کد مطلب: ۴۶۲۲۶۷

گزارش پایان بورس دوشنبه ۲۳ تیرماه

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند / سبزپوشی بازار سهام در روز اختلال سامانه معاملاتی

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند / سبزپوشی بازار سهام در روز اختلال سامانه معاملاتی

در پایان معاملات امروز بورس، شاخص کل اگر چه با رشدی ۳۴۰۰ واحدی به کار خود خاتمه داد اما افت شاخص کل هم‌وزن حاکی از بیشتر بودن فشار عرضه از تقاضا داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بازار سهام روز دوشنبه ۲۳ تیرماه، با وجود فشار عرضه بسیار زیاد در بسیاری از نمادهای بازار، شاخص کل با رشدی ۳۴۱۳ واحدی (۰٫۱۹ درصدی) به کار خود خاتمه داد و در سطح یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن بیش از ۳۷۳۹ واحد سقوط کرد و بیش از ۵۰ درصد از نمادهای بازار در محدوده منفی معامله شدند.

1 1 10

در جریان معاملات امروز یک میلیون و ۹۰۳ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود ۱۲ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. در این میان سه نماد فولاد، فارس و فملی به ترتیب با ۴۳۴۶، ۴۲۰۸ و ۳۴۶۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و کگل نیز با ۲۰۸۲ واحد تاثیر منفی، مانع از رشد بیشتر شاخص کل شد. در پایان معاملات امروز ارزش کل بازار به ۶۷ میلیون و ۸۷۴ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به روز گذشته رشدی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد. در معاملات امروز فرابورس نیز بیش از ۸ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان سهم دادوستد شد که در این میان دو نماد میدکو و ذوب بیشترین تاثیر را در منفی بودن شاخص این بازار داشتند.

1 2 9

در میان گروه‌های مختلف صنعت امروز بیشترین معاملات در گروه فلزات اساسی انجام شد و ارزش معاملات این گروه به ۳۴ هزار و ۵۹ میلیارد ریال رسید بعد از این گروه خودرو و بانک‌ها به ترتیب با ۲۷ هزار و ۷۴۲ و ۲۴ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. فولاد، خمحرکه و فملی به ترتیب با ۱۷ هزار و ۴۶۵، ۱۰ هزار و ۱۶۷ و ۹ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و از نظر حجم نیز سه نماد وتجارت، وبصادر و فولاد بیش از بقیه معامله شدند.

2 1 5

بازار سهام امروز در حالی با رشدی ۰٫۲ درصدی به کار خود خاتمه داد که روز گذشته شاخص کل بیش از ۷۰ هزار واحد رشد را تجربه کرده بود. نکته مهم دیگر در معاملات امروز، افزایش اختلال در سامانه معاملاتی و ثبت سفارش‌ها بود که حتی با وجود تصمیم مدیریت بازار مبنی بر متوقف کردن مقطعی نمادهای پرتقاضا، باز هم روند معاملات به کندی انجام شد و بسیاری از معامله‌گران از عدم ثبت سفارش شاکی بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    تمام نمادها منفی هستن فقط چند تا نماد بزرگ هستن که شاخصو مثبت میکنن بنظر من دولت یا شاخص کل رو برداره و بجاش همون شاخص هم وزن رو بزاره یا میزان تاثیر نمادهارو کم کنه رو شاخص یک نماد مثله شستا یک تنه شاخصو مثبت میکنه این چه وضعشه تمام تو ضرر هستیم یک ماهه اونوقت یک عده میگن بورس سود داره تمام نمادها منفین نمیدونم چرا باید تمام پول رو دولت بفرسته فقط سمت خودرو خساپا این همه شرکت که نیاز به تقدینگی دارن وضعشون خرابه دارن ورشکست میشن ولی دولت هیچ تبلیغی نمیکنه براشون

    • ایران

      خب تو هم برو شستا بخر اون شرکت آنقدر بزرگ هست که شاخص مثبت کنه

  • ناشناس

    با ۱۸۲۲ هزار بسته شد، آپدیت باشید. ایشاللا فردا تا حدودی سبز، پس فردا سبز عالی!

  • ناشناس

    فقط سهم های روحانی مثبت اند بقیه غرق در خونند . دارن از بورس نوسان میگیرن خدا به داد ما برسه

  • ناشناس

    ای کاش دولت اون روزی که گفت میخواد از بورس حمایت کنه این رو هم میگفت که منظورش از بورس فقط همون چند تا به قول شما غول هستند. هر روز به بهانه فشار روی سامانه معاملاتی درست در لحظه ای که در حال ریزش هستند اونها رو متوقف میکنه و هنگام صعودی بودن بازار بازشون میکنه. افرادی هم که میخوان سهم بخرن یا باید این جوجه غول ها رو بعد از چند روز تو صف بودن نهایتا با ۳۰-۴۰ درصد گرونتر بخرند(تازه اگه گیرشون بیاد) یا برن سراغ سهمای کوچکتر که تو این بی حمایتی دولت هر لحظه احتمال کله پا شدنشون هست.

  • ناشناس

    از وقتی گروه خودرو مثبت شده کروه زراعت منفی است اقای وزیر اقتصاد بریم سهمهای ضرر ده شما رابخریم مانند خودرو وسایپا یا گروه زراعت که مثل ماشین دارن سود میسازند والاه باید در اخرت باید جوابگو باشی

  • Erfan

    امیدواریم حداقل با بورسی شدنش سرورهای برنامش و کمبودهای نرم افزاریشم بتونه بهبود ببخشه