کد مطلب: ۴۰۶۴۲۴

رحمانی:

واردات کالای تولید داخل همچنان ممنوع است

واردات کالای تولید داخل همچنان ممنوع است

وزیر صمت با بیان اینکه هر کالایی در داخل تولید شود و حتما واردات آن ممنوع شده، گفت: امروز تفاهم‌نامه ۶۰ میلیون یورویی داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی را امضا می‌کنیم و این نشان دهنده این است که زنده هستیم و با وجود تحریم‌ها همچنان خوب عمل می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی وزیر صمت در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی، گفت: نوع نگاهمان به رونق تولید و ساخت داخل باید تغییر یابد و همه باید به این باور برسیم که راه حل مشکلات کشور همین توجه به ساخت داخل و رونق تولید است، امروز تفاهم‌نامه ۶۰ میلیون یورو ساخت داخل امضا می‌کنیم و این نشان دهنده این است که زنده هستیم و با وجود تحریم‌ها همچنان خوب عمل می‌کنیم و تمام وزارتخانه‌ها خوب عمل می‌کنند.

وزیر صمت ادامه داد: خودرو، فولاد و مس شرکتی است یعنی شرکت مس ساخت داخل کار خود را شروع کردند و در برخی از کارها انجمن‌ها وارد کار شدند؛ چند کار شروع کردیم که یک بخش آن ساخت داخل است.

رحمانی افزود: هر کالایی در داخل تولید شود و حتما واردات آن ممنوع شده است، ما می‌خواهیم تولید رونق بگیرد و اگر غیر واقعی باشد حمایت نمی‌کنیم.

وزیر صمت گفت: همزمان با ساخت داخل شرکت‌های فناوری و دانش بنیان مطرح است و باید با یکدیگر توام شوند. این استارتاپ‌ها در بیشتر مواقع بسیار بهتر از شرکت‌های مطرح دنیا کار می‌کنند و باید از آنها حمایت کنیم.

او افزود : اگر کالای ایرانی مثلا ۱۰ درصد هم گران باشد با فرهنگ‌سازی باید مردم را به خرید آن متمایل کنیم.

او بیان کرد: به شرکت‌های بزرگ برای جذب نیروهای نخبه تکلیف کردیم، برای صنعت سهمیه جذب سرباز نخبه گرفتیم و درست است که در وزارت خانه ها جذب نداریم و جذب نیرو کم است اما در شرکت ها که مشکل نداریم و می توانیم اینگونه مشکل اشتغال را رفع کنیم.

رحمانی گفت: تا پایان سال باید چندتا میز در حوزه‌های مختلف به همین نحو برگزار شود، در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ درصد افزایش تولید داشتیم و باید پیگیری کنیم که بیشتر شود.

وزیر صمت افزود: از انجمن‌ها خواهش دارم که پرچم را به دست بگیرند، در صنایع باید ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو تا سال ۱۴۰۰ داخلی سازی کنیم و باید هدف گذاری و برنامه‌ریزی کنیم و باید محقق شود.

او بیان کرد: در صنعت پتروشیمی ۹ میلیارد دلار طرح در حال اجرا داریم و به فرمایش مقام‌معظم رهبری که اگر تولید رونق بگیرد بیکاری رفع می‌شود، با جدیت معتقد هستم.

وزیر صمت تصریح کرد: با رونق تولید، ارزش پول ملی بالا می‌رود، از اقتصاد نفتی رهایی می‌یابیم و بسیاری از معضلات جامعه رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه راه جلوگیری از رکود توجه به ساخت داخل و رونق تولید است‌، گفت: کار در حوزه تولید مقدس و جهادی است، مدیران باید این را باور داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.