کد مطلب: ۵۷۹۷۶۰

پایان عرضه اولیه حآفرین / به هر صندوق چند سهم رسید؟

پایان عرضه اولیه حآفرین / به هر صندوق چند سهم رسید؟

در پایان عرضه اولیه حآفرین که به روش جدید انجام شد. به هر صندوق سرمایه‌گذاری و کاربران واجدشرایط دو میلیون و ۷۸۹ هزار  و ۵۳۴ سهم تخصیص داده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان عرضه اولیه حآفرین که به روش جدید انجام شد. به هر صندوق سرمایه‌گذاری و کاربران واجدشرایط دو میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۳۴ سهم تخصیص داده شد. تعداد سرمایه‌گذاران واجد شرایط در این عرضه ۱۳۸ کد بودند.

همچنین حافرین در قیمت ۳۳۳۳ ریالی کشف قیمت شد. بدین ترتیب هر صندوق معادل ۹۳۰ میلیون تومان سهم دریافت کرد.

این عرضه اولیه نخستین عرضه اولیه به سبک جدید است.بر اساس این نوع از عرضه اولیه‌ها از روز دوم صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۵۰ درصد دارایی که خریداری کرده‌اند را می‌توانند به فروش برسانند سرمایه‌گذاران حقیقی هم می‌توانند اقدام به خرید کنند.

همچنین قرار است روز چهارشنبه دو عرضه اولیه دیگر در بازار سهام انجام شود. عرضه اولیه فسبزوار به صورت عادی و عرضه توسن به صورت ترکیبی.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آیدین کعبی زاده

    عمرن اگه سهامدار خرد وحقیقی عادی بتواند یه سهم حآفرین رو بخره!! فقط خود کارگزاریها و یه عده خاص با یه سری نرم افزارهای مخصوص صبح اول وقت سرخطی میزنن و میخرند!! این عرضه دیگه چه گفتنی و چه تبلیغی داره که سازمان بورس توبوق و کرنا میکنه!! بدتر تازه دلِ سهامدارای حقیقی و خرد را با اینکارشون بیشتر میسوزند. یعنی واقعا خودشون نمیدونن که بااین روش جدید۹۸درصد سهامدارای عادی دستشون به یک سهم هم نمیرسه!!؟ هروقت درست حسابی عشرت و سود وحال سهم رو بردند بعدش با یک کلک خاص باقیشو دولا پهنا به مردم قالب میکنن. شما الآن فرداصبح اول وقت توپیش گشایش ثبت سفارش بزن محاله تاساعت۱۲ونیم سهم بهت برسه!! خدا لعنتشون کنه بااین روش جدیدشون.

    • ناشناس

      با سلام دقیقا شما درست میگوید این یک بازی جدید
      سازمان بورس می باشد ما حقیقی ها نتوانستیم از این عرض اولیه استفاده کنیم

  • جاسم جاسمیان فر

    اون عرضه اولیه های ۳چهار هزارتومنی را باروش عادی عرضه میکنن مثه فسبزوار چون ۳تا۴ملیون نفر پول هنگفت برای خریدواریز میکنن و دقیقا یک ششم سهم به سهامدار میرسه باقی پول ۳تاچهارروز نزد کارگزاریها وسازمان بلوکه میشه و سود هنگفتی نصیبشون میشه!! عرضه به روش جدید که دارای سهمهاش دارای قیمت کمتری است آنهارا به روش قدیم به مردم نمیدن چون استفاده پولش برای خودشون کمتره و حاضر نیستندکه یه منفعتی به سهامدارهاکه اکثرا تو ضرر هستندبرسه!! لذا سهمهایی مثل حآفرین را به صندوقهای سرمایه گذاری میدن و از دو سه طرف سود از جیب این مردم متضرر میخورند. حرامتان باد که اینگونه سر مردم می آورید. بورس ایران فقط استفاده اش برای یک عده خاص است و بقیه مردم فکر میکنن دارندسودمیکنن!!

  • ناشناس

    خدا لعنت شون کنه اگه یه بدبخت میتونست چهارتا عرضه اولیه بخره دیگه نمیشه در امدشو کارگزاری میتورا

  • ناشناس

    یعنی هر صندوق تونسته 900 میلیون تومان از این سهم بخره و سپس اون با سود 50 درصدی بفروشه که میشه نزدیک 400 میلیون سود فقط در 2 یا 3 هفته اینم یک جور رانت دیگه

    • فرشاد

      اشتباه متوجه شدی، ننوشته با ۵۰ درصد سود، نوشته ۵۰ درصد ازکل سهامی که خریدن (نزدیک یک و نیم میلیون سهم) رو اجازه دارن بفروشن.
      با این روش سودی که واجدین شرایط (پولدارا) میبرن خیلی بیشتر از همه عرضه های اولیه میشه، چون سهمی دست مردم نیست و واجدین شرایط عرضه نمیکنن مگر تا حجم مبنا.

  • سیدحسین

    اگرسهامداری تونست ۱دونه سهم فقط۱دونه سهم بخره من با۱۶سال سابقه و۵۱سال سن همین جامیام میگم من هیچی نفهمیدم وهزیان گفتم!!!!؟ازهرطرف سر مردم کلاه میگذارندوکسی هم نیست بهشون بگه خرت به چند!!؟دهقان دهنوی خیلی منفوری!!!پخش رانت به حداعلارسیده!؟تمام عرض اولیه هارودوبرابرانداختندبه مردم!!؟سیستمی چیدندکه همه سقف قیمت وبزنند!بعدمیگن قیمت کشف شد!!!؟

  • ع س

    اینا خودشون نشستن ضرب و تقسیم کردن .اره.انقدر پول خارج میشه موقع عرضه اولیه .پس بدیم به صندوقها بگیم نصف سهم رو تا یکماه نمیتونید بفروشید.بدبختا این سهمهاتون همش ضررده هستن .یکم این عرضه اولیه ها به مردم یه چندر قاز سود میره .چشتون میخواد در بیاد.همه کشورها که بورس دارن.عرضه اولیه هم دارن .این مسخره بازیها رو هم ندارن

  • ناشناس

    آقای رئیس جمهوری که دم از مبارزه با فساد و رانت میزنی بفرما در زیر مجموعه خودت در یک روز علنی رانت بورسی . شعار نده عمل کن

  • ناشناس

    این شیوه با عدالت محوری و اقتصاد مردمی و شفافیت همخوانی ندارد ما مردم از این روش متنفریم

  • ناشناس

    دیوانه کسی که ای سهم رانگاه هم بکنه می بندن بگردنتان هیچ پالایش ببین چه کرد بامامردم این گفته دوست به دوستان است

  • بیچاره

    واقعا تصمیمات همیشه به نفع عده ای خاص هست و ضررش برای قشر محروم، درود بر شما مسئولین دلسوز