خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۴۲۸۴

دانش‌آموزان با چه واکسنی، واکسینه می‌شوند؟

دانش‌آموزان با چه واکسنی، واکسینه می‌شوند؟

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه واکسن این مجموعه تنها واکسنی در دنیاست که دز یادآوری دارد، در مورد واکسن دانش‌آموزان گفت: در آینده نزدیک، واکسن پاستور برای رده سنی کودکان و نوجوانان، به ویژه دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا بیگلری، در برنامه «تهران ما سلامت رادیو تهران» درباره موفقیت‌های ساخت واکسن این موسسسه تحقیقاتی گفت: انستیتو پاستور ایران یکصد سال سابقه خدمت به مردم ایران را دارد و ثابت کرده یار دیرین روزهای سخت مردم است.

وی ادامه داد: در بحران کرونا هم این موسسه شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا را در کشور طراحی و اجرا کرد. این موسسه قدیمی‌ترین واحد ساخت واکسن در خاورمیانه است و در حال حاضر دو واکسن کرونا را در دست ساخت دارد.

رئیس انستیتو پاستور افزود: اولین واکسن این موسسه تحقیقاتی در انتهای فاز سوم مطالعه بالینی است. در این فاز ۲۴ هزار داوطلب در هشت شهر کشور دز اول را دریافت کرده‌اند و در انتهای این هفته فرآیند تزریق دز دوم هم انجام خواهد شد و با اتمام این مطالعه، واکسن پاستور که کاری مشترک با موسسه فینلای کشور کوبا و بسیار ایمن و با کارآیی بالا است تقدیم هموطنان می‌شود.

بیگلری تصریح کرد: مطالعات مرحله حیوانی واکسن دوم انجام شده است و به زودی وارد فاز بالینی می‌شود. ما پنجمین کشور دنیا هستیم که موفق شدیم این واکسن را با تکنولوژی خاص آن بسازیم. این واکسن کاملا ایرانی است و صرفا تحت نظر موسسه پاستور در حال ساخت است.

وی با اشاره به واکسیناسیون عمومی با دو واکسن ایرانی، گفت: ما پیشرفته‌ترین مطالعه فاز ۳ را داخل کشور انجام دادیم. بر اساس متون علمی پس از اتمام مطالعه و تحلیل داده‌ها واکسن برای واکسیناسیون عمومی اجازه پیدا می‌کند ولی در مواقع اضطرار با اتکا به نتایج فاز دو قبل از اتمام فاز ۳ دولت ها اجازه می‌دهند واکسن به صورت اضطراری تزریق شود.

رئیس انستیتو پاستورمتذکر شد: وزارت بهداشت باید در هفته‌های آتی اجازه دهد واکسن پاستور هم مانند برکت مجوز تزریق عمومی بگیرد و یا اینکه به صورت داوطلبانه استفاده شود. ضمن اینکه برند پاستور معتبر و بین‌المللی است و ما سعی می‌کنیم اعتماد یکصدساله مردم را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به مجوز وزارت بهداشت که واکسن به صورت اضطرار وارد فاز عمومی شده، یا داوطلبانه تزریق شود یا با پایان فاز سوم مجوز تزریق بگیرد می‌توان تصمیم گرفت چه زمانی و برای چه کسانی این واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیگلری ابراز داشت: فاز ۳ تا پایان هفته اتمام می‌یابد و ۱ ماه هم طول می‌کشد داده‌ها تحلیل شوند. وزارت بهداشت به دقت واکسن‌ها را بررسی می‌کند و باید اجازه دهیم دولت تصمیم بگیرد روش استفاده و زمان استفاده از این واکسن چگونه باشد.

بیگلری در مورد واکسن دانش آموزان با اشاره به تزریق آزمایشی واکسن مشترک پاستور و فینلای کوبا بر روی رده سنی کودکان و نوجوانان، افزود: طراحی این واکسن با هدف استفاده برای تمامی رده‌های سنی بوده است. در رده سنی ۱۸ تا ۸۰ سال در مطالعه فاز ۳ بررسی شده و بررسی زیر ۱۸ سال آغاز شده تا در آینده نزدیک بتوانیم برای رده سنی کودکان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان استفاده کنیم. این واکسن تنها واکسن در دنیا است که دز یادآوری دارد و موجب راحتی خیال مردم خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور با تاکید بر نقش موثر این موسسه در همراهی با مردم برای روزهای سخت و حفظ سلامت جامعه، انتظار خود از دولت سیزدهم اینچنین عنوان کرد: تمامی موسسات به ویژه موسساتی مثل پاستور که سابقه‌ای دیرینه دارند و جزو هویت تاریخی سلامت کشور هستند نیازمند فناوری‌های نوین هستند و به حمایت دولت در این راستا نیازمند هستند.

