کد مطلب: ۵۶۵۸۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای واژگونی قطار در لرستان چه بود؟ / معطلی چند ساعته مسافران برای اتوبوس

ماجرای واژگونی قطار در لرستان چه بود؟ / معطلی چند ساعته مسافران برای اتوبوس

در پی واژگونی ۶ واگن یک قطار باری، راه آهن سراسری جنوب به مرکز کشور مسدود و حرکت قطارهای بعدی نیز متوقف شد. توقفی که باعث معطلی ۶ تا ۷ ساعته برخی از مسافران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۶ واگن یک قطار باری در لرستان میان ایستگاه‌های کارون به بیشه و در ۲۰ کیلومتری جنوب دورود از ریل خارج شد. این حادثه خسارت جانی نداشت اما راه آهن سراسری جنوب به مرکز کشور و حرکت قطارهای بعدی را متوقف کرد.

در پی واژگونی این واگن‌ها، مسیر ریلی تخریب شده و چهار قطار مسافربری دیگر نیز در همان ساعات در مسیر ماندند. تعداد مسافران این قطارها به طور دقیق اعلام نشده است.

معطلی مسافران برای اتوبوس و جابه‌حایی

درویش زاده، مدیرکل راه آهن جنوب به ایسنا گفته بود: «برای آن دسته از مسافرانی که برای رسیدن به مقصد عجله دارند نیز اتوبوس تدارک دیده شده است تا با اتوبوس به حرکت خود ادامه دهند.»

البته درویش زاده توضیج نداده که برای هر قطار چند اتوبوس تدارک دیده شده است. اما یکی از مسافران قطاری که به سمت اهواز می‌رفت، در توییتی نوشته: « بعد از هفت ساعت علافی، سه تا اتوبوس گرفتند که ۳۳۰ مسافر را سوار کنند. راننده‌ها هم گفتند ۲۰ نفر بیشتر مسافر سوار نمی‌کنیم.»

این در حالی است که تا پیش از این بسیاری از مسافران به مقصد شهرهای مختلف گفته بودند اتوبوس‌ها کرایه‌ها را بالا بردند که در شرایط کرونایی مسافر کمتری بگیرند اما تمام صندلی‌ها را پر می‌کنند. کار تا آنجا پیش رفت که نوروز ۱۴۰۰ برخی از مسافران گفتند با وجود پر بودن اتوبوس، برخی از رانندگان بین راه و با دو برابر قیمت، مسافر سوار کردند و کف اتوبوس نشستند! حالا اما رانندگان از محدودیت ظرفیت برای مسافران گفتند.

جز این درویش زاده روز جمعه گفته بود: « قطارهایی که امروز از اهواز حرکت می‌کنند به موقع اعزام می‌شوند و مشکلی برای تردد این قطارها وجود ندارد.» اما روابط‌عمومی راه‌آهن اعلام کرده که با اقدام به‌موقع و تلاش مأمورین راه آهن، این مسیر به زودی بازگشایی می‌شود. همچنین اقدامات لازم برای از سرگیری سیر روان قطارها و انجام سفر مسافران به مقاصد مورد نظر در این محور پیش‌بینی و در حال انجام است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.