کد مطلب: ۵۹۳۸۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز وام ۴۵۰ میلیونی به حساب انبوه‌سازان/ وام طرح مسکن به مردم پرداخت نمی‌شود

واریز وام ۴۵۰ میلیونی به حساب انبوه‌سازان/ وام طرح مسکن به مردم پرداخت نمی‌شود

به هر متقاضی مسکن در طرح جدید دولت متناسب با شهری یا روستایی بودن بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود. آیا این وام مستقیما به حساب متقاضی واریز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در طرح جدید مسکن قرار است تا پایان دولت رئیسی چهار میلیون واحد ساخته شود. بخشی از هزینه‌های ساخت این وام به صورت وام از شبکه بانکی تامین می‌شود.

به گفته معاون وزیر، براساس آخرین تصمیمات سقف تسهیلات در این پروژه کلان ملی، برای متقاضیان تهرانی ۴۵۰ میلیون و برای کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین برای سایر مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون، دیگر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون و برای روستاها در دامنه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تسهیلات در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که قرار است این واحد‌ها با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود، آیا وام‌ها به متقاضی مسکن می‌رسد یا مستقیما به حساب انبوه‌ سازان ریخته می‌شود؟

وام در حساب انبوه‌سازان

عضو کمیسیون عمران مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز می‌گوید: اما مکانیزم پرداخت وام در طرح‌های دولتی این است که مبلغ وام به سازنده می‌رسد اما این وام به نام متقاضی است و اقساطش را باید کسی که ثبت‌نام کرده پرداخت کند.

البرز حسینی تاکید می‌کند که پول به شخص داده نمی‌شود، قراردادی بسته می‌شود و از طریق پرونده متقاضی این وام به صورت کلی به انبوه‌ ساز داده می‌شود. پس از تکمیل پروژه و تحویل واحد‌ها دفترچه پرداخت وام به متقاضی داده می‌شود و وام را به بانک برگرداند.

سند در رهن بانک

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین می‌گوید که تا زمان پرداخت آخرین قسط وام این واحدها، سند ملک در رهن بانک می‌ماند.

ثبت‌نام مسکن برای چهار میلیون متقاضی از روز ۲۸ مهر آغاز شده و به گفته وزارت راه متقاضیان یک ماه فرصت دارند که درخواست خود را ثبت کنند. این ثبت‌نام در سامانه‌ای که وزارت معرفی کرده به نام سامانه ثمن انجام می‌شود.

در واقع متقاضیان برای ثبت درخواست نیازی نیست که حضوری به سازمان یا نهادی مراجعه کنند و در مرحله اولیه باید به صورت آنلاین در سامانه ثمن به آدرس « https://saman.mrud.ir/ » درخواستشان را ثبت کنند.

برای اطلاع از وام ۸۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن روی لینک « وام ۸۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن/ مشمولان چه کسانی هستند؟ » کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یک فرهنگی

    آیا این وام به مسکن ملی فرهنگیان هم تعلق میگیره یا نه؟

  • ۱۱۱۱

    سلام. ما زمین داشته باشیم وام رومیدن خودمون بسازیم

  • ۱۲۳۴۵

    زمین داشته باشیم وام رو به خودمون میدن بسازیم