وی تصریح کرد: بزرگترین امتحان انستیتو پاستور در دوران شیوع کرونا انجام شد؛ بدون انستیتو پاستور غیرممکن بود تا بیماری در کشورمان تشخیص و شدت آن کاهش داده شود.

منبع: فارس

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط اگه دانش اموزان واکسینه بشن ما والدین اجازه حضوری میدهیم وگرنه هرگز

    • ناشناس

      حالا فکر میکنید به معلما چی زدن؟یه مشت اشغال چینی بدرد نخور
      منکه دو هفتس دوز دوم زدم و تب و سردرد و گلودرد ولم نمیکنه 21 تزریق توی 4 روز زدم تا عوارض واکسن قطع بشه الان 14 روزه که عوارضم برطرف تشده و خیلی پشیمونم که زدم.مردشور خودشون و واکسنشون.مبتلا شده بودم شرف داشت به واکسن اشغال.فقط قمپز در میکنن.

    • ناشناس

      بنضرم اسپوتنیک از همش بهتره ولی اونو برای دکترا میزنن ما یا باید سینوفارم بزنیم یا واکسن های آمریکا بقیه واکسنا بدرد نمیخورن

  • ناشناس

    من ب بچم اجازه نمیدم حضوری بره تا واکسینه نشده

    • ناشناس

      حالا مگه واکسن ایمنی میاره؟ کلا به بچه ها نباید واکسن بزنند!

  • یاسر

    غلط میکنید بدون واکسن جون عزیزانمونو به خطر میندازین. حالا هی بگین پس چرا تو کوچه ها ول میکنید بچه هاتونو. اولا من خودم همچین اجازه ای رو تا به امروز به بچه هام ندادم دوما شرایط یه کلاس با محیط کوچیک که پره از دانش آموزایی که نه بلدن که رعایت کنن بهداشتو نه اینکه میدونیم آیا تو خانوادشون کسی کرونا گرفته یا نه فرق میکنه. اول قبل تصمیم برنامه بدین وقت زرر بزنین الکی الکی

  • ناشناس

    خدا لعنتشون کنه جون بچه ها براشون مهم نیس ما به هیچ عنوان نمیزاریم بچه ها برن مدرسه تا کرونا هس

  • ناشناس

    اره ارواح دلتون خوب واکسن واسه نوجونا دارین؟خودتون رو مسخره کردین یا مردم رو؟شما یه داروی تب بر بدرد بخور نتونسین درست کنید یه مشت استامینوفن اشغال توی داروخونه هاس نه درد رو اروم میکنه نه تب رو قطع میکنه.اونوقت ادعای ساخت واکسن رو دارید؟همش دروغ و تزویر

  • ناشناس

    بیگلری واسه خودش گفت.کدوم واکسن؟مردشور هر چی داروی ایرانی رو ببرن.فقط اشغال درست میکنن و میفروشن.هنوز یه مسکن بدرد بخور که سردرد میگرنی رو اروم کنه ندارین اونوقت دم از واکسن میزنید؟

  • ناشناس

    سلام.وقت همگی بخیر…
    ببینم شما از کجا میدونید واکسن ایمنی زایی نداره و به قول شما آشغاله؟؟
    به نظر من آدم در هر مسئله ای باید به حرف متخصص
    گوش بده.البته که نظر همه شما محترمه.
    هر کسی در زدن یا نزدن واکسن اختیار داره.البته این رو هم قبول دارم که واکسن ۱۰۰درصد ایمنی نداره و حدود ۹۰ درصد ایمنی داره و ممکنه روی بعضی ها تاثیر مثبت نذاره.

  • ناشناس

    من که اصلا نمیدونم کدوم خوبه کدوم بده معلوم نیست چی تو واکسن های خارجی میریزن پیشنهاد میکنم اگر میخواین بزنین ایرانی بزنین واکسن برکت?و من هم فقط نظرم رو گفتم هر کس خودش میدونه میخواد بزنه یا نزنه ایرانی بزنه یا خارجی?

    • ناشناس

      منم موافقم
      #کوویران_برکت

  • ناشناس

    من که واکسن خارجی نمی‌زنمفقط واکسن ایرانی میزنم چون به کشورای دیگه اعتماد ندارم
    و بیشتر دوست دارم کوویران برکت بزنم