کد مطلب: ۶۰۳۲۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت ۵هزار واحدی شاخص کل / یک پذیره‌نویسی بورس امروز را منفی کرد

افت ۵هزار واحدی شاخص کل / یک پذیره‌نویسی بورس امروز را منفی کرد

بازار سهام امروز در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد. اما سرانجام شاخص کل با ریزش بیش از پنج هزار وارد در کانال یک میلیون و ۳۳۴ واحد قرار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد. اما در ادامه با افت به کار خود ادامه داد و سرانجام نیز شاخص کل با ریزش بیش از پنج هزار در کانال یک میلیون و ۳۳۴ واحد قرار گرفت.

شاخص کل امروز با افت ۰٫۴درصدی مواجه بود و شاخص هم‌وزن اما بیش از این‌ها افت داشت و ۱٫۲۷ درصد ریخت. ارزش معاملات در بازار امروز بیش از سه هزار میلیارد تومان بود.

بازار سهام در ابتدا به کمک رشد شستا و فولادی‌ها مثبت آغاز به کار کرد. اما در ادامه با افت قابل توجه بانکی‌ها قرمز شد. وبملت، وتجارت، اخابر و وبصادر بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل امروز را داشتند. شستا، فسبزوار و پترول نیز امروز از سایر نمادها پرتراکنش‌تر بودند.

برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند. همچنین بیشترین ارزش معاملات نیز برای پالایش، کمند و کیان ثبت شد. خبهمن، پترول و خگستر نیز بیشترین حجم معاملات را در بازار امروز داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۰ واحد ریخت و شاخص کل وارد کانال ۱۹ هزار و ۱۳۵ واحد شد. زاگرس بیشترین اثر مثبت و فرابورس و فجهان بیشترین تاثیر منفی در بازار فرابورس امروز را داشتند.

پذیره‌نویسی اتکا بازار امروز را منفی کرد

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: امروز در ابتدا بازار نسبتا سبز بود و امید می‌توانست به بازار برگردد. اما اعلام پذیره‌نویسی اتکا تهران در ساعت ۹:۳۰ باعث جذب نقدینگی موجود در بازار شد و در نتیجه سهم‌ها را به صف فروش کشاند.

وی ادامه داد: من به بازار این هفته امیدوارم و معتقدم اگر در بازار کم‌عمق با ارزش معاملات پایین حال حاضر این پذیره‌نویسی صورت نمی‌گرفت روند مثبت بازار حفظ می‌شد. احتمالا فردا وضعیت بازار بهتر خواهد بود.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با چند تا سهم شاخص ساز، سعی دارند به زور شاخص را نگه دارند نود درصد سهام دیگر منفی و روز به روز زیان سهامداران خرد بیشتر شده است.

  • ناشناس

    فساد در سازمان بورس بیداد می کند.

  • مهدی ذکایی

    بازار هر روزمنفی است دنبال بهونه نگردید قرار هست سرمایه مردم به پهن تبدیل شود

  • ناشناس

    والا این امروز و فردا از شهریور 99 شروع شده و عمر ما با این امروز و فرداها داره تموم میشه خدا عمر بانی و باعث این بدبختی را بگیرد

  • M

    حالا کجاییند ان ۲۰ کارشناسهایی که میگفتن بورس باعث تورم میشه

  • ناشناس

    یعی هستند انسانهایی که پولشان را برای پذیره نویسی و …. بدهند ؟ زمان بازگشاییش کی است ؟ وقت گل نی ؟

  • ناشناس

    آقای کارشناس خوش بینی شما بی فایده هستش تا دولت در حال فروش اوراق بدهی برای تامین کسری بوجه هستش نقدینگی به سمت اوراق بدهی میره تا بورس

  • کارشناس

    با احترام برای کارشناس گرامی از دیدگاه بنده ریزش بازار هیچ ارتباطی به پذیره نویسی اتکا نداشته چرا که هر کسی اصولا با توجه به درجه ریسک پذیری خودش اقدام به خرید میکنه پس هیچ دلیلی نداره کسی که توی خرید سهام سرمایگذاری کرده ه یکباره سهامش رو اونهم با زیان بفروشه و بره اوراقی رو بخره که ریسکش کمتره و صد البته بازده کمتری هم خواهد داشت.اگر اینجور باشه پس باید بگیم کسی که میره چیپس و پفک میخره هم باعث ریزش بازار میشه چون پولش رو از اینجا برده جای دیگه ای خرید کرده. با تمام احترام برای کارشناس گرامی با نظر شما مخالفم.

  • ناشناس

    من اگه بودم ساختمون بورسوو میفروختم پول مردمو میدادم کمتر آبروم بره

  • ناشناس

    بورس سیاسی شده یه عده اخلال گر اقتصادی با پولهای باد اورده سهام رو به سمت منفی میکشن و اهداف پلید خودشون رو دنبال میکنن به نظرم باید تو این زمینه دستگاه قضا ورود کنه