کد مطلب: ۳۹۷۰۰۱

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

واردات دارو از هند به جای اروپا

واردات دارو از هند به جای اروپا

عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: با توجه به اعمال تحریم‌ها برخی از شرکت‌های اروپایی هستند که دیگر حاضر به ادامه فعالیت با ما نیستند. در گذشته بسیاری از مواد اولیه یا داروهای مصرفی از اروپا خریداری می‌شد اما امروز در زمینه تامین داروی هندی‌ها جایگزین اروپایی‌ها شده‌اند.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ما با کمبود داروهای وارداتی مواجه هستیم با خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به تشدید تحریم‌ها اما باید عنوان کرد که چندان با کمبود داروهای وارداتی رو به رو نیستیم. در طول 20 سال اخیر به دلیل اعمال برخی از قوانین و مقررات با برخی کمبودها در حوزه دارو مواجه بوده‌ایم و این کمبودها موضوع جدیدی نیست.

هاله حامدی‌فرد در ادامه افزود: تنها تاثیر تشدید تحریم‌ها قطع روابط بانکی است. محدودیت‌های بانکی باعث شده که در زمینه ارسال پول با شرکای خارجی با برخی چالش‌ها مواجه شویم. متاسفانه هیچ بازه زمانی مشخصی برای انتقال پول‌ها به طرف‌های خارجی نیز وجود ندارد. ممکن است ارسال پول به کشورها در یک بازه زمانی 10 روزه یا حتی 6 ماهه شکل گیرد. همین عامل باعث می‌شود که مواد اولیه یا داروی مصرفی به موقع به دست مصرف‌کننده نرسد که در این شرایط با کمبود دارو مواجه می‌شویم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مقاصد وارداتی دارو به کشور تغییر کرده است یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها برخی از شرکت‌های اروپایی هستند که دیگر حاضر به ادامه فعالیت با ما نیستند. در گذشته بسیاری از مواد اولیه یا داروهای مصرفی از اروپا خریداری می‌شد اما امروز در زمینه تامین داروی هندی‌ها جایگزین اروپایی‌ها شده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.