خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۳۰۸۸

سیگنال مهم از واشنگتن برای قیمت دلار تهران

سیگنال مهم از واشنگتن برای قیمت دلار تهران

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ از دیپلماسی به عنوان بهترین راه برای تعامل با ایران یاد کرد. حالا باید دید واکنش بازار ارز به این مسئله چیست؟

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۰ آبان با ۱۶ تومان افزایش، ۲۷,۵۹۱ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۶۳۸ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۵۳۰ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

Screenshot 18

رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری در پایان اجلاس گروه ۲۰ در رم ایتالیا گفت: در دیدار روز شنبه با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توافق کردیم که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا هم در سخنانی گفت که دیپلماسی بهترین راه برای بازگرداندن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به چارچوب برجام بوده و واشنگتن در این راستا مشغول رایزنی با طرف‌های برجامی ایران است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «سی بی اس نیوز» این کشور مدعی شد که به اعتقاد واشنگتن، دیپلماسی بهترین راه بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به چارچوب تعهدات برجامی است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص ادامه روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شرکای برجامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای تا پایان نوامبر، از گفتگو میان سران آمریکا و تروئیکای اروپایی در رم- محل برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰- برای نزدیک‌تر کردن مواضع طرف‌ها به یکدیگر در خصوص روند مذاکرات برجامی خبر داد.

این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرد که در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای با آمریکا و شرکای برجامی، تمامی مزایای برجام نیز احیا خواهد شد!( مهر )

آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد و واکنش نشان خواهد داد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.