کد مطلب: ۳۲۵۴۲۶

وزیر امور خارجه بریتانیا چرا به ایران آمده است؟

وزیر امور خارجه بریتانیا چرا به ایران آمده است؟

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، صبح امروز وارد ایران شد. از مهم‌ترین محورهای گفتگوی او با مقامات ایرانی، حفظ برجام و تلاش برای محافظت از ایران در برابر تحریم‌هاست.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، صبح امروز برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از عرب‌نیوز، این نخستین بار پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای است که وزیر امور خارجه یک کشور غربی به ایران سفر می‌کند.

در ماه می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته‌ای که در سال 2015 میان ایران و پنج قدرت بزرگ جهان امضا شده، خارج خواهد شد. این توافق در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما منعقد شده بود. دور اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه آگوست و دور دوم تحریم‌ها نیز که بخش نفت و بانکی ایران را هدف قرار می‌دهد، در چهارم ماه نوامبر اجرایی شدند.

گفته شده، جرمی هانت قرار است با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار کند و از مهم‌ترین محورهای گفتگوی آنها حفظ برجام و تلاش برای محافظت از ایران در برابر تحریم‌هاست.

پیش از این دیدار، هانت در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: حفظ توافق هسته‌ای یکی از عوامل حیاتی ثبات در خاورمیانه است و تا زمانی که ایران به این توافق پایبند باشد، در آن باقی خواهیم ماند.

همچنین علاوه بر همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه بریتانیا قرار است با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار کند. جنگ یمن از دیگر موضوعات گفتگوی جرمی هانت با مقامات ایرانی خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.