کد مطلب: ۷۶۰۱۶۹

اختصاص وام ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیونی به زلزله زدگان خوی

اختصاص وام 250 و 300 میلیونی به زلزله زدگان خوی

دولت در مصوبه‌ای جدید از اعطای وام 300 و 250 میلیونی به زلزله زدگان خوی خبر داد. گفتنی است این وام بلاعوض خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس مصوبه جدید دولت که امروز 23 بهمن 1401 اعلام شد، قرار است تا وام بلاعوض برای ساخت و تعمیر مسکن به زلزله زدگان خوی تعلق گیرد.

بر اساس این گزارش معاون بنیاد مسکن از اتمام آواربرداری مناطق زلزله زده خوی تا پایان سال خبر داد و گفت: برای واحدهای شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
مجید جودی اظهار کرد: آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی با وجود بارش برف در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تصویب شده انتظار می‌رود تا روند بازسازی تسریع شود.

وی افزود: طبق مصوبه دولت وام 300 و 250 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصدی به ترتیب برای واحدهای تخریب شده شهری و روستایی پرداخت می‌شود. علاوه بر این مبلغ بلاعوض‌های مصوب شده شامل اسکان موقت، معیشتی و مسکن برای هر واحد 110 میلیون تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

معاون بنیاد مسکن بیان کرد: ستادهای معین آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در استان آذربایجان غربی مستقر هستند و عملیات آواربرداری در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به ابلاغ تسهیلات از سوی دولت و همچنین استقرار نیروها و ماشین‌آلات در مناطق زلزله زده، کارآواربرداری و تعمیر واحدهای همراه با بازسازی سرعت مناسب‌تری پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلاد

    سلام خسته نباشی من یه خواهشی دارم پس چرا کاری با اجاره نشین چیزی نمیکنند لطفا پیگیر کنید وام یا بلاعوض بدن ماهم کارمون رو انجام بدیم