کد مطلب: ۲۸۴۵۰۶

وضعیت خوداشتغالی در کدام کشورهای اروپایی بهتر است؟

وضعیت خوداشتغالی در کدام کشورهای اروپایی بهتر است؟

مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد: اسلواکی بهترین کشور اروپایی برای داشتن کسب‌وکار است.

تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰.۴ میلیون نفر بین سنین ۲۰ تا ۶۴ سال خوداشتغال بوده‌اند که از این میان ۲۶.۹ میلیون نفر اتباع خود این کشورها و ۳.۵ میلیون نفر نیز مهاجران خارجی بوده‌اند. از این میزان ۲.۲ میلیون نفر متولد سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مابقی متولد کشورهای خارج اتحادیه بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته مرکز آمار اتحادیه اروپا از کل جمعیت شاغل در اتحادیه اروپا، ۱۴.۲ درصد اتباع و ۱۲.۷ درصد مهاجران دارای کسب‌وکارهای خود بوده‌اند.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۳۶.۵ درصد جمعیت کشور اسلواکی خود اشتغال بوده‌اند و بدین ترتیب این کشور بهترین وضعیت را برای افراد خوداشتغال در بین کشورهای اروپایی دارد.

پس از اسلواکی، جمهوری چک با ۳۴.۵ درصد، مجارستان با ۲۰.۳ درصد و مالت با ۱۹.۵ درصد بهترین کشورها برای افراد خوداشتغال بوده‌اند.

کمترین سهم افراد خوداشتغال از جمعیت شاغلان نیز در سوئد با ۸.۱ درصد، استونی و اتریش با ۸ درصد و قبرس با ۷.۹ درصد مشاهده شده است.

برای مهاجرینی که در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متولد شده و سپس به کشور عضو دیگر مهاجرت کرده‌اند، بیشترین نرخ خوداشتغالی در لهستان با ۲۸.۶ درصد، مالت با ۲۰.۳ درصد و لتونی با ۱۹.۵ درصد به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر کمترین میزان خوداشتغالی در اتریش با ۹ درصد، لوکزامبورگ با ۸.۸ درصد و مجارستان با ۷.۴ درصد به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.