کد مطلب: ۵۳۱۷۴۸

آخرین اخبار از واکسن کرونا/ ۸ میلیون نفر در فاز دوم واکسینه می‌شوند

آخرین اخبار از واکسن کرونا/ ۸ میلیون نفر در فاز دوم واکسینه می‌شوند

وزیر بهداشت گفته است اوایل هفته آینده یک میلیون نفر واکسینه می‌شوند و سخنگوی سازمان غذا و دارو هم وعده داده است هشت میلیون ایرانی در فاز دوم علیه کرونا واکسینه می‌شوند. در این میان ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی فردا به تهران می‌رسد. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون یک میلیون دوز را آغاز کرده‌ایم و تا اوایل هفته آینده یک میلیون نفر را واکسینه می‌کنیم.

سعید نمکی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد واکسن‌های کرونای جهان در اختیار هفت کشور قرار دارد و برخی از کشورها حتی یک دوز واکسن نیز دریافت نکرده‌اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن از سبد کواکس خریداری کردیم که به موقع به دست ما نرسید، از ۲ میلیون واکسن روسی نیز تنها ۴۰۰ هزار دوز را دریافت کردیم (خبرگزاری مهر).

۸ میلیون ایرانی در فاز دوم علیه کرونا واکسینه می شوند

سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد که طبق پیش بینی ها، هشت میلیون و۳۰۰ هزار نفر در فازدوم واکسیناسیون کرونا کشور تا پایان بهار امسال واکسن دریافت می کنند.

کیانوش جهانپور افزود: عملیات واکسیناسیون فاز اول کرونا با سرعت در کشور در حال انجام است و از نیمه دوم اردیبهشت ماه وارد فاز دوم برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۴ سال سن و افراد دارای بیماری زمینه ای خواهیم شد.

وی با تکذیب شایعاتی در خصوص عوارض جدی یا مرگ برخی دریافت کنندگان واکسن کرونا در ایران،گفت: تاکنون هیچ عارضه جدی در زمینه واکسن های داخلی و وارداتی مشاهده نشده است ضمن آنکه میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک وی روسی بالای ۹۷ درصد است (خبرگزاری مهر).

ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی فردا در تهران

در خبری دیگر اعلام شد، ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک‌-وی به میزان ۱۰۰ هزار دوز، فردا به تهران ارسال می‌شود.

به فاصله دو هفته پس از ارسال پنجمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، بامداد امروز ششمین محموله واکسن به میزان ۱۰۰ هزار دوز تحویل نماینده سفارت کشورمان در مسکو شد.

این محموله فردا پنجشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل خواهد شد (ایسنا).

رونمایی از دوز استنشاقی واکسن رازی کووپار

امروز همچنین مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن رازی کووپار برگزار شد.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با بیان این که تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در روند مطالعه بالینی مشاهده نشده است، گفت: این واکسن تا این مرحله بسیار کم عارضه بوده است.

سعید کلانتری اظهار کرد: تزریق اول و دوم فاز نخست این واکسن با موفقیت پشت سر گذاشته شد و امروز دوز استنشاقی برای اولین بار تجویز شد.

به گفته وی، پیش بینی می شود اواخر شهریورماه امکان تولید انبوه واکسن فراهم باشد (خبرگزاری ایلنا).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.