کد مطلب: ۱۴۳۰۱۴

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی خبر داد

پرداخت ۳۰۰ تومان مشوق برای صادرات شیر

پرداخت ۳۰۰ تومان مشوق برای صادرات شیر

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با اعلام توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای قرارگیری پنیر در سبد حمایتی دولت گفت: این امر در راستای حمایت از تولید شیرخام دامداران صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین صفایی امروز در حاشیه همایش بین‌المللی زنبورداری ارگانیک در محل سازمان تعاون روستایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه 800 تن شیر خام مازاد دامداران در 7 تا 8 استان کشور که مراکز فعال ما در آنجا حضور دارند جمع‌آوری می‌شود و در دوره‌های 45 روزها به طور مداوم و در گردش مطالبات دامداران تسویه می‌شود.

وی افزود: با توجه به آنکه خرید شیر خام دامداران به صورت هر روزه انجام می‌شود در نهایت 30 درصد مطالبات دامداران به صورت بدهی در گردش است و در نهایت پرداخت می‌شود اما در برخی استان‌ها تسویه شیر خام به صورت نقدی در حال انجام است.

پرداخت 300 تومان مشوق صادراتی به ازای صادرات هر کیلو شیر خام

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ادامه داد: اواخر سال گذشته دولت بسته حمایتی از شیرخام را مصوب کرده که دارای چند بند بود که یکی از آنها پرداخت مشوق صادراتی به مبلغ 300 تومان با ازای صادرات هر کیلو شیر خام است.

صفایی از عرضه پنیر در بسته حمایتی دولت گفت: در بسته حمایتی از شیرخام در کشور براساس هماهنگی‌های انجام شده با وزارت رفاه قرار شده است که پنیر در سبد حمایتی مردم قرار گیرد.

صادرات شیر خشک به روسیه

وی همچنین درباره آخرین وضعیت شیر خشک باقیمانده از خرید تضمینی شیر خام گفت: در سال‌های گذشته در نهایت 12 هزار تن شیر خشک کشور صادر می‌شد اما در سال 95 توانستیم با گشایش بازارهای عراق و روسیه 26 هزار تن شیر خشک مازاد را صادر کنیم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در خصوص وضعیت پرداخت مشوق صادراتی لبنیات افزود: تاکنون تنها همان 200 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن باید تا پایان سال جاری پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.