کد مطلب: ۲۲۴۶۸۲

وضعیت نامناسب کشور در توسعه صنایع تبدیلی

وضعیت نامناسب کشور در توسعه صنایع تبدیلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در صنایع تبدیلی هنوز بسیار ضعیف هستیم و در این زمینه جای کار فراوانی وجود دارد زیرا بسیاری از محصولات کشاورزی ما به‌دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی از بین می‌روند.

محمدرضا منصوری، در خصوص وضعیت صنایع تبدیلی و صنایع کوچک کشور، اظهار داشت: در صنایع تبدیلی هنوز بسیار ضعیف هستیم و در این زمینه جای کار فراوانی وجود دارد زیرا بسیاری از محصولات کشاورزی ما به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی از بین می‌روند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اینکه هزینه نگهداری میوه در سردخانه‌ها بسیار بالا است توجیه اقتصادی ندارد، گفت: خشک کردن میوه‌جات و بسیاری دیگری از صنایع تبدیلی که باعث افزایش ماندگاری محصولات می‌شوند در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی اثرگذاری بسیار بالایی دارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل عرضه فراوان و قیمت پایین در فصل برداشت محصولات کشاورزی در نبود صنایع تبدیلی از بین می‌روند، ادامه داد: صنایع تبدیلی نیازمند توجه و حمایت ویژه است تا کشاورزان در روستاها در حد توان صادرات داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت‌های دولت از صنایع کوچک، اظهار داشت: در صورت پرداخت صحیح تسهیلات با منابع 12 هزار میلیاردی در نظر گرفته شده می‌تواند در توسعه این صنایع از اثرگذار بسیار بالایی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در پایان خاطرنشان کرد: باید ببینیم عملکرد در نحوه تخصیص این وام‌ها چگونه است آیا رابطه‌ای است یا با در نظر گرفتن ضوابط قانونی و شرایط خوب پرداخت می‌شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.