کد مطلب: ۴۶۰۵۷۱

وام یک میلیونی کرونا به ۲۲ میلیون خانوار پرداخت شد

وام یک میلیونی کرونا به ۲۲ میلیون خانوار پرداخت شد

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، گفت: طی مدت کمتر از دوماه به ۲۲ میلیون خانوار ایرانی بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها وام یک میلیونی پرداخت شد که ماهانه از مبلغ یارانه شان کم می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹برنامه همکاری مشترک برگزار می کنند.

این برنامه همکاری مشترک در نشستی تخصصی با حضور احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی و «مندیپ اوبرایان»، نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، به صورت مجازی برگزارشد.

میدری با اشاره به برنامه‌های مصوب سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ ، حمایت از طراحی فنی و ایجاد سیستم ملی پایش فقر چند بعدی کودک و بزرگسال، معرفی سیستم شناسایی و پاسخگویی به موقع نیازهای کودکان (Real-time Monitoring ) و ارائه حمایتهای فنی از طراحی سیستمها و طرحهای حمایت اجتماعی مبتنی بر شواهد حساس به کودک را از جمله این برنامهها عنوان کرد.

وی، مطالعات موردی شامل کودکان بازمانده از تحصیل، امنیت غذایی و حمایت مالی از زنان باردار و مادران شیرده دچار سوء تغذیه در سیستان و بلوچستان را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این معاونت در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، توزیع اقلام بهداشتی اهدایی صندوق کودکان ملل متحد از طریق سمنها را از جمله اقدامات مشترک در زمینه کاهش تبعات این بیماری ذکر کرد و گفت: ما نیز تجربیات جدید و مفیدی در زمینه کووید ۱۹ داریم و بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در همان ماه اول شروع بیماری در ۴ نوبت ، به افراد مشمول مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک شد.

وی افزود: همچنین طی مدت کمتر از دوماه به ۲۲ میلیون خانوار ایرانی بدون نیاز به مراجعه به بانکها وام یک میلیونی پرداخت شد که ماهانه از مبلغ یارانه شان کم می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای با شهرداری، نهضت سواد آموزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده که بر اساس آن کودکان مراکز پرتو می توانند تحت آموزش قرار بگیرند و مدرک رسمی بگیرند.

وی تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، بدترین آسیب‌های کرونا در کشورهای خاورمیانه رخ خواهد داد و ۵۰ درصد مشاغل و کسب و کارها آسیب خواهند دید. در ایران به دلیل تحریم‌ها و فشارهای طولانی و ظالمانه آمریکا، انتظار می‌رود آژانسهای سازمان ملل به خصوص یونیسف در این زمینه موضع شفاف بگیرد و از حقوق شهروندان ایران دفاع کند.

در این نشست «مندیپ اوبرایان»، نماینده یونیسف در ایران ضمن قدردانی از همکاریهای دستگاههای مختلف کشورمان به ویژه وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهیه اقلام دارویی و بهداشتی، آمادگی کامل خود برای هر گونه همکاری در زمینه حمایت اجتماعی در شرایط بیماری کرونا را اعلام کرد.

وی در زمینه دفاع از حقوق ایران در مجامع بین المللی اظهارکرد: تا کنون این صندوق تلاش کرده است صدای کودکان ایران در جهان باشد و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

نماینده یونیسف در ایران به تعامل و همکاری خوب معاونت رفاه اجتماعی با صندوق کودکان ملل متحد در چارچوب برنامه کاری مشترک و در راستای خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب با تمرکز بر کودکان اشاره کرد.

سید هادی موسوی نیک، مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار ور فاه اجتماعی نیز در این نشست ضمن قدردانی از کمکهای یونیسف در جهت کنترل بیماری کووید ۱۹گفت: تا کنون این سازمان، حمایتهای اجتماعی و بهداشتی خوبی داشته است.

وی با اشاره به ۳ برنامه اصلی کمکهای فنی و مقابله با فقر گفت: در رابطه با حمایتهای فنی دو فعالیت اصلی انجام شده و جلسات خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی برگزار شده است.

موسوی نیک با اشاره به برنامه کودکان بازمانده از تحصیل خاطرنشان کرد: علاوه بر این برنامه، حمایت از مادران باردار و شیرده مناطق محروم می تواند به عنوان برنامههای موفق از طریق یونیسف و سازمان ملل معرفی شود.

براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اشاره به همکاری وزارت تعاون با یونیسف در اجرای برنامه‌های حمایت اجتماعی فعال مبنی بر احیاء اقتصادی بعد از کرونا در قالب پرداخت‌های مشروط گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اجرای پایلوت این برنامه‌ها در استانهای تهران، کرمانشاه و هرمزگان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اجرای این برنامه با توجه به شرایط کودکان در این استانها می تواند ظرفیتی برای رفاه اجتماعی منطقه به دنبال داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.