کد مطلب: ۴۶۱۸۴۹

عملکرد بورس ۲۱ تیر ۹۹

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس / ارزش معاملات امروز ۱۶ هزار میلیارد تومان شد

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس / ارزش معاملات امروز ۱۶ هزار میلیارد تومان شد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل اگر چه افتی ۱۲ هزار واحدی را تجربه کرد اما در دقایق پایانی بهبود کلی در روند معاملات کاملا مشهود بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۱۲ هزار و ۳۴۵ واحدی ( معادل ۰٫۷ درصد) به کانال یک میلیون و ۷۴۱ هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی بود که وضعیت شاخص کل هم‌وزن از این هم بدتر بود و با افتی ۱٫۵۵ درصدی به سطح ۴۷۱ هزار و ۲۷۳ واحدی رسید.

در جریان معاملات امروز بورس یک میلیون و ۶۶۵ هزار معامله انجام شد که طی آن ۹ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم با ارزشی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. این در حالی است که ارزش معاملات روز چهارشنبه بیش از ۲۲ هزار میلیاردتومان به ثبت رسیده بود.

1 1 6
در جریان معاملات امروز سه نماد شستا، فارس و شتران به ترتیب با ۳۱۵۲، ۲۶۷۲ و ۱۸۶۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و از سوی دیگر وامید، رمپنا و وبملت به ترتیب با ۱۸۳۰، ۱۲۹۰ و ۱۲۰۱ واحد اثرگذارترین نمادها در منفی شدن شاخص کل بودند.

در معاملات امروز فرابورس اما اوضاع کمی متفاوت بود و در پایان معاملات، شاخص کل این بازار ۷ واحد مثبت شد. سه نماد کگهر، کارون و صبا تاثیرگذارترین نمادها در سبزپوشی این بازار بودند. ارزش کل معاملات امروز فرابورس نیز ۶۹ هزار میلیارد ریال به ثبت رسید.

1 2 5

در معاملات امروز بازار سهام گروه بانکی، فلزات اساسی و فراورده‌های نفتی به ترتیب با ۲۴، ۲۲ و ۱۷ هزار میلیارد ریال معامله بیشترین ارزش معاملات امروز را داشتند تا کل ارزش بازار با افتی ۰٫۸ درصدی به ۶۴ میلیون و ۹۵۷ هزار میلیارد ریال برسد.

در معاملات امروز همچنین بیشترین ارزش معاملات به ترتیب به فملی، شپنا و فولاد تعلق داشته است. بر این اساس ارزش معاملات امروز فملی ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر نمادهای وتجارت، وبصادر و وپارسی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

2 1

در جریان معاملات امروز اکثر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز برای مدت ۳ ساعت به حالت مجاز-محفوظ درآمدند و معاملات آنها متوقف شد ولی در هنگام بازگشایی اکثر این نمادها در محدوده مثبت و نزدیک به صف خرید بازگشایی شدند تا احتمالا فردا شاهد معاملات مثبت و شروع سبز بازار سهام باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طبق تحلیل فیبوناچی بعد از عبور شاخص از مقاومت اساسی یک و هفتصد این طبیعی و لازم بود پولبک برگشتی روی همین حدود کمی بیشتر یا کمتر و شروع حرکت جنبشی قوی بعدی شروع میشود تا یک و نهصد حداکثر تا اوایل هفته دیگر

  • ناشناس

    بورس تا یکی و دو ماه اینده اشباع می شود و دولت به دنبال عدم اشباع بازار با ورود عرضه اولیه های سنگین است از ماه اینده خواهید دید اما خیلی مراقب باشند تازه واردان به بورس که سود نکردند خیلی ریسک بازار برای تازه واردان زیاد شده است

  • ناشناس

    بورس روی شاخص یک میلیون بود اکثر اقتصادانها میگفتند در بابل حالا که جای خود داره

  • ناشناس

    بورس جایی که دولت همه پولها رو با سودهای موهوم جمع میکنه تا این نقدینگی با یه کبریت اتش بزنه تمام شه بره

  • ناشناس

    همانطور که افراد گله ای اومدن تو بورس گله ای خارج میشوند خواهید دید انوقت دیگه حمایت دولت هم کارساز نیست

  • ناشناس

    حباب شناسان ریزش پسند ،، بعد از چند ماه انتظار همین یک روز رو خوش باشید که دیگه گیرتون نمیاد ، زودتر بوقاتون رو وردارید !که غفلت موجب پشیمانی است!?

  • لجوج

    سلام به همه. من ی حقیقی هستم. نمیفروشم. سود هم نداشتم . ولی نمیفروشم. میخام ببینم اخرش کی برنده میشه. تو این 50 سال عمری که داشتم سرد وگرم دنیا رو خیلی چشیدم. این هم میخام به تجربه خودم اضافه کنم. ولی راه رو به بقیه نشون میدم. بتاز ما هم میتازیم.

  • ناشناس

    بورس یک نوع قمار است می دونید چقدر افزایش قیمت بورس به کل جامعه خصوصا قشر ضعیف جامعه فشار بیشتری بیشتری تحمیل کرده است تمام کالاها حتی کالاهای ضروروی مثل مرغ و تخم مرغ با افزایش قیمت بورس افزایش می یابد کالا نباید در بورس قرار گیرد چون هر کسی در بورس سرمایه گذاری کرده دنبال سود و ان شرکت باید محصولات را با قیمت بالاتری بفروشد بعد خوشحال می شوند که سود کرده اند چه سودی وقتی باید اجناس را به چند برابر بخرید حالا اگر مقداری هم سود کرده اید ان بیچاره ای که پول نداشته وارد بورس بشه و الان کالاها را گران تر می خرد چه کند تمام ثروتمندان بزرگ دنیا می گویند بیش از 5 درصد اموالتان را در بورس سرمایه گذاری نکنید به جوی کارهای تولیدی و مولد می بینیم شخصی کارخانه ملک و زمین و کارگاهش را فروخته رفته توی بورس بعد افزایش قیمت بورس افزایش سکه و طلا را به دنبال خواهد داشت و وقتی ارز بالا می رود دوباره تورم کمر شکن می اید به جای اینکه فکر تولید و گسترش توان اقتصادی مملکت باشید فقط دارید قمار می کنید یک عده هم با ارز و طلا نوسان گیری می کنند اگر کسی برای حفظ ارزش پولش طلا خرید تا به کسب و کاری به موقع راه بیاندازد مشکلی نیست ولی الان همه نوسان گیران فقط در بازار بورس سکه طلا و ارز فعالیت دارند

  • ناشناس

    صبح با صف فروش شروع میشه

  • احسان

    چند سال پیش هم همین جوری شد
    خودشون تا دیدن بازار داره نزولی میشه سهام شون رو فروختند
    بعد مردم رو بدبخت کردند…
    اگر میخواهید ضرر نکنید همین فردا از بورس خارج بشید…