و قابل قبولی دارد. چراغ‌های اصلی با سبک خودروهای روز بازار با یک نوار LED به یکدیگر متصل شده و همچنین سپر عقب هم تنها با استفاده از دو قسمت مشکی و کرومی تشکیل شده است. به صورت کلی طراحی این خودروی کره‌ای کاملا اقتصادی بوده و با یک خودروی خاص و پر آب و تاب روبرو نیستید که البته موردی قابل پیشبینی برای این خودروی مقرون به صرفه است.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Dian

    لوکس ترین خودرو کیا , k9 هست
    این خودرو در دسته سدان های سایز متوسط طبقه بندی میشه و در دنیای خودرو ، اینا نیمه لوکس محسوب میشن
    پر حالی که خودرو های لوکس فول سایز هستن

  • Dian

    عجب خودرویی !!!