کد مطلب: ۴۶۵۱۰۹

گزارش پایان بورس ۵ مرداد ۹۹:

پایان قرمز بورس یکشنبه / نمادهای شیفت بعدازظهر مانع از سقوط بیشتر شاخص شدند

پایان قرمز بورس یکشنبه / نمادهای شیفت بعدازظهر مانع از سقوط بیشتر شاخص شدند

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در حالی با افتی 6800 واحدی مواجه شد که نمادهایی نظیر شستا و شپنا با معاملات مثبت خود از افت 15 هزار واحدی جلوگیری کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با بیش از 6 هزار واحد افت (0.35 درصدی) به یک میلیون و 946 هزار واحد رسید. البته در پایان شیفت اول افت شاخص کل بیش از 14 هزار واحد بود که با معاملات مثبت نمادهای شیفت بعدازظهر افت شاخص به کمتر از 7 هزار واحد رسید. این در حالی بود که در پایان روز نیز شاخص کل هم‌وزن افتی 0.54 درصدی را به ثبت رساند.

1 1 31

در جریان معاملات امروز بیش از یک میلیون و 733 هزار معامله انجام شد که طی آن 8 میلیارد و 228 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال دادوستد شد. در این میان اگر چه سه نماد شستا، خساپا و شتران به ترتیب با 4487، 3309 و 2534 واحد تاثیر مثبت، سعی در مثبت کردن شاخص داشتند اما تاثیر منفی نمادهایی منفی چون فارس، فولاد و فملی بیشتر بود و در نهایت شاخص با افتی 0.35 درصدی به کار خود خاتمه داد.

1 2 28

در جریان معلاملات امروز به دلیل اختلال و کندی ثبت سفارش‌ها، معاملات برخی نمادها برای مدتی متوقف شدند و معاملات بقیه نمادها نیز با اختلال فراوانی همراه بود. اکثر معامله‌گران امروز نیز همانند روزهای گذشته نسبت به لحظه‌ای نبودن معاملات اعتراض داشتند و دو شیفتی شدن بازار نیز همچنان با انتقاد فراوانی از سوی سهامداران مواجه است. یکی از دلایل اعتراضات این است که دو قسمتی شدن بازار به دور از عدالت بازار بوده و موجب افزایش فشار عرضه در دقایق پایانی معاملات در زمان اصلی می‌شود.

222 4

در این بازار پرحاشیه امروز، گروه فراورده‌های نفتی ارزش معاملاتی معادل 25 هزار میلیار ریال را به ثبت رساند و بعد از آن گروه فلزات اساسی و بانکها به ترتیب با 18 هزار و 785 و 17 هزار و 107 میلیارد ریال برترین گروه‌های صنعت بودند. سه نماد شپنا، فخوز و شتران نیز به ترتیب با 9، 8.5 و 7.8 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات روز را از آن خود کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ارش

    با این وضعیت هسته نعاملاتی و مشکلات کارگزاریا و دو شیفتی شدن نمادها بورس دیگه ضررش بیشتر از سودش شده
    سر همین دیر ثبت شدن و لحظه ای نبودن سر یکی از خریدا 5 میلیون درجا ضرر واسم ثبت شد چون نماد تازه بازگشایی شده بود و قیمتش سقوط کرده بود ولی قیمتی که نشون میداد حداقل 3 4 دقیقه قبلتر بود و من قیمت بالارو ثبت کردم واسه خرید
    هنوز که هنوزه ضررم جبران نشده
    به نظرم وقتشه با این وضعیت که ظاهرا درست بشو هم نیست از بورس بکشیم بیرون
    قیمتا و درصدایی که نشون داده میشه اصلا لحظه ای نیست و همش بالای 20 ثانیه تاخیر داره
    ابرانی جماعت وقتی رو یک چیز کلید کنه تا گند نزنه به اون کار ول کن نیست. نمونش بورس
    ما که داریم میزنیم بیرون شما باشید با این هنگیا و هسته داغون معاملاتی ایشالا که سود کنین
    هرکی موافقه لایک کنه

  • شلقم

    گند زدید رفتید با این سایتاتون..من هر چی تلاش میکنم بعضی سهم هارو تو زمان تعیین شده بخرم اصلا ثبت نمیشه چه برسه بخوام برم تو صف خرید..دیگه به این که نمیگن اختلال میگن از کار افتادن سیستم.
    فقط پول بلوکه میشه تا خدا میدونه کی آزاد بشه

  • حامد

    نمیدونم چرا پیش بینی ها تجارت نیوز همش شده اشتباه. ابتدای هفته قبل گفت که بازار متعادله و هفته آینده رشدش رو شروع میکنه و … اون هفته که افتضاح شد و این هفته افتضاح تر. شنبه رو گفت بازار مثبت میشه و اصلاح فقط برای سه شنبه چهارشنبه بود ولی شنبه بدتر شد. به هرحال تجارت نیوز موفق باشی

  • مهدی

    تابلو بود بازار دستوریه سر کیو شیره میمالید .آشغالترین بازار بی نظمترین بازار بورس تهران?????????

  • محمدرضا باقری

    تکرار تاریخ، اینبار به جای ونزوئلا ایران تجربه میکنه ، امیدوارم اونهایی که پولشان رو تو بورس وارد کردند برن ببینن چه بلایی سر ونزوئلا اومد با همین سیاستی که الان ایران پیش گرفته … سقوط ۹۹ درصدی سهام بورس در یک روز فقط به دلیل یک خبر !