کد مطلب: ۶۱۹۳۶۲

فولاد شاخص کل را مثبت نگه داشت/ بازار سهام امروز، همان همیشگی

فولاد شاخص کل را مثبت نگه داشت/ بازار سهام امروز، همان همیشگی

شاخص کل بازار سهام پس از دو هفته افت متوالی امروز ۲۴۱۱ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سهام پس از دو هفته افت متوالی امروز ۲۴۱۱ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل در حالی ۰٫۱۹ واحد رشد کرد که شاخص هم‌وزن ۰٫۴۳ درصد منفی بود.

ارزش کل معاملات بورس امروز ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین هفته گذشته اندکی رشد داشت. امروز نمادهای فولاد، شپنا، شتران و شبندر بیشترین تاثیر مثبت و نوری بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل ثبت کردند.

فرآورده نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات نیز برای پالایش، امین یکم و کیان و بیشترین حجم معامله نیز برای خودرو، شپنا و امین یکم ثبت شد.

امروز گروه‌های خودرو، شیمیایی و بانک‌ها با فشار فروش مواجه بودند. در مقابل وضعیت در گروه‌های نفت و فلزات اساسی اندکی بهتر بود.

همچنین در روز رشد ناچیز شاخص کل بورس، شاخص کل فرابورس با حدود ۸۴ واحد افت در کانال ۱۷ هزار و ۵۵۶ واحد قرار گرفت. زاگرس، کگهر و ارفع بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار امروز همان همیشگی همراه با خروج پول بود. اتفاق خاصی در بورس نیفتاد و از ساعت ۹ و نیم به بعد بازار با خروج پول از سهم‌های بزرگ ریزشی شد. قرار نیست این سوءتفاهم در بین سهامداران رفع شود. با توجه به اینکه آخرین تیر ترکش دولت برای بازار سرمایه به جهت ترمیم مشکلات که دعوت از سهامداران عمده بود هم افاقه نکرد و ظاهرا راهی جز ورود پول نیست. با توجه به بازار امروز نمی‌توان برای فردا بازار خوبی پیش‎‌بینی کرد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضایارمحمدخواه

    فردا منفی تپل داریم اما کی نداشتیم

  • مهدی

    وای دارم میتررررکمممم

  • ناشناس

    وقتی شما به مردم خودتون دروغ میگید وباعث بی اعتمادی سهامدارا شدید چطور توقع دارید سایر کشورها بخصوص طرف های مذاکره کننده وین به شما اعتماد کنند?

  • علی یار

    بزرگترین دزدی تاریخ از مردم جهان توسط دولت کثیف آمریکا در ارزهای دیجیتال رقم خورد.دمکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان یعنی فریب مردم و دزدی توسط یک درصدیها

  • ناشناس

    سال ۹۹ تا قبل از مردادماه یک رشد شارپی اتفاق افتاد که شاخص را رشد بالایی داد، رشدهای شارپی هر از چند سال شاید یک بار اتفاق بیفتد ولی به دنبال رشدهای شارپی احتمال ریزش شارپ هم وجود دارد که عده ای که در اوج شاخص وارد بازار می شوند با توجه به مقدار ریزش شارپ اگر حد ضرر را رعایت نکنند و بر اساس قواعد بورسی عمل نکنند متاسفانه متضرر می شوند، ریزش شارپ هم مدتی زمان می برد تا به پایان برسد که اگر سهام داران ترس را کنار گذاشته و سهام داری های کوتاه مدت و فروش هیجانی نکنند، ریزش شارپ سریع تر به پایان می رسد.
    در حال حاضر به گفته کارشناسان اکثر سهام در قیمت های فعلی ارزنده هستند و به مرور زمان با ورود پول های هوشمند، حجم و ارزش معاملات بالا خواهد رفت و بورس رشد می کند ولی اگر نگاه ها از سمت فروش هیجانی و سهام داری کوتاه مدت به سمت سهام داری حداقل شش ماه تا یک سال به بالا بیاید، با توجه به گفته کارشناسان که گزارشات ۹ ماهه شرکت ها خوب است و اخباری مبنی بر تزریق پول از صندوق به بورس و مصوبات اخیر وزیر اقتصاد در حمایت از بازار، سرعت رشد ارزش سهام قطعا با گذشت زمان بیشتر هم خواهد شد ولی رشد معقول و منطقی و نه رشد شارپی.
    البته رشد معقول هر چند بازدهی کمتری نسبت به رشد شارپی دارد ولی خیلی بهتر از رشد شارپ است چون سهام با ارزش ذاتی رشد می کنند و بازار هیج گاه در آینده قفل در صف فروش نخواهد شد و خرید و فروش سهام بهتر و بازار پویاتر خواهد بود.

  • یا الله

    لعنت ونفرین ونفرت وخشم وغضب خدا بر مسؤولین بی مسؤلیت مملکت ودعوت کنندگان مردم به بازار غارتکری بورس

  • ناشناس

    لال بشی علی عصاری

    • ناشناس

      بی ادب

  • ناشناس

    در جواب ناشناس در خصوص رشد سهام.دوست عزیز بورس ایران به هیچ عنوان به صورت طبیعی رشد نکرد.بلکه دوستان با زدو بند قیمت سهام را بعضاً 10000هزار درصد بالا بردند و توپاچه سهامدار خرد کردند.حالا به اصطلاح کارشناسان بورسی می گویند صبر کنید درست می شود.به نظر بورس ایران با بزرگترین کلاهبرداری تاریخ بورس های جهان روبرو شده است.

    • ناشناس

      دوست عزیز چند تا از سهمها تا قبل از عید حداقل تا ۵۰۰۰درصد سود میدهند اینهم همه اش مربوط به عرضه وتقاضا میباشد

  • ناشناس

    کاش برای ۸ سال کاری خودشون هم شاخص داشتند …

  • ناشناس

    متاسفانه برق یک سری فولادی اطراف تهران بدون دلیل قطع شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!