کد مطلب: ۵۳۵۹۲۴

سالمندان بالای ۸۰ سال؛ نگران جا ماندن از واکسیناسیون کرونا

سالمندان بالای ۸۰ سال؛ نگران جا ماندن از واکسیناسیون کرونا

مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال شروع شده و قرار است تا پایان این هفته همه این افراد واکسن بزنند، اما دریافت نکردن پیامک، تعداد زیادی از این سالمندان را نگران کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفتم اردیبهشت امسال از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال خبر داد.

از آن روز تاکنون عده‌ای از سالمندان بالای ۸۰ سال پیامک واکسن کرونا را دریافت کردند و به آنان اعلام شده که کی و کجا برای دریافت واکسن مراجعه کنند، اما نرسیدن پیامک به تعداد زیادی از این سالمندان، آنان را نگران کرده که مبادا از برنامه واکسیناسیون کرونا جا بمانند و از قلم بیفتند.

وزارت بهداشت، اعلام کرده اطلاعات همه سالمندان را در سامانه‌های بهداشتی دارد و با آنان تماس می‌گیرند یا پیامک می‌فرستند، اما عده زیادی از سالمندان هستند که تاکنون هیچ مراجعه‌ای به مراکز بهداشتی نداشته‌اند و مطمئن نیستند که اطلاعات آن‌ها در وزارت بهداشت موجود باشد یا با آنان تماس گرفته شود، حتی بسیاری از آن‌ها ممکن است تلفن موبایلی به نام خود نداشته باشند.

همزمان با این نگرانی‌ها پیام‌ها و مطالب زیادی در فضای مجازی منتشر شد که مردم و سالمندان برای دریافت واکسن کرونا در برخی سایت‌ها ثبت‌نام کنند یا به برخی مراکز مراجعه کنند. وزارت بهداشت تکذیب کرد، اما عده زیادی از مردم در این سایت‌ها و مراکز ثبت‌نام کردند یا مراجعه حضوری داشتند، در برخی از این مراکز حتی از افراد نام‌نویسی هم شده و البته پلیس فتا اعلام کرد که برخی از سایت‌های جعلی با سوءاستفاده از این موقعیت عده‌ای را فریب داده‌اند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز هشتم اردیبهشت در واکنش به این نگرانی‌ها اعلام کرد: فعلا هیچ نیازی به مراجعه سالمندان بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن کرونا نیست. همکاران شبکه بهداشت تا آخر هفته آینده با آنان تماس می‌گیرند و فراخوان می‌شوند. اگر تا پایان این هفته با سالمندان تماس گرفته نشد، می‌توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir کد ملی خود را وارد و ثبت نام کنند.

با این وجود هنوز در سایت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بخشی برای ثبت‌نام سالمندان دیده نمی‌شود و این سایت فقط سه گزینه دارد که شامل سامانه خودارزیابی بیماری کرونا، سامانه ثبت‌نام اصناف و صنایع و سامانه ثبت‌نام مراکز ارائه‌دهنده مراکز خدمات دندانپزشکی است.

اعلام پایان واکسیناسیون کرونای افراد بالای ۸۰ سال در این هفته و نرسیدن پیامک فراخوان یا تماس مراکز بهداشتی به گروه زیادی از سالمندان، آنان را نگران کرده، اما علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت اعلام کرده است: سالمندان نگران نباشند کسی از قلم نخواهد افتاد و هفته آینده با راه‌اندازی این سایت و ثبت‌نام از جا افتادگان همه سالمندان بالای ۸۰ سال واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

آنچه بر نگرانی این گروه از سالمندان افزوده، این است که معاون بهداشت وزیر بهداشت روز شنبه اعلام کرد که هفته آینده واکسیناسیون کرونا برای افراد ۷۵ تا ۸۰ سال شروع می‌شود، این در حالی است که هنوز عده زیادی از سالمندان بالای ۸۰ سال واکسن نزده‌اند.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.