کد مطلب: ۳۸۴۶۸۲

پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان سرعت گرفت

پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان سرعت گرفت

منابع خبری از جمله رئیس بنیاد مسکن استان لرستان با تایید حل مشکلات بانکی از تسریع در روند انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات سیل‌زدگان خبر می‌دهد.

به‌دنبال انتشار گزارش‌های متعدد در خصوص تاخیر در پرداخت تسهیلات ساخت و احداث و تعمیر مسکن در مناطق سیل‌زدگان از سوی رسانه‌ها و همچنین اطلاعیه بانک مرکزی درباره به‌روز‌رسانی سیستم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از روز 24 خرداد ماه، خبرنگار ما تازه‌ترین وضعیت روند تسهیلات بانکی به سیل‌زدگان را پیگیری کرده است. به‌همین منظور منابع خبری از جمله رئیس بنیاد مسکن استان لرستان با تایید حل مشکلات بانکی از تسریع در روند انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی نیز در روزهای گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که شبکه بانکی کشور برای اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ماه سال 1398 حداکثر تلاش خود را به‌ منظور تسریع در این امر به‌کار گرفته، از این‌رو اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابت جبران خسارات وارده به بخش کشاورزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی استان به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است.

پرداخت 52 میلیارد تومانی

رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین آسیب را از سیل دید، گفت: بعد از وقوع سیل در لرستان، شش استان به‌عنوان استان معین برای ساخت و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده در لرستان استقرار یافتند و عملیات بازسازی را شروع کردند. به گفته خواجه‌ای تاکنون در این استان 38 هزار مسکن آسیب‌دیده مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شده 31 هزار واحد خسارت‌ دیده است که 13 هزار واحد احداثی و مابقی واحدها تعمیری هستند.

عقد قرارداد 6400 واحد

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: تاکنون 24700 واحد خسارت‌دیده به بانک‌های عامل برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند و تا روز گذشته 6400 واحد عقد قرارداد به امضا رسیده است. خواجه‌ای خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع 16 هزار نفر وام بلاعوض را دریافت کرده‌اند که مجموع وام پرداختی 52 میلیارد تومان است. از مجموع واحدهای خسارت‌دیده نیز 2900 واحد در مرحله آواربرداری، 2 هزار واحد در مرحله پی‌کنی و 600 واحد هم در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارند.

اتمام واحدها تا پایان سال

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: تعمیر 6500 واحد در استان لرستان شروع شده و از این تعداد تعمیر 2700 واحد به پایان رسیده است. واحدهایی هم که به‌طور کامل تخریب شده به ازای هر خانوار در شهر 12 میلیون و در روستا 6 میلیون وام بلاعوض برای اجاره خانه پرداخت می‌شود. خواجه‌ای گفت: بر اساس زمانبندی تعمیر و احداث واحدها تا آخر سال به اتمام می‌رسد.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابراهیم

    کسانی که ثبت نام کرده اند ولی میگن بودجه نیست تکلیف چه میشود