کد مطلب: ۴۶۴۵۷۰

وضعیت بازار طلا و سکه در روز آخر هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۲

وضعیت بازار طلا و سکه در روز آخر هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۲

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ده میلیون و ۱۹۸ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین و انتظارات برای اقدامات محرک مالی بیشتر، افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۸۷۲ دلار و ۷۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته در ۱۸۷۰ دلار بسته شد که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۶۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۱.۲ درصد صعود کرد و در ۱۸۶۵ دلار بسته شد.

آمریکا پس از وارد کردن اتهامات جاسوسی، به چین ۷۲ ساعت مهلت داده تا کنسولگری خود در هیوستون را تعطیل کند که به منزله وخامت روابط میان دو اقتصاد بزرگ جهان است.

از سوی دیگر افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و کالیفرنیا با بیش از ۴۱۴ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹، از نیویورک پیش افتاده و بدترین وضعیت آلودگی را دارد.

جمهوری‌خواهان سنای آمریکا و کاخ سفید اواخر روز چهارشنبه اعلام کردند که در خصوص میزان کمک مالی مقابله با تبعات ویروس کرونا به توافق رسیده‌اند و لایحه مربوط را تا اوایل هفته بعد به دموکرات‌ها ارایه خواهند کرد.

طلا در شرایط ناملایمات اقتصادی و سیاسی پناهگاه امن دارایی به شمار می‌رود و با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری روبرو می‌شود. ذخایر طلای "اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۲۵.۰۱ تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، ضعف شاخص دلار آمریکا بود که نزدیک به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه اخیر ایستاد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افت کرد و در ۹۱۲ دلار و ۷۹ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۱۶۰ دلار و ۹۱ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۲ مرداد ساعت ۱۷ با ۵۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۰،۲۹۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌پنج‌شنبه ۲ مرداد ساعت ۱۷ با ۵۰ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۲۳،۳۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۷، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۱۹۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    طلا تا گرمی ۱۲۰۰بالاتر نرود ولکن نیست

  • ناشناس

    طلای آبشده تا گرمی ۴۸۰۰ را خواهد زد

  • رضا

    سلام. امروز دوم مردادماه در تبریز قیمت دلار در بازار آزاد ۲۲۰۰۰ تومان بود. آیا قیمت تبریز با ته ان متفاوت است؟

  • ناشناس

    طلا تا حالا کی رو افت مونده دفعه قبلی ۶۰۰ بود یه دفعه شد ۳۰۰ بعد شد ۹۰۰ حالا همین طوریه عجله کنید داره صعودی میشه برین بخرین تا ۱۵۰۰ میره

    • ناشناس

      اگه کسی نخره بالا نمیره دلالهای محترم هم دیگه نمیتونن بازار گرمی کنن

  • یک ایرانی

    فکر کنم در دنیا هیچ ملتی مثل ملت ما حریص و طمعکار نیست . و ارزسهای انسانی واقعا از بین رفته و فقط اینو بخر اونو بخر زود بخر امروز بخر که باعث گرانی شده .
    در اقتصاد تعیین کننده قیمت یک کالا عرضه و تقاضا میباشد اگر تقاضا کم باشه قیمت محصول پائین میاد اگر بالا باشه ….
    مردم ما هم که میدانید ….
    دارم یواش یواش از این مردم بدم میاد

  • ناشناس

    سکه پایین میاد ناجور بفروشید

  • ناشناس

    برای بلند مدت خوبه

  • رستمی

    سلام دوستان تورو خدا راهنمایی کنید واقعا. طلا ارزون میشه تا آخر ماه یا نه آخه من می‌خوام برای ازدواجم حلقه بخرم لطفاً راهنماییم کنین