کد مطلب: ۶۴۶۶۳۸

ورود ۱۰۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در مهرماه

ورود ۱۰۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در مهرماه

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل پیوسته و مهارت آموز دانشگاه فرهنگیان در شهریورماه جاری وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امسال چندهزار فارغ‌التحصیل فرهنگیان خواهیم داشت؟

به نقل از ایسنا ، حسین خنیفر در گفت وگو، درباره آخرین وضعیت آموزش و جذب دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان توضیح داد و اظهار کرد: برای سال جدید سهمیه جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم جدید تصویب شده است که ۵۰۰ سهمیه متعلق به دانشگاه شهید رجایی و ۲۴ و ۵۰۰ سهمیه متعلق به دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: آماده پذیرش به صورت پیوسته و ناپیوسته هستیم. قرار بود اردیبهشت ماه هم ۳۷ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساسنامه پذیرفته شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره میزان فارغ التحصیلان دانشگاه برای ورود به کلاس‌های درس نیز گفت: ۲۰ هزار فارغ التحصیل از دانشجومعلمان ورودی سال ۹۷ خواهیم داشت. بحثی هم مطرح شد که در حال بررسی کارشناسی آن هستیم تا ورودی‌های ۹۸ را که قاعدتا باید در ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل کنیم، زودتر وارد آموزش و پرورش کنیم و آنها واحدهای باقی‌مانده را آخر هفته‌ها بگذرانند که در این صورت ۲۵ هزار نفر دیگر افزوده می‌شود.

خنیفر ادامه داد: در این صورت سرجمع بالغ بر ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل پیوسته و مهارت آموز در سال جاری خواهیم داشت و در شهریور ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان تا شهریورماه به اتمام می رسد؟ اظهارکرد: دوره مهارت آموزی افرادی که تحویل می‌دهیم کامل می‌شود و دوره‌های مهارت آموزی پذیرفته شدگان دوره جدید اردیبهشت ماه که ۳۷ هزار نفر می شود تا پاییز به طول می انجامد که روی رقم قبلی اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: ادعا داریم که اگر با این شیب و سرعت جلو برویم تا سال ۱۴۰۲ برای همیشه کف نیاز به نیروی انسانی را حل می کنیم و اگر بخواهیم به مقوله ارتقای کیفیت برسیم و از تراکم در کلاس‌های درس بکاهیم، طی سال‌های ۱۴۰۶ تا ۱۴۱۰ این اتفاق محقق می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.