کد مطلب: ۳۴۲۲۲۶

ورود ذرت و سویا به بازار سیاه

ورود ذرت و سویا به بازار سیاه

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان انتقاد از ز ورود ذرت و سویا به بازار سیاه، گفت: حدود ۱۵ روز است که مرغداران برای تامین ذرت وسویا با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان انتقاد از ز ورود ذرت و سویا به بازار سیاه، گفت: حدود ۱۵ روز است که مرغداران برای تامین ذرت وسویا با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی ابراهیمی درباره وضعیت مرغداری‌های کشور، گفت: ورود ذرت ، سویا به عنوان نهاده‌های اساسی تولید در مرغداری‌های کشور به بازار سیاه نوید خبرهای بدی در صنعت مرغداری می‌دهد زیرا با این اوصاف در آینده نه چندان دور شاهد گرانی مرغ و تخم‌مرغ در بازار خواهیم بودیم زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی با این اوصاف توان ماندگاری در چرخه تولید را ندارند.

مختل شدن و خروج از مدار تولید با عدم تامین نهاده‌های دامی توسط شرکت پشتیبانی دام و طیور

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم تامین نهاده‌های دامی توسط مرغداری‌ها به منزله کاهش تولید مرغ است بنابراین اگر در شرایط کنونی با کاهش تولید روبرو شویم و در نهایت این مسئله منجر به کسری مرغ و تخم‌مرغ دربازار شود،این امر می‌تواند بازار اقتصادی مرغ و تخم‌مرغ را به سمت گرانی هدایت کند.

واردات مرغ‌های یخی هزینه‌های چند برابری به مملکت وارد می‌کند

ابراهیمی افزود: واردات مرغ‌های یخی هزینه‌های چند برابری به مملکت وارد می‌کند بنابراین بهترین راهکار این است که مرغداران در چرخه تولید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند تا بتوان هزینه‌های تولید را در مرغداری‌ها با کاهش روبرو کرد.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانى امور دام به عنوان یکى از نهادهای که باید در تنظیم بازار، مخصوصا قیمت نهاده‌ها و محصولات نقش ایفا کند، باید هرچه سریع‌تر برای تامین نهاده‌های دامی مرغداران وارد میدان شود بنابراین نباید اجازه داد با ورود ذرت وسویا به بازار سیاه واحدهای تولیدی به تعطیلی کشانده شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه افزایش قیمت مرغ با ورود ذرت وسویا به بازار سیاه در راه است یادآور شد:حدود 15 روز است که مرغداران برای تامین ذرت وسویا با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و اگر این پروسه متوقف نشود، علاوه بر ضررهای اقتصادی به تولیدکنندگان مرغ، تخم‌مرغ و مرغ نیز در مسیر گرانی گام خواهند برداشت.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برداشت سطحی، شما هیچ درکی از چرخه بازار سیاه ندارین،
    یکی از مبادی ورود بازار سیاه خود تولید کنندگان مجوزدار هستند، وقتی توزیع به شکل انحصاری در اختیار مرغدارن و دامدارن مجوز دار قرار می گیره، تقاضا در بازار سیاه توسط پرورش دهندگان خرد بالا می ره، لذا شما هر اندازه که بیشتر تلاش کنین جلوی ورود سوی و ذرت به بازار سیاه را بگیرین، قیمت ها بیشتر بالا می رند…
    حالا خو دانید.