کد مطلب: ۶۹۰۵۰۷

واسطه‌ها عامل گرانفروشی ایرلاین‌ها؟

واسطه‌ها عامل گرانفروشی ایرلاین‌ها؟

به گفته یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس بر اساس تجربه برخورد قانونی با ایرلاین‌ها، آنها از تخلف مجدد باز نمی‌دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی به‌ویژه در ایام اربعین تاکید کرد: باید یک بار برای همیشه قاطعانه در برابر زیاده‌خواهی‌ها و گران‌فروشی ایرلاین‌ها ایستاد.

ایسنا گزارش داد، اقبال شاکری با تاکید بر ضرورت ممانعت از گران‌فروشی ایرلاین‌ها در ایام اربعین، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرده و با قاطعیت اعلام کرد قیمت‌های تعیین شده برای ایام اربعین قطعی بوده و اگر ایرلاین‌ها تخلف کنند مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت اما تجربه نشان داده برخورد قانونی با شرکت‌های هواپیمایی، بازدارنده نیست.

هر از چند گاهی شاهد تخلف ایرلاین‌ها هستیم

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: این سیکل معیوب هر چند ماه یک بار تکرار می‌شود، یک بار بر سر تکمیل ظرفیت هواپیماها، یک بار بر سر بلیت فروشی به مسافران داخلی و خارجی و یا برای سایر موضوعات مختلف دیگر نیز هر چند وقت یک بار شاهد تخلف ایرلاین‌ها هستیم. در ایام اربعین حسینی نیز برای اعزام زائران هر ساله با تخلف ایرلاین‌ها مواجه هستیم.

اقتدار لازم در برخورد با تخلفات ایرلاین‌ها وجود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به نظر می‌رسد اقتدار لازم در مدیریت و نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس تاکنون چندین بار در این زمینه جلسه تشکیل داده است.

اعضای کمیسیون نیز اخطارهای لازم را به وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی داده‌اند. امیدواریم امسال که وزیر راه و شهرسازی از الان به موضوع ورود داشته است شاهد رفتار غیرقانونی ایرلاین‌ها نباشیم.

باید قیمت‌های مصوب اجرایی شود. تاکنون نحوه اعمال قانون در خصوص شرکت‌های هوایی متخلف بازدارنده نبوده است و باید برخورد بازدارنده با ایرلاین‌های متخلف صورت گیرد.

باید دست واسطه‌ها کوتاه شود

اقبال شاکری تاکید کرد: از سوی دیگر گاهی واسطه‌هایی در میان شرکت‌های هواپیمایی و خریدار واقعی وجود دارد که قیمت‌ها را بالا می‌برند که باید این بخش نیز کنترل شود.

گاهی نیز دفاتر فروش مبالغ را بالا می‌برند. باید به صورت دقیق بر این حوزه نظارت صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود. کمیسیون عمران تاکنون چندین بار این موضوع را پیگیری کرده است که امیدواریم پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی بتواند جلوی زیاده‌خواهی ایرلاین‌ها را بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.