کد مطلب: ۵۸۷۸۷۰

ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور / استرازنکا در راه است

ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور / استرازنکا در راه است

بیست‌وششمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر، حاوی شش میلیون دز واکسن، امروز پنجشنبه به وزارت بهداشت تحویل داده شد. دستیار وزیر امور خارجه نیز از ورود واکسن استرازنکا به کشور در آینده نزدیک خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با همکاری ثمربخش وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و مدیریت جهادی معاون اول رئیس‌جمهور توانستیم در یک هفته اخیر ۱۸ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور کنیم که با احتساب این محموله در مجموع، ۷۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن توسط جمعیت هلال احمر به کشور وارد شده است.

همتی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا در سراسر کشور به طور مستمر ادامه دارد گفت: علاوه بر پایش و غربالگری مسافران در مرز‌های زمینی، هوایی، ریلی و دریایی کشور به طور روزانه و مستمر و همچنین اجرای طرح‌های بهداشتی سازمان جوانان در سطح جامعه، جمعیت هلال احمر فعالیت‌های درمانی خود را هم به شکل گسترده ادامه می‌دهد.

همتی با اشاره به ضرورت غافل نشدن از واکسیناسیون عمومی عنوان کرد: تزریق واکسن‌های مقابله با ویروس کرونا در مناطق صعب العبور و زلزله‌زده اندیکا با همکاری تیم‌های شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان در حال اجرا است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

ورود ۴۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک

همچنین هواپیمای حامل ۴۰۰ دز واکسن اسپوتنیک، بعدازظهر امروز ۲۲ مهر وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

واپیمای متعلق به شرکت ماهان حامل ۴۰۰ دز واکسن روسی اسپوتنیک در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست. این محموله بزرگ‌ترین محموله واکسن روسی است که تا کنون وارد کشور شده است.

با ورود محموله امروز تعداد واکسن‌های روسی وارد شده به کشور به یک میلیون و ۷۷۰ هزار دز می‌رسد.

با ورود این محموله واکسن کرونا طی امروز و همچنین محموله‌های بعدی از چین و اتحادیه اروپا ظرف سه روز آتی، تعداد واکسن‌های وارداتی ترخیص شده از گمرک از مرز یک صد میلیون دز خواهد گذشت ( مهر ).

دو محموله واکسن «استرازنکا» وارد کشور می‌شود

در همین رابطه، دستیار وزیر امور خارجه نوشت: به زودی حداقل دو محموله استرازنکا وارد کشور می‌شود.

رضا زبیب، مدیر کل شرق آسیا وزارت امور خارجه در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: خبرخوبِ واکسن. بحمدالله تامین واکسن اینقدر عالی شده که نیاز به توییت نیست اما برای تبلیغ واکسن زدن و مهار ‎موج ششم، عرض کنم به جز واردات منظم هفتگی، ان شاءالله بزودی حداقل ۲ محموله استرازنکا هم وارد می شود ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.