خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۴۸۲۵

واکنش رامک خودرو به ادعای روزنامه کیهان

واکنش رامک خودرو به ادعای روزنامه کیهان

رامک خودرو درباره خبر سوءاستفاده میلیاردی در واردات خودروی تیوولی نوشته است: این اتهام نسبت به شرکت رامک خودرو به هیچ وجه تایید و اعلام نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بود که روزنامه کیهان از سوءاستفاده میلیاردی در واردات خودروی تیوولی خبر داد و مدعی شده است که «رامک خودرو» با کمک سازمان استاندارد توانسته سودی معادل ۱۲۰ میلیون ریال به ازای واردات هر دستگاه تیوولی و مجموعا بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی اسقاطی را به جیب بزند.

آن طور که بررسی‌های کیهان نشان می‌دهد مصرف سوخت ترکیبی این خودرو طبق آنچه پایگاه‌های معتبر بین‌المللی در حوزه خودرو تعیین کرده‌اند تا حدود ۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده، این در حالی است که تاییدیه سازمان استاندارد مصرف ۵/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را برای این خودرو نشان می‌دهد!

واردات خودروی «تیوولی» توسط شرکت «رامک خودرو» و تایید مصرف سوخت پایین آن توسط سازمان استاندارد از جمله پرونده‌هایی است که هم اکنون توسط قوه قضائیه در حال پیگیری است؛ نکته حائز اهمیت درباره این پرونده اهمال سازمان استاندارد در تایید میزان سوخت مصرفی این خودرو است.

حال گروه خودرویی رامک درباره خبر «سواستفاده سود مبلیاردی از خودروی تیوولی» توضیحاتی نوشته است.

« از آنجا که پرونده سوخت تییولی و روندی که سازمان استاندارد ترسیم کرده در دادگاه در دست بررسی است و‌ این اتهام نسبت به شرکت رامک خودرو به هیچ وجه تایید و اعلام نشده است.

قابل ذکر است در راستای مقوله سوخت، به هیچ عنوان منفعتی برای شرکت رامک خودرو حاصل نشده است و سازمان‌های نظارتی نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.
بنابراین هیچ سو استفاده‌ای در این جهت از مشتریان نشده و‌ طبق اعلام سازمان استاندارد معادل اسقاط یک‌دستگاه خودرو ، از مشتریان اخذ شده است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از ما كه 17 ميليون اضافي بابت اسقاط خودرو گرفتن
    خودرو رو 94 ميليون ثبت نام كرديم. قرار بود سود مشاركت بدن. بعد براي تحويل 127 تومن از ما گرفتن
    بازهم خدارو شكر خودرو رو گرفتيم. بعضي ها كه خودروشون رو هم تحويل ندادن.

  • مسعود

    کلا رامک خودرو در هیچ موردی خود را مقصر نمیداند
    من فروردین 96 ثبت نام کردم و در پاییز 96 تکمیل وجه کردم قرار بود تا چند روز بعد به من اتومبیل بدهند که متاسفانه تا الان خبری از ماشین نیست و رامک مدعی هست باید 180 میلیون دیگه بدم تا بهم ماشین بدهند!!!
    رامک خودرو 6000 مشتری مالباخته داره و ککش هم نمیگزنه انشالله به امید مجازات رامک خودرو

  • ایرج

    سلام
    من اوایل مهر 96 ضمن عقد قرارداد با شرکت رامک خودرو عطف به طرح فروش 9646 برای یک دستگاه تیوولی تحویل اردیبهشت 97 ثبت نام کردم که تا الان علی رغم تحمیل خسارت سنگین ناشی از خواب سرمایه و کاهش ارزش پول و نوسانات دلار هیچ پاسخ درستی از رامک یا نهاد دولتی و حکومتی دیگه ای ارائه نشده و تنها وعده هایی محقق نشده تحویل دادن.
    زمانی که این شرکت ثبت سفارش خود را برای خودرو تیوولی باز کرد، اصلا این صلاحیت برای او وجود نداشت. با این که حتی به سفارش مشتریان سال 95 هم رسیدگی نکرده بودن و با علم به اینکه نمیتونن سفارش جدید محقق کنن به روند ثبت نام جدید ادامه دادن و کسب درآمد کردن. این شرکت جزوی از هولدینگی شد و در حالیکه مشتری هاش ضرر کردن شرکت کسب سود کرد. تو این مدت پول مشتری های مال باخته صرف کدوم سرمایه گذاریشون شده رو هیچ کس نمیدونه و پاسخگو هم نیستن و با پر رویی درخواست پول بیشتر و دادن وعده و وعید های بیشتر از جمله تولید داخل کردن خودرو و تحمیل این موصوع به مشتری های ضرر کرده به عنوان راه حل خروج از بن بست عدم تحویل خودرو کرد.
    تو این بین حتی قوه قضائیه هم تو بررسی پرونده 7000 نفر زیان دیده تا الان موفق نبوده و علی رغم وعده های مختلف با تطویل رسیدگی به شکایات مشتری ها به ضرر بیشتر مشتری ها منجر شده.
    این شرکت با استخدام وکلا حتی مالباخته بودن مشتری های زیاندیده رو در روز روشن تکذیب میکنه و به هر ترفندی متوسل شده تا از زیر بار قرارداد های خودش و حسابکشی پول هایی که در اختیارش قرار گرفته فرار کنه.
    این شرکت الان هم با تمرکز روی بخشی از تعهداتش از صدور هر گونه اطلاعیه در مورد مابقی مالباخته ها خودداری کرده و تنها با کلی گویی در مورد مشکلات ناشی از توقف مجوز ثبت سفارش به اینکه اساسا چرا اون موقع ثبت نام جدید کرده و با پول ثبت نامی هایی که براشون خودرویی سفارش نداده چه کرده طفره میره.
    لطفا موضوع کلاهبرداری رو یک بار دیگه هم بررسی و آخرین اقدامات رو از مدیریت رامک خودرو و همین طور قوه قضاییه استعلام کنید. ما نمیدونیم چند وقت دیگه باید تنش شکایت از رامک خودرو که حالا احتمالا به خوشایند مدیریت رامک خودرو برای ما فرسایشی هم شده پیگیری کنیم.