کد مطلب: ۵۹۹۹۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرایط دریافت وام با سود یک درصد / ۳ ضامن برای دریافت یک وام!

شرایط دریافت وام با سود یک درصد / ۳ ضامن برای دریافت یک وام!

برخی از بانک‌ها به مشتریان خود وام با نرخ سود پایین می‌دهند. برخی از این بانک‌ها نرخ سود را ۴٫۵ درصد و برخی دیگر سود را یک درصد تعیین کرده‌اند. اما از کدام بانک‌ها وام با سود پایین می‌توان گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک آینده در طرح کاریز خود با سود ۴٫۵ درصد به مشتریان خود وام می‌دهد. برای دریافت این وام مشتریان می‌توانند با قسمتی از سپرده بلندمدت خود از بانک وام دریافت کنند.

متقاضیان می‌توانند ۲۰ درصد سپرده خود را از بانک وام بگیرند. همچنین سقف این وام مشخص نشده است. در این طرح، مشتریان برای دریافت تسهیلات نیازی به ارائه ضامن ندارند و در واقع سپرده یک ‌ساله آن‌ها به‌ عنوان ضامن پرداخت تسهیلات تا پایان پرداخت اقساط نزد بانک باقی می‌ماند.

به‌ازای سپرده‌گذاری بلندمدت، بانک ماهانه ۱۵ درصد سود به مشتریان خود پرداخت می‌کند. همچنین حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه است که با سود ۴٫۵ درصدی به مشتریان اعطا می‌شود.

اگر مبلغ وام را ۱۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، اقساط ماهانه آن چهار میلیون و ۴۳۴ هزار تومان می‌شود. اگر گروه هدف این وام کارمندان یا کارگران باشند، با مبلغ بالای اقساط این وام از گرفتن آن به صرفه نیست؛ چرا که متوسط حقوق کارگری در سال جاری چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مشخص شده است و اقساط ماهانه این وام هم چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

شرایط دریافت وام با سود یک درصد!

بانک ملی هم در طرح صدف خود به مشتریان وام با نرخ بهره پایین می‌دهد. بر این اساس مشتریان می‌توانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از بانک وام با سود یک تا ۱۸ درصد دریافت کنند.

افرادی که سپرده‌گذاری می‌کنند، پس از ۹ ماه می‌توانند ۷۰ درصد از میانگین سپرده خود را وام بگیرند اما باید این وام را ۱۲ ماهه به بانک برگردانند.

متقاضیان برای دریافت وام از بانک ملی به چهار گروه تقسیم‌بندی می‌شوند. گروه اول شامل پزشکان، وکلا، قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند که بالاترین میزان وام، یعنی ۳۰۰ میلیون تومان را دریافت می‌کنند. این افراد برای دریافت این وام باید دو ضامن معتبر به بانک معرفی کنند.

گروه دوم کارکنان و مدیران شرکت‌ها هستند که براساس میانگین مانده حساب خود می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان وام بگیرند. گروه آخر کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌هایی هستند که حقوق خود را از بانک ملی می‌گیرند. این افراد با سپرده‌گذاری شخصی پس از تایید شعبه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام می‌گیرند.

البته گروه چهارمی هم در این طرح برای دریافت وام مشخص شده است که برای دریافت تسهیلات باید شرایط عجیب و سختی را پشت سر بگذرانند.

این گروه شامل تمامی اقشار جامعه می‌شود که می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام از بانک دریافت کنند. شرایط دریافت آن چگونه است:

_ تا سقف ۵۰ میلیون تومان: یک نفر کارمند رسمی دولت یا کارمند قراردادی سازمان‌های دولتی یا یک نفر کاسب دارای جواز کسب

_ مبلغ ۵۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان: ۲ نفر ضامن

_ از مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان: ۳ نفر ضامن

آخرین اخبار حوزه بانک را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدعلی فرحانی

    بانکها برای ندادن وام هزار سد جلوی راهتان میگذارن

  • ناشناس

    بهترین بانک برای وام بانک رسالته

  • ناشناس

    اصلا این ها همگی دروغه وام پارتی کلفت می خواد من سال ۸۶ وام ازدواج ورداشتم الان یه وام ۵۰ تومنی میخوام الکی این و میخوان اون و میخوان ۶ ماه شد یه وام بگیریم فعلا تموم نشده استعلام من و دوتا ضامنا ۴۰ روز کشیده ۳۳ سال دارم این دومین وامی یه که میخوام وردارم که نمیشه اولین وامه من ۵۰۰ هزار تومن بود

  • ناشناس

    حرف حق تلخه؟

  • ناشناس

    نظری ندارم

  • ناشناس

    ستگ بزرگ علامت نزدنه

  • ناشناس

    چرا همش دروغ مینویسی برای وام ازدواج چهارمیلیارد وثیقه میخوان

  • ناشناس

    خواهشاً مردم رو گمراه نکنید . اون بالا نوشتیدبانک آینده به‌ازای سپرده‌گذاری بلندمدت، ماهانه ۱۵ درصد سود به مشتریان خود پرداخت می‌کند..
    این سود سالانه است نه ماهانه .
    اگه ماهانه بود خودم تمام داراییم رو میگذاشتم بانک
    خواهشاً اصلاح کنید

  • علی

    سلام خوب بگیدنمیدن دیگهِِ اینقدر صغراوکبرا نداره…واقعا کسی بحرف مردم گوش میده..لطفا لااقل به شعوره مردم توهین نکنید…همع پولا ووامها برای خودتان دست از سر مردم برداریدِِ..دولت بی پول به زدروغگویی بزرگ…
    .

  • کیانوش

    اگر در پی توسعه اقتصادی هستیم،باید خرج باید کرد به نفع مردم و برای توسعه سودی از مردم گرفته نشود.و باید راه دشوار وام دهی را باید اصلاح باید کرد.اما اگر بانکها در پی فریب مردم و همه چیز را به نفع خود تمام کردن هستید ،پس بدانید وقتی توسعه ی چندانی در کشور صورت نگیرد،خواه یا ناخواه مقدار پول نزد بانکها کاهش خواهد یافت و جز فقر چیزی در پی نخواهد داشت.سخن پایانی:پولی که گذاشته می شود در بانک ،چند برابر آن در سال بعد با کاهش ارزش پول مواجه خواهد شد.در واقع سود نشد،چند برابر ضرر ایجاد شد برای مردم.سود را بانکها برده اند…