کد مطلب: ۸۱۳۷۷۴

ماجرای وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان چیست؟/ چه کسانی مشمول وام فوری می‌شوند؟

ماجرای وام 100 میلیونی بازنشستگان چیست؟/ چه کسانی مشمول وام فوری می‌شوند؟

اگرچه مدت‌هاست که بانک‌ها پرداخت وام به مردم را متوقف کرده‌اند اما حالا خبر رسیده که بانک صادرات وام فوری 100 میلیونی به بازنشستگان می‌دهد. شرایط دریافت این وام چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد وام فوری مشمول همه بازنشستگان می‌شود منتها به این شرط که این افراد مستمری ماهانه خود را از این بانک دریافت کنند. به عبارتی مهم‌ترین شرط پرداخت وام فوری 100 میلیونی بازنشستگان این است که حقوق این افراد از طریق این بانک پرداخت شود.

در توضیحات این وام عنوان شده که این وام فقط مربوط به بازنشستگان نیست و دیگر کارمندانی که حقوق ماهانه خود را از این بانک دریافت می‌کنند، می‌توانند درخواست دریافت وام فوری داشته باشند.

شرط دیگر دریافت وام فوری 100 میلیون تومانی این است که درخواست‌کننده نباید هیچ بدهی به سیستم بانکی داشته باشد. نداشتن چک برگشتی هم شرط دیگر دریافت این وام بانکی است.

در مرحله بعد متقاضی دریافت وام اعتبارسنجی می‌شود. اگر متقاضی دارای رتبه اعتباری A، B یا C بانک باشد می‌تواند مشمول این وام شود.

مبلغ وام فوری بازنشستگان

مبلغ وام فوری بازنشستگان بانک صادرات بین 50 تا 100 میلیون تومان است اما عنوان نشده که مبنای این پرداخت چیست. همچنین مشخص نیست که آیا این وام فوری در ازای سپرده پرداخت می‌شود و یا صرف درخواست این وام و بدون سپرده‌گذاری چنین وامی پرداخت می‌شود.

دوره بازپرداخت و سود وام بدون ضامن

دوره بازپرداخت وام فوری به مبلغ دریافتی وام بستگی دارد. اگر افراد 100 میلیون تومان وام دربافت کنند باید 48 ماهه آن را تسویه کنند. مبلغ اقساط این وام باید زیر دو میلیون و 500 هزار تومان در ماه باشد.

اما اگر افراد وام 50 میلیون تومانی دریافت کنند، باید آن را ظرف 36 ماه تسویه کنند که مبلغ اقساط آن حدود 1.5 میلیون تومان در ماه است. سود این وام بانکی هم 18 درصد است.

پیش از این و در سال گذشته هم رئیس جمهور دستور پرداخت وام فوری و بدون ضامن را به بانک‌ها داد اما تجربه متقاضیان نشان می‌داد که بانک‌ها تمایل چندانی برای پرداخت این وام ندارند. همچنین بانک‌ها در قبال پرداخت وام، هم سپرده بانکی دریافت می‌کردند و هم اینکه خواستار یک تا دو ضامن رسمی بودند. مواردی که دریافت وام را برای متقاضیان بسیار دشوار می‌کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش دروغ من چند بار به بانک صادرات شهرستان نهاوند استان همدان مراجعه کردم که ریس بانک و مسئول اعتبارات گفتن همش حرفه و همچین چیزی نیست

  • ناشناس

    عرض ادب خدمت تمامی گسانی که در صندوق بازنشستگی کشوری مشغول خدمت رسانی هستند و به این مورد هم الطفات نظر دارند که خودشان هم بعد از چند سالی بازنشسته می شوند و همین مشکلات پیش روی خودشان هم خواهد بود . چند روز پیش به بانک صادرات شعبه مدرس شیراز جهت دریافت وام مراجعه کردم مسول اعتبارات پس از کلی بررسی فرمود که میانگین حساب شما کم است و وام شامل شما نمیشود خواهشآ کمی تامل بفرمایید (پشمای همه که شنیدن ریخت! ) خوب بفرمایید وام نمیدهیم معدلتان پایین است جواب قانع کننده ای هست

  • حقیقت جو

    من باز نشسته هستم بسیارم خوش حسابم چک بر گشتی هم ندارم .به بانک صادرات هشتگرد استان البرز مراجعه کردم گفت نیایید وامی در کار نیست جز با سپرده پس نه خودتون مسخره کنید نه ما رو جامعه دو قسمته پولدار بی پول ما دسته دومیم سپرده نداریم

  • ناشناس

    سلام بخدا همش دروغه وام چی رفتم بانک میگه بیکاری هرروز میای بانک خدا به ظلم کرفتارتون کنه تامارا مسخره نکنید شما انسان نیستید ظالم هستید خدایا کجایی

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    از دی و بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از هزاران بار در رسانه های اعلام می کنند با دستور رئیس جمهوری به بازنشستگان تامین اجتماعی و شاغلین وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تومانی بدون ضامن می دهند ولی متاسفانه امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ هست که تاکنون هیچ خبری پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی نیست و نبوده است چرا؟

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید
    و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های ۲ ، ۵، ۷، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟
    ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.